Iz glavnog centra promatrat će se koliko automobila ima na ulicama i gdje nastaju “čepovi”. Njih će, doduše, biti malo jer semafori će biti automatizirani te će sami reagirati i propuštati trakove na kojima se stvaraju gužve.
Studija za 3,5 milijuna
Da prilagode brzinu kad, primjerice, padne kiša vozače će upozoravati promjenjivi prometni znakovi, koji će za ružnog vremena pokazivati najveću dopuštenu brzinu od 40 kilometara na sat, a čim izađe sunce, brojka će se podići na 60.
Iz već spomenutog glavnog prometnog centra nadzirat će se tko zauzima žute trakove tramvajima i autobusima kako bi se upozorilo bahate vozače, a dugoročno se smanjilo vrijeme kretanja javnog prijevoza barem za minutu, dok se promet zbog diplomacije i ostalih gostiju metropole više neće zaustavljati jer će za posebna vozila postojati i poseban VIP koridor.
Osim što će javni prijevoz biti brži, čekanja u autobusima i tramvajima smanjit će i činjenica da će se karte moći kupiti elektroničkim putem. Ideje su ovo Grada Zagreba o tome kako unaprijediti sustav prometa u glavnom gradu, a sve to, zamišljeno načelno, u jedan će projekt morati sažeti tvrtka koja se javi na natječaj vrijedan tri i pol milijuna kuna, a kojem je cilj upravo izrada Studije izvodljivosti i isplativosti uspostave automatskog upravljanja prometom.
>>Građani prosvjedovali - 'STOP rastu cijena goriva'
Dokument je to koji je nužan, objašnjavaju u Gradu.
– Više od 30 godina pokušava se izgraditi osmišljeni gradski prometni sustav – kažu, pa u objašnjenju projektnog zadatka za tvrtku koja će raditi studiju na nekoliko stranica pišu koji su razlozi propasti gotovo svih dosadašnjih prometnih studija. Nije sve tako sivo, ipak ističu, jer u gradu postoje servisi poput m-parkinga, sustava videonadzora prometa, internetske karte s radovima na cesti pa i samostalnog sektorskog prometnog centra.
Propuštanje hitnih službi
A upravo oni trebat će se uskladiti s glavnim centrom čija je izgradnja prioritet i kojem će zadaća biti upravljanje prometom.
– Brojenje prometa, upravljanje i nadzor prometnim svjetlima, promjenjivim prometnim znakovima, videonadzor – navode u u Gradu što će se raditi u Centru, pa dodaju kako prioritet mora biti javni prijevoz, kao i gradske hitne službe. Njima će se osigurati posebni prometni pravci.
– Ti su pravci važni zbog funkcioniranja žurnih službi poput JVP- a grada Zagreba koja ima prosječno osam intervencija dnevno. Zagreb kao političko i sportsko središte treba imati određene VIP koridore u svrhu što manjeg ometanja redovitog prometa – ističu u Gradu.
>> Doček hrvatske reprezentacije na Trgu bana Jelačića u Zagrebu
Nije sve tako sivo ::: Da, nije, već je tamnocrno, crno poput crne rupe koja sve upija pa joj niti novi državni odvjetnik ne može ništa. __ Ili ne želi??? - pitanje je sad.