detalji iz godišnjeg plana

Veliki planovi ZET-a: Od jeseni linija 6 mijenja odredište, a uvodi se i nova autobusna linija

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Zbog kvara na šestici na okretištu ?rnomerec došlo do kra?eg zastoja u prometu
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Dan bez automobila - besplatan javni gradski prijevoz tramvajima, autobusima i uspinjačom
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Zbog nestanka struje zastoji u tramvajskom prometu
Foto: Lovro Domitrovic/PIXSELL
Zagreb Ljetno poslijepodne na Trgu kralja Tomislava
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Jutarnja gužva na tramvajskom stajalištu
28.02.2024.
u 08:00
Na jesen bi se tramvaji 7 i 14 trebali vratiti na uobičajene rute, a preduvjet je završetak radova na Jadranskom mostu, čija finalna faza počinje u subotu uz novu regulaciju prometa. Od rujna namjeravaju uvesti i autobusnu liniju 117, koja će spajati Črnomerec i Jarun
Pogledaj originalni članak

Jedna od ikona Novog Zagreba, tramvaj linije šest, koji je desetljećima ponosno metropolom pronosio ime kvarta Sopot kao svoje posljednje stanice, od jeseni bi mogao produžiti trasu. Prema planovima ZET-a, naime, nakon dovršetka radova na sanaciji Jadranskog mosta šestica bi trebala voziti do okretišta ispod rotora u Remetincu.

Tako bi umjesto natpisa Sopot od početka sljedeće školske godine na tramvaju trebalo stajati “Arena Zagreb”, a šestica bi dobila i četiri nova stajališta te povezala cijeli novozagrebački prsten. A kako bi se zadržao broj polazaka, navodi se u godišnjem planu poslovanja javnog gradskog prijevoznika, na liniju namjeravaju dodati još tramvaja. Zato u 2024. nije u planu rashod nijednog tramvaja iz ZET-ove flote, čija je prosječna starost 29,6 godina.

U međuvremenu bi, nakon što je isporučen prvi primjerak koji, posjetimo, vozi na linijama 9 i 12 od kraja lanjskoga prosinca, trebalo stići i preostalih 10 rabljenih tramvaja iz Augsburga. Na drugim se linijama ne planiraju bitnije izmjene, osim što će se tramvaji 7 i 14 vratiti na uobičajene trase. Odnosno, sedmica će ponovno voziti od Dubrave do Savskog mosta kroz Novi Zagreb, a četrnaestica će opet prometovati rutom od Mihaljevca preko Jadranskog mosta do Zapruđa.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Dan bez automobila - besplatan javni gradski prijevoz tramvajima, autobusima i uspinjačom

To bi trebalo biti u rujnu jer u subotu počinju završni radovi sanacije Jadranskog mosta, koji će trajati šest mjeseci, a zbog njih se uvodi i posebna regulacija pa će se voziti na zapadnoj strani na dva sužena prometna traka u svakom smjeru, stoga se očekuju gužve.

Povratkom linija 7 i 14 na stare trase, ali i produženjem rute šestice, vjeruju pak u ZET-u, poboljšat će se povezanost Novog Zagreba, a tramvaji koji onuda prolaze trebali bi biti i brži nego dosad. Implementirat će se, naime, pametno upravljanje prometom koje će paliti semafore kada se detektira prilazak tramvaja i tako mu davati prednost u odnosu na ostala vozila, a rješenje će se uvesti i na ostalih oko 150 raskrižja s tramvajima u metropoli.

Što se tiče autobusnog prometa, u planu je jedna nova linija, broj 117, koja će spajati Črnomerec i Jarun, a uvest će se od rujna. Polasci će biti svakih 30 minuta.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

EZ
ezer
09:02 03.03.2024.

Zar nije jednostavnije produžiti liniju 118 do Jaruna umjesto nove linije s Črnomerca.

Avatar Make my day
Make my day
19:39 01.03.2024.

Na jesen će pisati odredište: "Arena Zagreb"?!? Za one koji nisu iz Zagreba okretište Remetinec nalazi se jedan kilometar od Arene Zagreb.

Avatar neugodan
neugodan
11:15 29.02.2024.

FALA TI BOZE