Za policiju povećanje sigurnosti i sprječavanje nesreća, a za bicikliste tek - punjenje proračuna. Tako jedni i drugi opisuju akciju Policijske uprave Zagrebačke kojom je jučer proveden dodatni nadzor vozača mopeda, motocikala i bicikala.
Loša infrastruktura
Što se tiče vozača mopeda i moticikala, posebno se pazilo na nepropisnu brzinu, nekorištenje kacige, istek važenja prometne dozvole i neregistrirana vozila. Prekršaji zbog kojih su kaznu najčešće zaradili biciklisti kretanje je suprotnim smjerom po biciklističkoj stazi, vožnja po nogostupu ili po kolniku ako postoji označena staza te vožnja preko zebre na kojoj nema biciklističke staze.
– To nisu prekršaji koji najviše uzrokuju nesreće, nego je tako najlakše kažnjavati vozače bicikala – rekao je Marko Stančec iz Sindikata biciklista te napomenuo kako bi trebalo napraviti analizu uslijed kojih prekršaja dolazi do nesreća i onda te prekršaje intenzivno sanksionirati. Kao primjer navodi nekorištenje svjetala na biciklu što je puno opasnije od vožnje nogostupom.
– U Zagrebu je biciklistička infrastruktura potpuno nepovezana. Biciklist na jednoj cesti mora barem 10 puta sići s bicikla i gurati ga, ako ne želi kršiti propise, što jako demotivira vozače – rekao je Stančec.
Droga i alkohol
Jučerašnja akcija je nastavak pojačanog nadzora policije radi sigurnosti na cestama. Tako je prošlog vikenda dodatno nadzirana i alkoholiziranost sudionika u prometu, prekoračenje dopuštene brzine te zlouporabe droga. Od 7. do 9. kolovoza zabilježeno je tako ukupno 825 prometnih prekršaja. Pritom je oduzeto oduzeto 59 vozačkih dozvola, a iz prometa je isključen 71 vozač. Tijekom nadzora zlouporabe droga, testirane su četiri osobe, kod jedne osobe test je bio pozitivan, a dvije su odbile testiranje.
Dok se u Europi svi prilagođavaju biciklistima, u Hrvatskoj se biciklisti moraju prilagođavati svima... Što znaju oni bedasti Šveđani, Belgijanci, Nizozemci itd. Naravno da ima bezobraznih biciklista, ali vozača vozila na motorni pogon ih ima sigurno više.