Nova naplata

Za više ljudi u manjem stanu otpad će biti skuplji

Foto: infografika
Infografika smece
19.02.2015.
u 12:08
Niže račune za odvoz otpada mogu očekivati oni u stanovima i kućama većima od 110 m2
Pogledaj originalni članak

Nakon što naplata smeća po volumenu tijekom ožujka zaživi u kućama u naselju Horvati, kako je jučer kazala dogradonačelnica Sandra Švaljek, isti način obračuna, ali i realnije račune do kraja godine trebali bi početi dobivati i stanari u stambenim zgradama.

Dogovor u zgradi

Danas će, naime, gradska uprava Čistoći potpisati suglasnost na novi način obračuna cijene odvoza smeća koja će se računati prema volumenu, a ne kao dosad prema kvadraturi stana.

Tako, prema analizi Čistoće, manje račune mogu očekivati oni koji žive u stanovima ili kućama većima od 110 metara četvornih, dok će oni u manjim i s više članova plaćati veće račune od dosadašnjih. Prvi korak bit će da svaka zgrada preko svog predstavnika s Čistoćom sklopi ugovor o volumenu kante koju će puniti miješanim komunalnim otpadom.

Prije toga stanari će se morati dogovoriti koliku će kantu tražiti, što će, pak, ovisiti o tomu koliko će reciklirati. Tako će oni koji se odluče na veću reciklažu moći zakupiti manji volumen kante, a time će u konačnici imati i manje račune. Za reciklažu ipak neće dobiti nove kante već će plastiku, papir i staklo morati nositi u obližnje kontenjere.

Točan model po kojem će stanari međusobno dijeliti zakupljen volumen još nije poznat, no tu će ulogu imati broj članova kućanstva pa će samac, za razliku od tročlane obitelji, zasigurno dobiti manji volumen za naplatu. Svaki račun kreirat će se na temelju umnoška naknade za litru spremnika koja iznosi 0,09, s veličinom spremnika (stanari će moći birati između kanti od 120, 240 i 1100 litara), brojem odvoza (može biti jednom, dvaput ili tri puta tjedno) te PDV-om (1,25 kuna).

Edukacija građana

Tako će se račun za svaki stan stvoriti da se ukupni iznos množi s udjelom stana koji se ugovori između stanara i Čistoće. Sav višak smeća koji građani proizvedu, a ne stane u kantu, morat će odložiti u specijalizirane vrećice.

–Sav otpad koji se odloži pored spremnika mora biti u takvim vrećicama koje će građani moći kupiti za početak u Čistoći, a potom najvjerojatnije u svim trgovinama. Cijene vreća i prodajna mjesta objavit ćemo čim cijene budu službene - kazali su iz Grada i Čistoće.

Trebaju nam mladi stručnjaci koji će moći obrađivati ugovore s 360 tisuća korisnika

Čistoća

Dodali su da će veličina vrećica biti od 30 i 60 litara, te da otpad koji bude odložen u običnim vrećicama neće odvoziti. Da bi novi sustav naplate tijekom 2016. napokon i zaživio Čistoća će zaposliti novih 60-ak osoba.

–Trebaju nam mladi stručnjaci koji će moći obrađivati ugovore s 360 tisuća korisnika, educirati ih i na terenu obilaziti - kazali su iz Grada.

Te osobe prvo će proći obuku, a potom i krenuti u obilazak terena te će građanima pojašnjavati detalje oko novog obračuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 36

ES
escobar2
13:01 19.02.2015.

baš ste super, prvo je bilo da će računi biti svima koji recikliraju manji, sad ispada da će 90% građana dobiti veće račune, usput je prije par dana bila jedna izjava da će se o broju odvoza morati dogovoriti cijela ulica što ako je istina je idiotizam na kvadrat. kontejnera po kvartovima koje svakodnevno otvaraju cigani i kradu papir nema dovoljno. po ovome kad netko ostavi vreću sa smećem pored kante vi nećete odvoziti, a šta ako je to ostavila xy osoba iz ulice do? ostaviti ćete ju meni pred vratima? toliko nebuloza da je to strašno. komplicirate koliko možete, a to što se u hrvatskoj proizvode najmoderniji strojevi koji sami odvajaju otpad i prodaju se po cijelom svijetu to vas nije briga. ovako bi mi svi morali paziti gdje šta bacimo da netko na tome zaradi bez previše muke

JA
jaz
13:11 19.02.2015.

Stanari zgrada će se dogovoriti koliku će kantu tražiti..fantastično, e da mi je i to vidjeti u zgradi sa 100, 200 ili 400 stanova. A obračun se evo sad je i konačno, ne temelji na količini stvarno preuzetog otpada nego na predviđenoj ugovorenoj količini iz fiktivnog volumena zaduženih spremnika, neovisno o tome je li spremnik bio pun ili prazan. Baš pravedno i po sustavu plati uslugu koliko si je koristio. Kako to mudre glave misle da će predstavnik stanara odnosno predstavnik suvlasnika sklopiti ugovor sa Čistoćom. Predstavnik suvlasnika ne može u njihovo ime sklopiti s davateljem usluge ugovor jer za to nema nikakvo ovlaštenje. Pravni odnos između davatelja i pojedinog korisnika usluge može se realizirati samo sklapanjem međusobnog ugovora. Zna li to itko u Čistoći i Gradu i da li je reagirao po tom pitanju ?? Što je sa vlasnicima neuseljenih stambenih prostora, situacijama kad stanar ne boravi u stanu zbog poslovnih ili zdravstvenih razloga te izbiva mjesecima ? Usluga će se kao i do sad naplaćivati iako nije pružena, ma izvrsno, Što je sa prihodima koje će Čistoća ostvarivati prodajom otpada koji ćemo im odvojiti a utrživ je, papir, staklo i slično ? Ova odluka o naplati otpada je čista prevara, podložna tužbama i ocijeni zakonitosti pred upravnim sudom. Siguran sam da će velika većina plaćati fiktivni odvoz otpada kojega uopće neće biti.

LI
liliZG
12:48 19.02.2015.

zašto te vreće, koje bi se kupovale ne bi bile i osnova za obračun kod stanova, dakle ja kupim vreću koja če koštati kao toliko i toliko litara otpada i odmah plaćam zbrinjavanje po vreći, a račun od čistoće trebao bi sadržati samo trošak izlaska djelatnika na teren da pokupe moju vreću iz kante kraj moje zgrade... i to je sve, ...to bi bilo pravedno i realno... rješilo problem smeća po stanovima i članovima kućanstva, jer npr, ja već odavno odvajam smeće a moja stara susjeda ne. ona baca i tetrapak i svo smeće u istu kantu, dakle ona stvara više smeća nego ja, koja praktično u klasičnom smeću imam samo bio otpad, a papir, plastika, staklo i metal već odavno idu u posebne kontenjere, dakle????