Ritam grada

Uz bicikl ti kod nas još treba i pet lokota, sidro, zaštitar...

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Uz bicikl ti kod nas još treba i pet lokota, sidro, zaštitar...
20.05.2016.
u 17:52
Parkiralište mora uistinu biti mjesto gdje bicikli stoje, a ne besplatni izlog za one koji ne poštuju tuđu imovinu.
Pogledaj originalni članak

Što je potrebno da bi se automobil ili javni prijevoz zamijenio zdravijim, ekonomičnijim i ekološki osvještenijim biciklom? Pitanje je to na koji bi logičan odgovor bio - bicikl. I to je točan odgovor. U Danskoj. U Zagrebu je to tek djelomično točan odgovor jer je ovdje, naime, uz bicikl potreban još jedan lokot, drugi lokot, za jedan kotač, za drugi kotač, sic, volan... Tu je još poželjan i željezni lanac veličine omanjeg sidra, a bilo bi idealno unajmiti i zaštitara da kruži oko bicikla dok je zavezan za to predviđeno mjesto.

U suprotnom postoji velika vjerojatnost da će bicikl završiti kao samo jedan od 383 prošle godine ukradena u Zagrebu. A to nije ni realna brojka, napominju iz Sindikata biciklista. Naime, mnogi krađu ni ne prijave, a da bi policija otuđenje bicikla uopće tretirala kao krađu, on mora biti vrjedniji od 2000 kuna. Od svih prijavljenih, riješi se tek pola krađa, a to ne znači kako je bicikl pronađen i vraćen vlasniku, nago tek da je utvrđeno kako je ukraden.

I uistinu, vožnja automobilom i javnim prijevozom ima puno mana, poput gužvi i cijene. A bicikl za to vrijeme troši kalorije i poboljšava kondiciju. No, unatoč tome teško se odlučiti za svakodnevno korištenje bicikla. Pritom su krađe, osim loše infrastrukture, sigurno jedan od razloga.

I upravo je to ono što se u Danskoj koja slovi kao biciklistički najprijateljskija zemlja svijeta ističe čak i više od izvrsnih biciklističkih staza. Ističe se to da kad osoba siđe s bicikla i dođe do parkirališta na kojem je već drugih stotinjak bicikala, ona ne mora na tom parkiralištu praktički ubetonirati bicikl te se ostatak dana pitati hoće li nedostajati cijelo prijevozno sredstvo ili možda neki samo neki njegov dio, ako bude sreće. Osoba siđe s bicikla i ostavi ga na parkiralištu. I ode. Tek tu i tamo netko zaveže bicikl, nečime što više sliči na narukvicu nego na lokot. I bicikl stoji i čeka svog vlasnika. Jednako kao i drugi, treći, četvrti, peti, stoti... I parkiralište je uistinu mjesto gdje bicikli stoje, a ne besplatni izlog za one koji ne poštuju tuđu imovinu.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

TH
than
00:28 21.05.2016.

Kradu nemilice. Pogotovo skuplje bicikle. Ne mozes ih niti na balkonu drzati, vec jedino u sobi, a parkiranje zaboravi. Ako je skuplji skinuti ce i ostaviti tockove (dobro ce zaraditi na dijelovima). Jednostavno ne mozes sve zavezati. Jedina opcija je da je pokraj tebe, a onda dodje tu i tamo pametni ugostitelj kome smeta, ali samo njemu smeta i nikome drugome....

SZ
slaven.zadravec
22:26 20.05.2016.

U ovom slučaju ne treba izdvajati Hrvatsku od biciklistički razvijenijih zemalja. Ne znam za Dansku, ali u Nizozemskoj su krađe bicikala jako veliki problem te ljudi često imaju dva bicikla - jednu staru olupinu za po gradu te pravi bicikl za guštanje i izlete vikendom.

Avatar Phaedra
Phaedra
21:54 21.05.2016.

Proćitao sam tekst više puta u nevjerici. U Danskoj se kradu bicikli više nego ćak i kod nas u Švedskoj, a ja sam moj MB držao u stanu. Jednom smo se smijali harabatiji od bicikla u Kopenhagenu zaključanog sa tri katanca i dvije sajle. Ovi novinari lupetaju i nemaju niti pojma niti pravi izvor informacija.