Kad trebaju obaviti kupnju na lokalnoj tržnici, tražeći parking kruže, kruže i kruže. U nuždi tako ponekad stanu gdje i ne bi smjeli, s upaljena četiri žmigavca, pa onda stignu i kazne. Vikendom je na parkiralištu s istočne strane tržnice Vrapče problem već standardna gužva, a preko tjedna mjesta zauzimaju stanovnici čitavog zapadnog dijela Zagreba koji tamo ostave svoj auto te potom javnim prijevozom nastave na posao.
Ista je situacija kod Doma zdravlja Vrapče te nešto zapadnije, kod centra za socijalnu skrb, odnosno u blizini NK Vrapče, pa su vijećnici Gradske četvrti Podsused-Vrapče odlučili, nakon stalnih prigovaranja svojih susjeda, pokrenuti inicijativu naplate parkiranja na te tri kritične točke.
Simbolična cijena
– Ovakav potez odlučili smo povući jer će se tako parkirališta osloboditi za stanovnike naselja. Oni uglavnom nemaju gdje parkirati jer ljudi iz udaljenijih kvartova, poput Borčeca ili Podsuseda, pa i Zaprešića, tamo ostave auto na cijeli dan. U poslijepodnevnim satima, nakon 17, 18 sati, tamo stoji tek pokoji automobil – kaže Dejan Kljajić, predsjednik Gradske četvrti Podsused-Vrapče. Prijedlog naplate parkiranja prije dva dana na sjednici je prihvatilo i vijeće, a sad će ga službeno proslijediti u Grad Zagreb. Ideja je, kaže Kljajić, da cijena bude simbolična – dvije do tri kune za sat, no Grad je taj koji će na kraju odlučiti koliko će naplaćivati.
– Imamo u planu izgraditi i parkiralište od pedesetak mjesta u blizini križanja Ulice Majke Terezije i Aleje Bologne, a vijeće će, zajedno sa susjednom Gradskom četvrti Stenjevec, od Zagrebparkinga tražiti da izradi studiju o rješavanju problema parkiranja uz željezničku prugu – kaže Kljajić.
I dok jedni Vrapčanci naplatu parkiranja pozdravljaju, drugi nisu baš sretni što će morati plaćati parkiranje u svom naselju. Podijeljenost stanovnika zajedničko je svakom naselju u kojem se traži naplata parkiranja. U prosincu prošle godine uvedena je u Španskom, u Korajčevoj i Šoljanovoj, a prošli tjedan parkiranje se 2 kune po satu plaća u ulici Šestinski dol i Ulici Gjure Szaba na Črnomercu.
– Uveli smo naplatu na inicijativu stanara, oni su također imali problema jer su ljudi koji žive izvan naselja znali tamo ostaviti auto na cijeli dan. Prva je ulica u blizini tramvajske zone, a druga blizu bolnice Sveti duh – kaže Martin Postružin, predsjednik GČ Črnomerec.
Kaos s parkiranjem je i u Sopotu, gdje se ono plaća samo u dvije ulice – u Potočnjakovoj i Turininoj, pa zbrka vlada u ulicama gdje naplate nema, a isti problem je i u ulici Božidara Magovca u Travnom. Uvođenje naplate uvelo je reda na parkiralište između dviju zgrada koje spadaju pod ulice Vladimira Ruždjaka i Zvonimira Rogoza na Savici.
Inicijativa stanara
Problem je godinama bilo to što je parkiralište graničilo sa zonom u kojoj se parkiranje naplaćuje, pa je, jednako kao i u Vrapču, Gradska četvrt Trnje odlučila inicirati plaćanje ne bi li se prometna zbrka “rasplela”. Sada će se inicijativa za plaćanje parkiranja u Vrapču uputiti gradskom Sektoru za promet, čiji će stručnjaci izlaskom na teren utvrditi postoje li uvjeti da se tamo uvede naplata, a odluče li u Gradu to i realizirati, Zagrebparking će potom i provesti njihovu odluku.
>> Što je najgore pri bočnom parkiranju? Svjedoci! Ovaj pokušaj morate vidjeti
Hahaha....sta je ovo PR clanak Zagreb parkinga...uzasno sto sve mozete napisati. Mogli ste dodati da stanari traze i da im se duplo zaracunava voda jer ce ovi sto piju vodu valjda manje piti.