Ograda koja sprečava pješake da idu tim putem i metalna ploča koja prekriva asfalt što su ga “nabacili” nakon što je stari završio u zelenom koritu rijeke. I šipke, odnosno uništena armirana mreža koja viri iz podnožja zdanja sagrađenog prije više od osamdeset godina. Takvo je stanje pješačkog Savskog mosta posljednjih godinu dana, i to nakon što su ga radnici koje je poslala gradska uprava po hitnom postupku sanirali. Učinili su to kad se na kolniku otvorila rupa duljine nekoliko metara pa su ga brže-bolje već istog popodneva morali pokrpati.
Obišao je most tada i gradonačelnik Milan Bandić, ustvrdio da je siguran i najavio da se u sanaciju vrijednu 23 milijuna kuna kreće u proljeće iduće godine. Proljeće je prošlo, s njim su došli COVID-19 i potres, ali unatoč privremenim mjerama obustavljanja izvršavanja proračuna, izgleda da se s dolaskom ljetnih temperatura sunce osmjehnulo i starom Savskom mostu. Grad je, naime, konačno raspisao natječaj za njegovu temeljitu obnovu. S jednom “malom” razlikom: projekt sanacije sad više ne košta najavljena 23, nego 29 milijuna bez PDV-a, odnosno 36,2 milijuna kuna s porezom. Onaj tko misli da posao može najbolje odraditi mora se javiti do 17. srpnja, a nakon što se potpiše ugovor, imat će 18 mjeseci da ga dovrši pa ćemo se, u najboljem slučaju, novim pješačkim mostom šetati krajem 2022. godine.
– Tijekom prošle godine izradili smo projektno-tehničku dokumentaciju izvanrednog održavanja, i to u skladu s time da je most upisan u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske. Bilo je potrebno izraditi i dodatne kontrole mehaničke otpornosti i stabilnosti, odnosno reviziju glavnog građevinskog projekta konstrukcije – kaže Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada i promet. Radovi, dodaje, obuhvaćaju rušenje stare armirano-betonske kolničke ploče s pješačkim stazama i cjelokupnom opremom mosta te gradnju novih. A postavljanje opreme pritom obuhvaća hidroizolaciju, asfalt, rubnjake, odvodnju, dvije nove češljaste prijelazne naprave, pješačke ograde, stupove osvjetljenja mosta i završne premaze staza, kao i zavarivanje čeličnih moždanika za gornju pojasnicu glavnih nosača.
– Zamijenit ćemo i oštećene čelične elemente rasponskog sklopa novim, a obnovit će se i antikorozivna zaštita konstrukcije i upornjaci te sanirati dva stupa u koritu rijeke – nabraja Bilić. Drugim riječima, kako piše u natječajnoj dokumentaciji, most će “ogoliti” do čeličnog dijela konstrukcije koji će tada biti saniran tako da će zamijeniti hrđave dijelove. U sklopu projekta predviđena je i izrada viseće čelične skele, koja mora, navodi se također u “papirima”, izdržati težinu radnika i opreme te strojeva.
Pješački most koji spaja okretište tramvaja i autobusa s Kajzericom već dugo vapi za obnovom, a ovo će biti prvi put da se renovira čelična konstrukcija otkako je podignut između 1932. i 1934. godine, i to na temeljima onog sagrađenog krajem 19. stoljeća. Gradska uprava sanirala ga je, doduše, 2017. godine, kada su “nabacili” novi sloj asfalta, postavili klupe i žardinijere s cvijećem te iscrtali biciklističku stazu. No to “šminkanje” očito nije bilo dovoljno da lani kolnik ne propadne
bravo, gradu se nekaj stalno radi