Nakon što naplata smeća po volumenu tijekom ožujka zaživi u kućama u naselju Horvati, kako je jučer kazala dogradonačelnica Sandra Švaljek, isti način obračuna, ali i realnije račune do kraja godine trebali bi početi dobivati i stanari u stambenim zgradama.
Dogovor u zgradi
Danas će, naime, gradska uprava Čistoći potpisati suglasnost na novi način obračuna cijene odvoza smeća koja će se računati prema volumenu, a ne kao dosad prema kvadraturi stana.
Tako, prema analizi Čistoće, manje račune mogu očekivati oni koji žive u stanovima ili kućama većima od 110 metara četvornih, dok će oni u manjim i s više članova plaćati veće račune od dosadašnjih. Prvi korak bit će da svaka zgrada preko svog predstavnika s Čistoćom sklopi ugovor o volumenu kante koju će puniti miješanim komunalnim otpadom.
Prije toga stanari će se morati dogovoriti koliku će kantu tražiti, što će, pak, ovisiti o tomu koliko će reciklirati. Tako će oni koji se odluče na veću reciklažu moći zakupiti manji volumen kante, a time će u konačnici imati i manje račune. Za reciklažu ipak neće dobiti nove kante već će plastiku, papir i staklo morati nositi u obližnje kontenjere.
Točan model po kojem će stanari međusobno dijeliti zakupljen volumen još nije poznat, no tu će ulogu imati broj članova kućanstva pa će samac, za razliku od tročlane obitelji, zasigurno dobiti manji volumen za naplatu. Svaki račun kreirat će se na temelju umnoška naknade za litru spremnika koja iznosi 0,09, s veličinom spremnika (stanari će moći birati između kanti od 120, 240 i 1100 litara), brojem odvoza (može biti jednom, dvaput ili tri puta tjedno) te PDV-om (1,25 kuna).
Edukacija građana
Tako će se račun za svaki stan stvoriti da se ukupni iznos množi s udjelom stana koji se ugovori između stanara i Čistoće. Sav višak smeća koji građani proizvedu, a ne stane u kantu, morat će odložiti u specijalizirane vrećice.
–Sav otpad koji se odloži pored spremnika mora biti u takvim vrećicama koje će građani moći kupiti za početak u Čistoći, a potom najvjerojatnije u svim trgovinama. Cijene vreća i prodajna mjesta objavit ćemo čim cijene budu službene - kazali su iz Grada i Čistoće.
Trebaju nam mladi stručnjaci koji će moći obrađivati ugovore s 360 tisuća korisnika
Dodali su da će veličina vrećica biti od 30 i 60 litara, te da otpad koji bude odložen u običnim vrećicama neće odvoziti. Da bi novi sustav naplate tijekom 2016. napokon i zaživio Čistoća će zaposliti novih 60-ak osoba.
–Trebaju nam mladi stručnjaci koji će moći obrađivati ugovore s 360 tisuća korisnika, educirati ih i na terenu obilaziti - kazali su iz Grada.
Te osobe prvo će proći obuku, a potom i krenuti u obilazak terena te će građanima pojašnjavati detalje oko novog obračuna.
baš ste super, prvo je bilo da će računi biti svima koji recikliraju manji, sad ispada da će 90% građana dobiti veće račune, usput je prije par dana bila jedna izjava da će se o broju odvoza morati dogovoriti cijela ulica što ako je istina je idiotizam na kvadrat. kontejnera po kvartovima koje svakodnevno otvaraju cigani i kradu papir nema dovoljno. po ovome kad netko ostavi vreću sa smećem pored kante vi nećete odvoziti, a šta ako je to ostavila xy osoba iz ulice do? ostaviti ćete ju meni pred vratima? toliko nebuloza da je to strašno. komplicirate koliko možete, a to što se u hrvatskoj proizvode najmoderniji strojevi koji sami odvajaju otpad i prodaju se po cijelom svijetu to vas nije briga. ovako bi mi svi morali paziti gdje šta bacimo da netko na tome zaradi bez previše muke