Otkazi, prodaja pojedinih podružnica, ukidanje radnih mjesta, samo je dio onoga čime su najvećoj gradskoj tvrtki s 11 tisuća zaposlenih, Zagrebačkom holdingu, zaprijetili i sam aktualni gradonačelnik Milan Bandić i gradonačelnički kandidati.
Na čelu grada
A nakon izbora i stupanja na snagu novog Zakona o lokalnoj samoupravi, koji će im dati veće ovlasti, imat će i odriješene ruke da prijetnje realiziraju. Iako postoje nagađanja da bi kandidat HSLS-HSS-Zelene liste Vladimir Ferdelji mogao stati na čelo gradskog diva, on to demantira. Razlog je naravno taj što se vidi na čelu grada. No da bi se obračunao s pozamašnom direkcijom i kresao radna mjesta, ne krije.
– Bit ću na čelu grada i, kada to budem, Holding ću rekonstruirati. Prvo što treba učiniti jest razdvojiti tržišne od komunalnih djelatnosti. Podružnice koje se bave komunalnim djelatnostima moraju biti na usluzi građanima, bez profita i jeftino pružati usluge. One koje su tržišne, treba ih i prodati, a da grad pritom zaradi – kazao je Ferdelji.
Gradonačelnik Milan Bandić, kojemu ankete daju prednost u utrci za prvog čovjeka grada, još je jednom potvrdio da će od 1. lipnja sve biti drugačije.
– Dok partijske mrguške u zatvorenim prostorima crtaju kadrovske križaljke po političkoj podobnosti na čelima javnih tvrtki za grad nema sreće. To je sada praksa. Ja sam uvjeren da ćemo od 1. lipnja imati drugu praksu – kazao je gradonačelnik kojemu su na tapeti često bili direktor ZG parkinga Robert Mišeta, direktor ZET-a Dubravko Baričević i direktor ZG cesta Alen Gospočić. Iako nije naglasio na koga misli, svoju su sudbinu sami skovali, kaže. – Oni će sami sebe zamijeniti. Radom su dokazali da ih to ne interesira. Njihov rad ih potvrđuje ili ih mijenja – dodao je. Spomenuti direktori nisu htjeli ništa komentirati.
Za maćehinski odnos Grada prema javnoj tvrtki iz Holdinga optužuju gradonačelnika. Dokaz je za to, kažu, gradonačelnikovo odbijanje da se ZET-ovi tramvaji, koji su veliki teret te podružnice sa 7000 zaposlenih, prodaju.
Maćehinski odnos
– Da je grad podržao prodaju tramvaja, mi bismo već u prvoj godini uštedjeli potrebnih 200 milijuna kuna, koliko nam je uskraćeno ove godine u proračunu za subvencioniranje ZET-a, a u pet godina 500 milijuna. Tko god dođe na čelo grada, taj problem morat će riješiti – kazali su iz Holdinga i dodali da od 23 poduzeća koja posluju u sklopu Holdinga, samo su njih tri, ZET, Sportski objekti i Velesajam gubitaši, a razlog su nedovoljne subvencije.