Zbog problema s odvozom glomaznog otpada, Čistoća je 7. studenoga pokrenula pozivni natječaj za privremeno skladištenje 5.000 tona zagrebačkog glomaznog otpada svim pravnim i fizičkim osobama (obrtnicima) o čemu se priopćenjem oglasio CE-ZA-R.
"Rok za dostavu ponuda bio je 11. studenoga. Do danas nema službene informacije iz Čistoće o rezultatima pozivnog natječaja. Unatoč nedavnim izjavama odgovornih osoba medijima o postojanju velikog broja ovlaštenih tvrtki koje mogu riješiti pitanje glomaznog otpada Grada Zagreba, među kojima je i Čistoća, prema neslužbenim informacijama iz medija ponude na pozivni natječaj Čistoće su poslale samo dvije kompanije.
Jedna od njih ne zadovoljava uvjete pozivnog natječaja jer, temeljem izdane dozvole za gospodarenje otpadom, uopće ne raspolaže dovoljnim kapacitetom za skladištenje količine od 5.000 tona glomaznog otpada, već kapacitetom od 30 tona glomaznog otpada godišnje. CE-ZA-R Centar za reciklažu, članica C.I.O.S. grupe, raspolaže svim dozvolama i potrebnim kapacitetom potrebnim za to privremeno skladištenje.
Budući da je jedini koji sukladno propisima može uskladištiti 5.000 tona otpada na 4 mjeseca, a ponukano i današnjim objavama u medijima, CE-ZA-R je kao društveno odgovorno poduzeće spremno taj otpad uz simboličnu cijenu privremeno uskladištiti (ne i obraditi, oporabiti, niti odložiti!), jer ne želi zloupotrijebiti svoju jedinstvenu poziciju na tržištu. Osim toga, ne želi da trpe građani Zagreba dok se traži rješenje za sustavno rješenje cjelokupnog procesa prikupljanja, prijevoza, skladištenja, obrade, oporabe i odlaganja otpada, te dok se u konačnici sustavnim rješenjem izbjegne plaćanja velikih penala Europskoj uniji.
Mediji su prepoznali i otvoreno iznijeli akutni problem otpada u Zagrebu i činjenicu da poduzetnici mogu riješiti problem gospodarenja otpadom, ako im u okviru zakona sustav to dopusti, te da se neće moći izbjeći financijske kazne EU ako se ne omogući sustav za slobodno poslovanje poduzetnika koji znaju, mogu i ovlašteni su za gospodarenje otpadom. Napose je važno da se pri tome razlikuju postupci gospodarenja otpadom i troškovi pojedinih postupaka. Cijena usluga u gospodarenju otpadom ovisi o razini i vrsti usluge, i ne može se uspoređivati cijena različitih postupaka. Naprimjer, nije isti trošak ako se otpad samo prikuplja, ili ako se skladišti, ili pak ako otpad, sukladno zakonskoj regulativi usklađenoj sa EU direktivama, treba i obraditi i oporabiti prije nego se ostaci obrade odlože na odlagalište.
U natječajnim dokumentacijama nadležnih tijela lokalne samouprave često se vidi nepoznavanje terminologije, a time i procesa gospodarenja otpadom i propisa koji ih reguliraju, pa i to pridonosi konfuzijama i pogrešnim interpretacijama regulative i postupaka u natječajima i cijenama plaćenih usluga vezanim uz gospodarenje otpadom, a posebice i pogrešnoj praksi u rješavanju pitanja upravljanja gospodarenjem otpadom, čemu smo svjedoci u posljednje vrijeme", stoji u priopćenju CE-ZA-R-a.