Umjesto sata tjelesne aktivnosti, učenici Osnovne škole Većeslava Holjevca u Sigetu danas su u svojoj sportskoj dvorani gledali kako voda odnosi kuće,pa probali izazvati tornado. Pod vodstvom učitelja, saznali su kako prirodne prijetnje uzrokuju katastrofe s kojima se sve češće susrećemo.
Radi se o edukacijsko-interaktivnom programu koji je organiziralo Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova u njihovoj školi, i to povodom Međunarodnog dana smanjenja rizika od katastrofa. Predstavili su edukacijske modele koji su dio projekta "Na putu smanjenja rizika od katastrofa", kojim se želi podići svijest i educirati o rizicima koje predstavljaju poplave, potresi, tornada i erozije, te erupcije vulkana. Tako su učenici imali priliku promotriti presjek vulkana ili osmisliti najbolji način sprječavanja erozije tla. Na modelu potresnog područja naučili su što se točno s građevinama događa kada nisu sigurne, pa ispravno objasnili što radi tornado.
- Imamo tu močvare koje su nam jako važne, jer tlo diše i kada su velike kiše upija sve. Ako nema močvare sva se voda onda slije i može poplaviti naselja - rekla je učenica 5.b razreda, kojoj se najviše svidio model poplave. Izložen je i dio opreme koju Državna intervencijska postrojba koristi u potražnim akcijama poput termovizijske kamere i vibraskopa.
S najvažnijim pomagačima, psima tragačima, članovi civilne zaštite odradili su kratku pokaznu vježbu.
- Kad se dogodi potres, na čovjeka padne nešto i ostane zarobljen. Psi mogu nanjušiti gdje je taj čovjek – objasnio nam je jedan od učenika. Kako izgleda trening psa tragača pokazali su mladi mužjak Warp i njegova trenerica Maja, dok je četveronožna veteranka Tanda s trenerom Tomislavom impresionirala svojom brzinom u traganju. Redovno uspješno sudjeluje u potragama, a nakon potresa 2019. pomagala je i u Albaniji.
Ravnatelj civilne zaštite, Damir Trut, istaknuo je važnost osvješćivanja mladih jer intenzitet prirodnih katastrofa raste. Zato se pilot projekt provodi u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje u osam škola, s ciljem cjelogodišnjeg učenja na predstavljenim modelima. Ravnatelj škole, Slaven Staklenac, izrazio je zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu posebno se osvrćući na prošlogodišnja osobna iskustva njegovih učenika.
- Moramo djeci otvoriti oči, jer na žalost ovo je tema koja će nas pratiti godinama – kazao je.