Inicijativa

Zagrebački inkubator – daju savjete, ali i novac za dobre ideje

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagrebački inkubator – daju savjete, ali i novac za dobre ideje
10.10.2012.
u 13:52
Dolaze nam uglavnom mladi do 30 godina, koji puno toga ne znaju o praktičnom poslovanju, a mi im nastojimo izaći u susret ako nam se svidi njihova ideja, ocjenjuje Damir Sabol, suosnivač ZIP-a
Pogledaj originalni članak

Mladi imaju tehnološku ideju, elan i volju, stari imaju kapital, znanje i iskustvo, a sve zajedno u isplativ globalni poslovni projekt nastoji objediniti i “lansirati” na tržište, prije šest mjeseci osnovani Zagrebački inkubator poduzetništva (ZIP). Riječ je o prvom start-up inkubatoru u našoj zemlji, ali i regiji, iza kojega stoje četvorica uspješnih poslovnih ljudi – Saša Cvjetojević, Mihovil Barančić, Damir Sabol i Ivo Špigel. Za ambicioznu zagrebačku inicijativu, koja će u prvom redu ulagati u inovacije ICT, te mobilne i web-tehnologije, nadležne su državne službe tek počele pokazivati interes, dok je Zagrebačko sveučilište među prvima pružilo i ruku suradnje.

ICT najisplativiji za ulaganje

– Mi doista globalno nemamo što tražiti u nekoj drugoj proizvodnoj grani osim u područjima ICT-a, weba te mobilne tehnologije, a naša dva programska rješenja koja su uspjela na svjetskoj razini govore da imamo potencijala, pojašnjava Saša Cvetojević, suosnivač ZIP-a.

Riječ je star-up projektima “Farmeron” – domaćem programu koji unapređuje stočarsku proizvodnju te “Giscloudu” – jednom od najboljih geografskih računalnih rješenja koje je kroz savjetodavnu pomoć k željenom tržišnom putu vinula upravo četvorka iz ZIP-a.

Za projekte ovi “poslovni anđeli” daju i inicijalni kapital, ali sve je češće novčano ulaganje u početničke projekte manje važno od dobrog savjeta kako se snaći na tržištu.

– Dolaze nam uglavnom mladi do 30 godina, studenti ili diplomirani stručnjaci koji mnogo toga ne znaju o praktičnom poslovanju, a mi im nastojimo izaći u susret ako nam se svidi njihova ideja, vidimo njezinu globalnu iskoristivost te naravno – primjenu, ocjenjuje Damir Sabol, suosnivač ZIP-a.

Zanimljivi projekti pred realizacijom

Premalo hrvatsko tržište bolna je točka svih koji kane poslovati sa ZIP-om jer proizvod mora biti primjenjiv u što više država svijeta.

– Mladi nemaju kompleks malog naroda, ne boje se globalnih izazova te lagano svladavaju prepreke koje im za prepoznatljivost na tržištu izvan Hrvatske stoje na putu. Puno je teže na domaćem terenu slomiti brojne zakonodavne prepreke i lošu investicijsku atmosferu nego požnjeti uspjeh na inozemnom terenu, upozorava Ivo Špigel, predsjednik ZIP-a.

ZIP je upravo završio zaprimanje prijava za investiranje u nove projekte, a 20 poslovnih ideja već je na njihovom stolu i čeka daljnje odluke. Poručuju kako su zaprimili dosta zanimljivih projekata, mnogi imaju poslovnu perspektivu, a već u skorije vrijeme bit će objavljeno i što je ambiciozna poslovna zagrebačka četvorka izabrala kao novi prepoznatljiv globalni proizvod s natpisom “Made in Croatia”.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.