Roman Pokos

'Uspjeli smo učiniti naš grad poznatim u Europi po dobroj hrani s ulice'

Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
'Uspjeli smo učiniti naš grad poznatim u Europi po dobroj hrani s ulice'
21.12.2018.
u 09:56
Tvorac zagrebačkih street food festivala otkriva kako je njegova ekipa stvorila nadaleko poznato Fuliranje
Pogledaj originalni članak

Do Fuliranja, ozbiljni ugostitelji i restorateri nisu ni pomišljali na izlazak na cestu, a danas je duga lista čekanja i svojevrsno “natjecanje” najboljih koji žele sudjelovati na našim festivalima – smije se Roman Pokos iz agencije Kokoš ili jaje, zbog koje su zagrebački street food festivali, pa tako i trenutačno adventsko Fuliranje na Strossu, postali nezaobilazna meka za sve domaće i strane ljubitelje fine “papice” u kreaciji najboljih hrvatskih chefova.

Goruća Rum Baba, Duck strudel, Frapa, Slatki mikrofoni, Grah tortilje i ostale delicije koje se mogu kušati do 31. prosinca, začinjeni su, naravno i dobrom kapljicom, a prije nego “fešta” dosegne vrhunac na dočeku Nove godine uz elektronsku glazbu Defecteda, doživljaje na Strossmayerovu trgu upotpunjuju i nastupi više od 80 glazbenika, 25 DJ-eva i sedam bendova na dvije pozornice te mnoštvo drugih događanja za sve generacije.

Totalno drukčiji od drugih

Pokos kaže da su u agenciji Kokoš ili jaje uvijek nastojali biti drukčiji. Već od prvog izdanja Fuliranja prije sedam godina radili su tematske festivale s kojima su virtualno obišli gotovo cijeli svijet.

– Vraćali smo se u 30-te godine našega grada, organizirali Chef’s street uz Disco ulicu, zlatno doba Hollywooda, a lani je naša tema bila Life is a Circus. Cilj nam je privući urbanu populaciju koja najčešće posjećuje street festivale, a koja je i iznimno zahtjevna i pravi je izazov zadovoljiti je. Sudeći po reakcijama, mislim da smo uspjeli – ističe on te dodaje kako su ove godine osmislili i posebnu aplikaciju uz pomoć koje se može doznati sve o Fuliranju, a dogodine će se putem nje naručivati i hrana kako bi se smanjila duga čekanja. Pokos i njegova ekipa tvorci su i street food festivala Zagreb Burger, Foodbalerka i Artikuliranje, no smatraju da ima prostora i za nove.

– Nema previše festivala, ali ima previše loših. U Parizu, Londonu ili Berlinu festivali se održavaju cijele godine, ali postoje jasni kriteriji kako moraju izgledati, tko se na njih može prijaviti, tko se njima može baviti... U Hrvatskoj samo Zagreb vidljivo odskače, kako zbog odličnog djelovanja TZ-a i Gradske uprave, ali i sve jače konkurencije koja eliminira loše – kaže Pokos. Trend street food festivala stigao je iz zapadne Europe. No i u staroj Grčkoj na ulici su prodavali komadiće pržene ribe. Hranu na ulici jeli su i u drevnom Rimu, Kini, Egiptu..., a Turska je, primjerice, u 16. st. postala prva država koja je standardizirala i pravno legalizirala street food.

– London je danas epicentar europskog street food “pokreta”, no street renesansa širi se i Parizom kroz Le Food Market, zatim Madridom, Bruxellesom ili pak Berlinom zahvaljujući Bite Clubu i njihovom vintage brodu Hoppetosse. Popularni Paper Island Market pokraj svjetski poznatog restorana Noma dom je Copenhagen Street Food collectiva... – nabraja Pokos.

Pite i sarme za pamćenje

Svi iz agencije jako vole putovati i obožavaju dobru hranu s ulice, koja je mjesto života, okupljanja i inspiracije, pa nije trebalo puno da na tu temu brendiraju i Zagreb. Surađivali su već s više od stotinu najboljih restorana, El Torom, Timeom, RougeMarinom, Garden Bar&Kitchenom..., pri čemu su im, uz vrhunsku hranu, kriteriji i njihova kreativnost, ugled... Tako su i najveći hitovi ulične hrane poput Apple pie fritula, Wrapa ili Street Sarme potekli upravo s Fuliranja, što mu je lani donijelo titulu najbolje zagrebačke adventske destinacije – i preporuku CNN travela.

>> Advent u Zagrebu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.