Zagreb je šesti glavni grad Europske unije po svakodnevnome biciklističkom prijevozu s 10,1 posto bicikala na svojim prometnicama, izvijestio je Grad Zagreb na svojim web stranicama.
Prvi po broju biciklista u svakodnevnome prometu je Kopenhagen s 35 posto, drugi je Amsterdam s 32 posto, Berlin je treći s 13 posto, Ljubljana četvrta s 12 posto, te Helsinki peti s 11 posto bicikala na svojim prometnicama.
Eurobarometar ističe da je vožnja biciklom na posao ili zbog koje druge svakodnevne obveze neravnomjerno raspoređena diljem EU-a, pa tako čak trećina Nizozemaca biciklom dolazi na posao ili ga koristi svaki dan, dok se na Cipru, Malti i Portugalu ta praksa još nije udomaćila.
"Grad Zagreb sustavnom strategijom provodi zacrtane programe kojima je cilj uvođenje biciklističkog prometa u što većoj mjeri u prometni sustav i populariziranje vožnje biciklom kao načina gradskog prijevoza. Uz programe koje provodi, Grad podupire biciklističke sportske manifestacije i mnogobrojne udruge koje u svojim programima promoviraju bicikl kao prijevozno, sportsko i rekreativno sredstvo", ističe Gradska uprava.
Zagreb danas broji nešto više od 200.000 aktivnih biciklista, od kojih njih 3000 svakodnevno prolazi pored brojača bicikala – Bike totema, na Trgu Stjepana Radića.
"Zagrepčanima su na raspolaganju 562 biciklistička parkirališta na javnim površinama i nešto više od 300 kilometara uređenih biciklističkih staza. Istovremeno, svaka nova prometnica u Zagrebu se gradi s biciklističkim stazama/trakama kao sastavnim dijelom prometne infrastrukture, te je postao prvim hrvatskim gradom koji je uveo dijeljeni promet na kolniku", poručuju iz Grada.
Trebalo bi istražiti ponašanje biciklista koji se ganjanju po pločnicima, voze po ulicama krivim smjerom, ne obaziru se na svjetlo na semaforu, ne paze ni na djecu ni na prolaznike, ni na aute,...