u noćnim satima

Zagrebačka zračna luka kreće u radove na pisti, bit će zatvorena mjesec dana, mijenja se i red letenja

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Avion s Vatrenima sletio u Zračnu luku Franjo Tuđman
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zračna luka Franjo Tuđman spremna je za doček hrvatske nogometne reprezentacije
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zračna luka Franjo Tuđman spremna je za doček hrvatske nogometne reprezentacije
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Hrvatska nogometna reprezentacija otputovala u Saudijsku Arabiju
16.04.2023.
u 10:10
Međunarodna zračna luka Zagreb dr. Franjo Tuđman sprema se na velike radove održavanja zbog kojih će od 2. do 31. svibnja biti zatvorena za sav promet noću od 23 sata do 6:25 ujutro.
Pogledaj originalni članak

Zagrebačka zračna luka objavila je krajem tjedna NOTAM (obavijest u sustavu avijacije) o zatvaranju za sav promet tijekom svibnja. S obzirom na vrstu radova, ne postoje ni izuzeci, pa će zračna luka biti u tom razdoblju biti zatvorena i za humanitarne, državne i druge letove, a ujedno Zagreb neće biti ni opcija za slijetanje u slučaju nužde. Osim na samoj uzletno-sletnoj stazi, odnosno pisti, radovi će se odvijati i na rulnici F koja se praktički proteže paralelno uz cijelu uzletno-sletnu stazu.

Avioprijevoznici su zbog radova već promijenili svoj red letenja, poput KLM-a koji je ranije imao planiran dolazak iza 23 sata, kao i njemačka Lufthansa na letu iz Frankfurta koji također noći u Zagrebu. Promjena se još uvijek nije dogodila kod niskotarifnog Ryanaira koji u svom redu letenja ovog ljeta planira dolaske i odlaske iz zagrebačke zračne luke i nakon 23 sata, no prijevoznik će definitivno morati raditi promjene jer u navedenom razdoblju zrakoplovi neće moći ni slijetati ni polijetati iz zagrebačke zračne luke, piše portal Croatian Aviation.

Nemogućnost slijetanja zrakoplova iza 23 sata zbog radova vjerojatno će najveće probleme zadati upravo Ryanairu koji u Zagrebu ima svoju bazu te se zrakoplovi, zbog kašnjenja na više dnevnih letova, često vraćaju značajno kasnije od planiranog u zagrebačku zračnu luku.

Pitanje je kako će avioprijevoznik reagirati u tim situacijama, hoće li dolazni letovi koji imaju kašnjenje i najavljen dolazak iza 23 sata biti otkazani ili će pak odlaziti na alternaciju (često je to Zadar), a zatim se ujutro, po otvaranju zagrebačke zračne luke, vraćati kako bi odradili prve jutarnje letove, koji će zatim također biti u kašnjenju, ističe Croatian Aviation.

Dodajmo kako zagrebačka zračna luka ima pistu duljine 3252 metra, a primjerice tijekom ovog tjedna planirano je 400 odlaznih letova prema 55 aerodroma u 28 zemalja, prema podatcima Flight Radara.

Spomenimo i kako je Zagreb u ožujku ostvario 264.740 putnika, što je povećanje od 13% u odnosu na 2019. godinu, a dobre brojke zabilježene su i u prva dva mjeseca godine kada je inače promet najmanji. Prema najavama najveća hrvatska zračna luka u travnju bi mogla po prvi puta u povijesti imati 300 tisuća putnika. Inače, u prva tri mjeseca Zagreb je zadržao poziciju drugog aerodroma regije s ukupnih gotovo 700 tisuća putnika. Na godišnjoj razini Zagreb bilježi više od 3 milijuna putnika.

>> VIDEO: Zagreb dobio jedinstveni autobus: Ovo je klub na kotačima, atrakcija koje nema nigdje, zavrili smo unutra

Stravičan sudar zrakoplova

Pista smrti: Tragedija u kojoj je poginulo 583 ljudi zauvijek je promijenila značaj kontrole leta

U arhivi Večernjeg lista sačuvani su brojevi originalnih novina te u člancima o najvećoj nesreći u povijesti zrakoplovstva možete pročitati detalje o tragediji u kojej je poginulo 583 ljudi, a nesreću je preživio 6, koji su objavljeni prije više od pola stoljeća, možete pročitati autentične 61 putnik. Tragedija se dogodila na pisti Na Tenrifima na Kanarskom otočju, na kojoj su se sudarila da jumbo-jeta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PL
plenkikok
10:51 16.04.2023.

Čuj to pitanje je kako će se Ryanair ponašati, a tekst od maloprije. Pa već je javio prekjučer da su otkazani letovi te se mogu uzeti pare ili besplatno prebaciti na nove letove koji su drugim danima u drugom vremenu.