Kako je i najavljeno, od danas je u Zagrebu uveden prvi Park & Ride sustav. Primjenjuje se na parkiralištima oko maksimirskog stadiona te autobusnog okretišta Borongaj, pa se zove "Park & Hospital". Nova zona službeno se zove zona V., u sklopu koje je u cijenu dnevne karte za parkiranje, uključena i cijena povratne karte za prijevoz ZET-ovom linijom 228 (Borongaj - Rebro - Borongaj).
Kako od 7. prosinca počinje treća faza rekonstrukcije Kliničkog bolničkog centra Zagreb, zbog čega Garaža Rebro prestaje biti javna garaža, već će se ona koristiti za potrebe osoblja KBC-a, formiranjem Park&Ride zone omogućuje se parking za građane i posjetitelje bolnice, u koju je uključena i cijena prijevoza do KBC-a Rebro.
Karte za parkiranje u V. zoni, u kojoj će se naplata parkiranja odvijati od 07:00 do 20:00 sati, uključit će i prijevoz autobusom, s tim da će korisnici moću kupiti različite vrste karata, ovisno o broju putnika koji će koristiti liniju javnog prijevoza. Korisnici „Park&Ride“ usluge parkirališne karte moći će kupiti samo na parkirališnom automatu u V. zoni. Cijena parkirališne karte za vozilo i 1 osobu je 2,30 eura, dok je moguće kupiti i karte za 1 vozilo i više osoba.
Isprobali smo kako novi sustav funkcionira, te smo se uvjerili da mjesta za napredak još uvijek ima. Parkirališni automati plaćaju se gotovinom i karticom, s tim da je postupak plaćanja karticom mnogo kompleksniji nego gotovinom. Ljudi su u redovima čekali da plate parking koji je, dodajmo, primao samo kovanice u točnom iznosu, na trenutke se i "zblesirao" pa je na nekoliko minuta ostao izvan funkcije. Mnogi su ostali zbunjeni jer nisu znali kako da plate parking niti kako se plaća karticama.
Kako su jučer na svoim stranicama istaknuli u Zagrebparkingu, za parkiranje unutar pete zone vrijedit će isključivo "Park&Ride" karta, neovisno o tome hoće li korisnici parkinga koristiti prijevoz navedenom autobusnom linijom ZET-a. – Važno je napomenuti da parkirališna karta ujedno vrijedi i kao prijevozna karta isključivo za ZET-ovu liniju 228 Borongaj - Rebro - Borongaj – napomenuli su još. To znači da se ukida IV.2 zona koja je ondje do tad vrijedila, a parkirališna karta koja je koštala 1,30 eura za cijeli dan za tu lokaciju više se ne može kupiti.
Parkirališna karta za 1 vozilo i 2 osobe iznosi 3,30 eura, za 1 vozilo i 3 osobe 4,30 eura, dok karta za 1 vozilo i 4 osobe u iznosi 5,30 eura. Za parkiranje unutar V. zone vrijedit će isključivo “Park&Ride” karta, neovisno o tome hoće li korisnici parkinga koristiti prijevoz navedenom autobusnom linijom ZET-a.
Zbog uvođenja Park & Ride zone, došlo je i do izmjena u javnom prijevozu. Linija 228 više ne kreće sa Svetica, već s okretišta Borongaj. Na Bukovačkoj cesti tijeko vikenda jedna se prometna traka dedicirala samo za autobuse i Taksi te hitnu pomoć. Osim toga, uvedena je i nova regulacija prometa, koja će trajati do završetka radova na KBC Zagreb. Srednja prometna traka u Bukovačkoj bit će za redovan promet prema sjeveru, a ulaz u Božidarevićevu ulicu iz Bukovačke neće biti moguć. Božidarevićevoj će se moći pristupiti iz Kraljevićeve ulice.
U smjeru juga, promet Bukovačkom cestom odvijat će se jednim prometnim trakom na zapadnoj strani sve do raskrižja sa Crnčićevom ulicom. Uz navedeno, postojeća površina namijenjena za kratko parkiranje do 5 minuta nasuprot glavnog ulaza u bolnicu se zadržava, uz stroži nadzor od strane prometnog redarstva, a nasuprot glavnog ulaza na obje strane Kišpatićeve ulice, obilježena su nova TAXI stajališta.
"Podsjećamo građane kako je moguće parkirati i na Kennedyevom trgu u 2. zoni (blok 7), također u neposrednoj blizini autobusnih stajališta na Ulici Svetice. Uz postojećih stotinjak mjesta, oslobodili smo i dodatnih 100 parkirališnih mjesta koja su prije bila rezervirana za Ekonomski fakultet", napomenuli su u Gradu. U planu je i uređenje novog, dodatnog parkirališta u V. Park&Ride zoni kapaciteta oko 250 parkirnih mjesta, na površini trenutnog poligona autoškola na Borongaju, a koje bi trebalo započeti nakon osiguranja zamjenske lokacije početkom iduće godine.
VEZANI ČLANCI:
"Park & Ride". Ne zanima me kako to nazivaju u drugim zemljama ali ovo je podcjenjivanje i omalovažavanje hrvatskog jezika. Onoga koji je to tako nazvao treba staviti u galge.