Odgovor na najzanimljivije pitanje na poslovnoj konferenciji ''OMG Commerce'' ipak nismo dobili – kada će Uber doći u Zagreb. Već tjednima se nagađa da bi ta mobilna usluga koja je izravni konkurent taksi službama mogla stići i u Zagreb.
– Stižemo uskoro. Imamo još puno posla u regiji. Krenuli smo u Mađarskoj, Poljskoj, Češkoj, Bugarskoj, Rumunjskoj. Vrlo smo zainteresirani doći u Hrvatsku, ali još nismo u fazi da imamo termin. Mogu samo reći da gledamo svako tržište u srednjoj i istočnoj Europi. Često tržište prvo nas izabere, stalno nas kontaktiraju potencijalni vozači s pitanjima kada ćemo doći u njihov grad. A najvažnije je pronaći dobar lokalni tim, izjavio je Rob Khazzam, glavni Uberov menadžer za proširenje.
Uber je aplikacija za smartphone koja spaja putnike s vozačima te im omogućuje ocjenjivanje vozača. Projekt je osnovan 2010. u San Franciscu, a brzo se proširio i izvan granice Amerike. Danas je Uber aktivan u 57 zemalja i 300 gradova, a posljednjih 9 mjeseci počele su usluge i u Mađarskoj, Češkoj, Poljskoj, Bugarskoj i Rumunjskoj.
– Mi nismo tvrtka za prijevoz, ne zapošljavamo vozače, nas samo zanima graditi efikasno tržište i osnažiti vozače mobilnom tehnologijom kojom će lakše pronaći mušterije. To radimo jako dobro i najbolja smo prilika za vozače. Najveći doprinos je fleksibilnost, a zarada je vrlo konkurentna. Vozači mogu uzeti stanku kada im to odgovara, voziti kada im paše i kako im paše u svome autu, ne trebaju ni odijelo nositi, ocjenjuje Khazzam prednosti za vozače koji odluče postati dio Uber servisa.
O zabrinutosti putnika o sigurnosti u prijevozu s Uber vozačem kaže da su putnici u prednosti u odnosu na druge uobičajene taksi službe.
– Možete odmah znati sve o vozaču jer vidite na mobitelu cijeli njegov profi, a ne strahovati da će te netko silovati svaki put kad naručiš taksi u stranoj zemlji. Provjeravamo podatke i dokumente svakog vozača. U svakom gradu svaki je vozač prošao intervju s nama. Nakon svake vožnje svaki je vozač ocijenjen od putnika. Također, s Uberom možete dobiti automobil za 5 minuta ili kraće. Danas ljudi žele da po njih dođe vozilo već u dvije minute. Također, plaćate bez komplikacija – opisuje Uberov šef za proširenje.
Khazzam priznaje da trenutačno nemaju razradu plana za Zagreb. Što znači da se u skorom roku Uber sigurno još neće aktivirati u Zagrebu. Ističe da na širenje usluge ovisi i koliko ima korisnika aplikacije u određenom gradu.
Uber je danas najveća taksi služba na svijetu, no tvrtka ne posjeduje nijedno vozilo, ne zapošljava vozače, nego nudi softversko rješenje koje spaja putnika i vozača. Zbog velikih kritika i pobuna vozača taksija, Uber je zabranjen u nekim europskih metropolama, pa čak i u cijelim državama poput Njemačke i Francuske.
I zagrebački taksisti bune se protiv dolaska Ubera. Još nije jasno ni poznato kako će se postaviti Uber u Zagrebu, u kojem se mora kupiti licencija da bi se moglo imati taksi službu. Uber inače ne kupuje licencije, a svoju uslugu često prilagođava lokalnoj sredini.
>> 'Uber nikako ne može biti dobar za korisnika ni za državu'
Nemojmo biti naivni - Uber nije taksi služba, nema nikakve odgovornosti ni prema vozačima ni prema putnicima, on samo 'glumi' taksi centralu i ubire proviziju...