Sigurnost putnika

Vozači ZET-a: Po zimi vozimo s ljetnim gumama

Foto: Robert Anić
ZET,portal (1)
Foto: Robert Anić
ZET,portal (1)
Foto: Robert Anić
ZET,portal (1)
Foto: Robert Anić
ZET,portal (1)
Foto: Robert Anić
ZET,portal (1)
01.03.2013.
u 11:00
Zaduženi za održavanje autobusa ne razlikuju zimske od cjelogodišnjih oznaka na autobusnim gumama – tvrdi predsjednik Sindikata.
Pogledaj originalni članak

Vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima, nekvalitetna vozačka sjedala, blokiranje kotača zbog loše podešene elektronike, zamagljena stakla i smanjena vidljivost zbog neispravnog ventilacijskog sustava... još niz primjedbi na rad ZET-ovih autobusa i servisne službe iznio je Ilija Tadić, predsjednik Sindikata autobusnog prometa ZET-a.

Otpala i dva kotača

 – Sve to ugrožava sigurnost putnika i vozača. Naime, zaduženi za održavanje autobusa ne razlikuju zimske od cjelogodišnjih oznaka na autobusnim gumama – tvrdi predsjednik Sindikata.

Nadodaje da kad vozač vrati autobus u garažu radi neispravnosti, oni ga bez promjene isporuče drugoj smjeni.

- Unatoč dnevnim provjerama ispravnosti, iz garaža izlaze vozila s očitim nedostacima, od pokvarenih displeja, vrata ili razbijenih zaštita koje štite od vanjskog otvaranja vrata - govori Tadić. Problem je, dodaje, i u nedostatku stručnjaka. Elektroničara za novu elektroniku u ZET-ovim servisima nemaju.

– Servisna služba sve piše, ali malo radi. U kratkom vremenu imali smo dva slučaja otpadanja kotača u vožnji. Na liniji 219 za Sloboštinu u četvrtak 21. veljače otpao je kotač dok se autobus zaustavljao a isti slučaj se dogodio i u prosincu. Najgori su autobusi u ZET-ovom vlasništvu – ističe Tadić.

Inače, Zagrebački holding je prije desetak dana raspisao i javnu nabavu u vrijednosti 57,8 milijuna kuna za nabavu rezervnih dijelova za autobuse u vlasništvu ZET-a. Optužbe sindikata iz ZET-a odbacuju.

Osluškuju probleme

 – Uprava ZET-a cijelo vrijeme osluškuje probleme svojih djelatnika, odnosno radnika, a oni se rješavaju po unaprijed određenoj proceduri. Servisiranje našeg voznog parka usklađeno je s važećim aktima i svim propisima, a sva naša vozila koja izlaze u promet tehnički su ispravna – poručio je Nikola Tomljenović iz Ureda za odnose s javnošću ZET-a.

Predsjednik sindikata pak ističe da se loše održavanje autobusa odrazilo i na zdravstveno stanje vozača.

– Slaba organizacija i stres uzrok su što sve veći broj vozača gubi vozačke dozvole – zabrinuto kaže Tadić.

Kako bi se situacija poboljšala iz sindikata smatraju da se treba napraviti revizija rješenja o rasporedu na radna mjesta i edukacija zaposlenika radi novih tehnologija.

>>Vozači ZET-a napali kontrolora, dobili 3 god. uvjetne – i dalje rade

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

HE
Hellagood
16:15 01.03.2013.

Ja vjerujem da su ZET-ovi vozači ljudi koji su dosegnuli nirvanu ili najstrpljiviji ljudi na svijetu. Kakve ja sve cirkuse viđam u prometu oko buseva ili u njima svakodnevno, a samo se vozim - mogu misliti čega se oni nagledaju i naslušaju. Zato kapa dolje svima njima. I kad pogledate da pored svega toga gotovo i nema nesreća u kojima sudjeluju, a više od 150 linija ima... ja se uvijek osjećam sigurnom u busu.

BA
baš
16:36 01.03.2013.

Što se mene tiče onaj tko se kocka s ljudskim životima platio bi mi kaznu i išao u zatvor, kao i vozači velikih vozila (autobusa, kamiona i sl. ) jer pričaju na mobitel. No, kod nas je dopušteno svašta i ona kažemo vidite kako smo jeftiniji. Naravno da si jeftiniji, ako ne računaš nesreće i ljudske živote koji su zbog toga otišli ili invalidnosti koje su zbog toga nastale.

Avatar konkordsky
konkordsky
17:53 01.03.2013.

najlakše je kritizirati neka se sindikalist primi posla, preseliti ga u odjel nabave, poslije servisa pa da vidi kako je tamo. kakve sad veze ima loše održavanje autobusa sa zdravstvenim stanjem vozača? činjenica je da su vozači sve stariji, osim genetskih predispozicija za oboljenje imaju i one životne kao što su loša i nezdrava prehrana, nedostatak tjelovježbe. doista pogledajmo dobnu strukturu vozača autobusa, trebali imati toliko godina koliko imaju staža.