Prva faza integriranja prijevoza u Zagrebu i županiji

Vlakom i busom brže i udobnije, županije rade na analizi prometa

20.05.2015., Zagreb - 11. sjednica Zupanijske skupstine u hotelu International. Zupan Zagrebacke zupanije Stjepan Kozic. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
01.09.2011., Glavni kolodvor, Zagreb - Cijene voznje u prigradskom prijevozu su dvostruko poskupjele. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
01.06.2015., Slavonski Brod - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Sinisa Hajdas Doncic i zupan Brodsko-posavske zupanije Danijel Marusic potpisali su Master plan odrzivog razvoja prometnog sustava na podrucju Brodsko-posavske zupanije. Photo: Ivi
03.06.2015.
u 14:00
Radit će će na boljoj usklađenosti linija i povezanosti, te jeftinijem prijevozu
Pogledaj originalni članak

Prva faza zajedničkog modela organizacije javnog prijevoza u Zagrebu i Zagrebačkoj te Krapinsko-zagorskoj županiji, projekt koji se već godinama najavljuje, jučer je konačno i pokrenuta.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, naime, potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za prvu fazu analize prometnog sustava. Vrijednost projekta je 15, 2 milijuna kuna, 85 posto financirano je iz fondova EU, dok preostalih 15 posto sufinanciranja dijele dvije županije i Grad. Odmah nakon potpisivanja, počinje izrada master plana prometnog sustava, utvrditi stanje i potrebna unaprijeđenja prometa. U drugoj fazi definirat će se konkretne mjere i projekti iz područja prometa i prometne infrastrukture u svrhu integriranja svih vrsta prometa.

Uveli bi i jedinstvenu kartu

–Ovim planom preskočit će se izrade raznih studija i ubrzati proces - rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić, te dodao da je Hrvatskoj do 2020. iz fondova EU na raspolaganju oko 12 milijardi kuna za promet. Većina je za željeznicu, a ostatak za razvoj integrativnih prometnih modela. Putnici će tako profitirati jeftinijom vožnjom i boljom usklađenošću autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija. Uz to što bi se skratilo vrijeme putovanja i povećao komfor prijevoza, putnici bi dobili i veći izbor prijevoza. Postoji mogućnost uvođenja jedne karte po povoljnijim uvjetima za područje Zagreba i dviju županija.

–Projekt bi trebao poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja, ali i veću mobilnost stanovništva korištenjem ekološki, energetski i ekonomski najprihvatljivijih oblika prijevoza, te integrirati prometne podsustave kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna rješenja kao i povećati sigurnost u prometu - rekao je Ivan Miličević, direktor Integriranog prometa zagrebačkog područja, trgovačkog društva koje su županije i Grad Zagreb formirale samo u tu svrhu.

Da prijevoz nije dobro riješen u Zagrebačkoj županiji složio se i župan Stjepan Kožić, te dodao da se prometni razvoj treba sagledavati na razini cijele regije.

Manje gužve

–Više od 100.000 stanovnika iz Zagrebačke županije putuje u Grad Zagreb, a oko 30.000 iz Zagreba u županiju. To su pokazatelji o kojima moramo voditi brigu i omogućiti da u Zagrebu bude manje gužve, zagađenosti - rekao je Kožić, te dodao da će se projektom omogućiti smanjenje vožnje osobnim automobilima, kako putuje čak 60 posto stanovnika Zagrebačke županije.

OTVORILA DUŠU ZA VEČERNJI

Jelena Perčin: 'S prvim suprugom imam fenomenalan odnos, a Momo djecu 'na papiru' može viđati svaki drugi vikend'

– U trenutku kada su mediji dobili informaciju da smo se Momo i ja razveli, mi smo već godinu dana bili zapravo razvedeni. Tako da je sada već prošlo dvije godine otkad je svatko krenuo svojim putem. Svojoj djeci nikada nisam rekla: "Vaši mama i tata više se ne vole." To mi je grozno! Uvijek sam im objašnjavala da volim njihovog tatu, ali da više nismo zaljubljeni – između ostalog, kazala je glumica Jelena Perčin u velikom intervjuu za Večernji list.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.