Prva faza integriranja prijevoza u Zagrebu i županiji

Vlakom i busom brže i udobnije, županije rade na analizi prometa

20.05.2015., Zagreb - 11. sjednica Zupanijske skupstine u hotelu International. Zupan Zagrebacke zupanije Stjepan Kozic. Photo: Goran Jakus/PIXSELL
01.09.2011., Glavni kolodvor, Zagreb - Cijene voznje u prigradskom prijevozu su dvostruko poskupjele. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
01.06.2015., Slavonski Brod - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Sinisa Hajdas Doncic i zupan Brodsko-posavske zupanije Danijel Marusic potpisali su Master plan odrzivog razvoja prometnog sustava na podrucju Brodsko-posavske zupanije. Photo: Ivi
03.06.2015.
u 14:00
Radit će će na boljoj usklađenosti linija i povezanosti, te jeftinijem prijevozu
Pogledaj originalni članak

Prva faza zajedničkog modela organizacije javnog prijevoza u Zagrebu i Zagrebačkoj te Krapinsko-zagorskoj županiji, projekt koji se već godinama najavljuje, jučer je konačno i pokrenuta.

U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, naime, potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za prvu fazu analize prometnog sustava. Vrijednost projekta je 15, 2 milijuna kuna, 85 posto financirano je iz fondova EU, dok preostalih 15 posto sufinanciranja dijele dvije županije i Grad. Odmah nakon potpisivanja, počinje izrada master plana prometnog sustava, utvrditi stanje i potrebna unaprijeđenja prometa. U drugoj fazi definirat će se konkretne mjere i projekti iz područja prometa i prometne infrastrukture u svrhu integriranja svih vrsta prometa.

Uveli bi i jedinstvenu kartu

–Ovim planom preskočit će se izrade raznih studija i ubrzati proces - rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić, te dodao da je Hrvatskoj do 2020. iz fondova EU na raspolaganju oko 12 milijardi kuna za promet. Većina je za željeznicu, a ostatak za razvoj integrativnih prometnih modela. Putnici će tako profitirati jeftinijom vožnjom i boljom usklađenošću autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija. Uz to što bi se skratilo vrijeme putovanja i povećao komfor prijevoza, putnici bi dobili i veći izbor prijevoza. Postoji mogućnost uvođenja jedne karte po povoljnijim uvjetima za područje Zagreba i dviju županija.

–Projekt bi trebao poboljšati prometnu dostupnost cijelog područja, ali i veću mobilnost stanovništva korištenjem ekološki, energetski i ekonomski najprihvatljivijih oblika prijevoza, te integrirati prometne podsustave kroz institucionalna, organizacijska i infrastrukturna rješenja kao i povećati sigurnost u prometu - rekao je Ivan Miličević, direktor Integriranog prometa zagrebačkog područja, trgovačkog društva koje su županije i Grad Zagreb formirale samo u tu svrhu.

Da prijevoz nije dobro riješen u Zagrebačkoj županiji složio se i župan Stjepan Kožić, te dodao da se prometni razvoj treba sagledavati na razini cijele regije.

Manje gužve

–Više od 100.000 stanovnika iz Zagrebačke županije putuje u Grad Zagreb, a oko 30.000 iz Zagreba u županiju. To su pokazatelji o kojima moramo voditi brigu i omogućiti da u Zagrebu bude manje gužve, zagađenosti - rekao je Kožić, te dodao da će se projektom omogućiti smanjenje vožnje osobnim automobilima, kako putuje čak 60 posto stanovnika Zagrebačke županije.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.