Gotovo dvije godine nije se dodijelila nijedna, a sad će se raspisati javni natječaj za njih 260. Broj je to trenutačno slobodnih autotaksi-dozvola, a ujedno i broj novih taksista koji će, nakon provedenog natječaja, sa svojim vozilima na zagrebačke ulice najkasnije do svibnja.
Odlučuje Povjerenstvo
O kriterijima i načinu raspisivanja samog natječaja jučer je odlučivalo Povjerenstvo za izdavanje dozvola za obavljanje autotaksi-prijevoza, čiji je predsjednik Mario Župan objasnio kako će upravo članovi povjerenstva razmatrati i zahtjeve za dozvole prijavljene na natječaj.
– Sve potpuno transparentno i javno. U Povjerenstvu su članovi Skupštine, Grada, Obrtničke i Gospodarske komore, odnosno riječ je o skupu svih struka koje će dobro razmotriti i bodovati svaki zahtjev – objasnio je Mario Župan te dodao da će određenu prednost i dalje, baš kao i u prethodnim natječajima, imati oni koji dosad dozvolu nisu imali, oni koji imaju novije vozilo ili je pak riječ o električnom ili hibridnom automobilu, kao i oni koji će, primjerice, pružati uslugu kartičnog plaćanja. A osim što će se konačno dodijeliti nove dozvole, onim prijevoznicima koji imaju porezni dug ili dug za mirovinsko i zdravstveno osiguranje teže će obnoviti postojeće.
– Što se ostalog tiče, otprilike su zadržana prijašnja načela provedbe natječaja. Jedno vozilo na 540 stanovnika i najviše 50 dozvola jednom autotaksi-prijevozniku – rekao je Župan. Trenutačno, taksi u gradu može voziti nešto manje od 1300 ljudi, odnosno izdan je toliki broj dozvola. Ono što je mučilo taksiste, koji su, podsjetimo, i prosvjedovali ispred Skupštine u rujnu prošle godine kad se odlučivalo o ukidanju moratorija na dodjeljivanje dozvola, jest činjenica da su neki od vozača svoje dozvole iznajmljivali te, u suštini, ne radeći, zarađivali.
– Smatramo da je moratorij trajao predugo i da je pridonio razvoju nepravilnosti i nelegalnom obavljanju autotaksi-djelatnosti – poručili su iz Eko taxija, koji će se, objasnili su, natjecati za 70 dozvola. Dobiju li ih toliko, što je malo vjerojatno, s obzirom na to da u gradskoj odluci piše da jedan autoprijevoznik može na natječaju dobiti tek njih 50, imat će 150 automobila – rekla je Ivana Šimundić iz Eko taxija, a tim će se brojem lakše udovoljavati zahtjevi Zagrepčana, s obzirom na to da su nedavno uveli i novitete kroz svoju besplatnu aplikaciju. Za natječaj se priprema i Cammeo.
– Planiramo se javiti, čekamo samo da se raspiše – kratko je poručio Vladimir Minovski, direktor i vlasnik Cammeo grupe. Konkurencija Eko taxiju i Cammeu bit će i Radio taxi, odnosno Udruženje autotaksi-prijevoznika Grada Zagreba, koje u ovom trenutku ima najviše dozvola.
Isto, ali različito
– Bit će prijava na natječaj, iako smatramo da još ima mnogo toga što bi se u Gradu trebalo riješiti prije njegova raspisivanja – rekao je Jozo Kovačević. Dozvole će se, međutim, davati već sredinom travnja, a iako će se postrožiti način njihova produljivanja, odluka o autotaksi-prijevozu, što se tiče uvjeta koje taksisti moraju ispunjavati, ostala je otprilike ista. Da bi vozili Zagrepčane, moraju, osim same dozvole i automobila, imati nula kuna dugova prema državi i Gradu, položen vozački za taksista, ali i ispit o poznavanju osnovnih podataka o kulturnim, gospodarskim, turističkim, prometnim i drugim značajnim objektima i znamenitostima metropole.
Prosle godine mi neki nezavisni ''majmun'' sa preko granicnim naglaskom htio naplatiti 200kn od centra do aerodroma. Taj sam put presao desetke puta i uvijek sa Eko Taxi, Radio Taxi Zagreb po taxi metru je bilo 110-120kn. Nakon kratke svadje spusta na 150, jer sam eto domaci, valjda je mislio da sam turist. Nakon mog negodovanja i inzistiranja da ukljuci brojilo pristao je. Voznja po brojilu je bila 128kn, Uredu... Samo cijelim putem se 'majmun'' pravda kako ovo kako ono, a da sam bio Korejski, Japanski...turist, sigurno bi me oderao 300-400kn i jos nebi ni napisao racun. Gamad!! Cast izuzecima. Zao mi turista!