Autocesta kroz grad

Zagrebački megaprojekt: Slavonska bez semafora!

Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
Foto: 'Borna Filic/PIXSELL'
'25.03.2011., Zagreb - Nacrt obnove Slavonske avenije.'
26.03.2011.
u 12:00
Slavonska sa sedam trakova omogućit će prosječnu brzinu 80 kilometara na sat, a broj vozila porast će na 130 tisuća dnevno
Pogledaj originalni članak

Do 2018. godine Grad Zagreb će u suradnji s državom, privatnim investitorima i novcem iz europskih fondova potpuno rekonstruirati Slavonsku aveniju.

Dugoročni ciljevi

U sklopu megaprojekta vrijednog milijardu i stotinu milijuna kuna, koji potpisuje IGH, izgradit će se najmanje sedam nadvožnjaka i tunel od križanja Savske ceste i Slavonske avenije do Trnja. Nadvožnjaci od kojih svaki vrijedi oko 150 milijuna kuna bit će kod Čavićeve, Ulice grada Gospića, Čulinečke, Zelene tržnice, Resnika, Koledinečke i željezničke pruge kod industrijske zone.

Tunel, natkriven cestom s nekoliko trakova u svakom smjeru, bit će dugačak dva kilometra i važan je čimbenik u stvaranju "gradskog autoputa".

Dugoročni je cilj, doznajemo, stvoriti prometnicu s ukupno sedam prometnih trakova od Jankomira do Ivanje Reke (tri sa sjeverne i četiri s južne strane) i to bez ijednog semafora!

Prosječna brzina vožnje Slavonskom avenijom, koja je trenutačno između 20 i 30 kilometara na sat, tako bi se povećala na 80, a protočnost automobila narasla bi 30 do 40 tisuća - na ukupno 130 tisuća vozila dnevno.

Zemljište je gradsko

Prvi nadvožnjak koji će se u sklopu rekonstrukcije istočnog dijela Slavonske početi graditi već sljedeće godine onaj je nadomak Zelene tržnice, a u financiranju će sudjelovati i privatni investitori.

- Želimo svim pravnim subjektima - šoping-centrima i slično - omogućiti da sudjeluju u gradnji - objasnio je Mijo Bezer, pomoćnik pročelnika za promet, koji smatra kako će se gradnjom brze ceste poboljšati ne samo povezanost grada nego i sigurnost u prometu i mogućnosti nadzora prometa.

Prva faza rekonstrukcije "žile kucavice" u metropoli najavljena je za ovu godinu.

- Sjeverna strana Slavonske avenije, od Hypo centra do križanja s Avenijom Većeslava Holjevca, već će se ovo ljeto proširiti - najavio je pročelnik Davor Jelavić.

Dodaje kako imovinskopravnih nejasnoća nema jer će se gotovo svi zahvati moći provesti na gradskoj zemlji - bez otkupa parcela ili izvlašćivanja, pa je megaprojekt za gradske oce već "gotova stvar".

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 35

DU
Deleted user
21:04 26.03.2011.

Iskreno, kada misle dovršiti bolnicu preko puta Arene koja će nam svima biti korisna kad tad. Eto, onaj koji obeća da će uložiti sve da sredi onu bolnicu ima moj glas.

VI
Vito
16:23 26.03.2011.

Čavićeva – istočna strana Čavićeve ulice i sjeverna strana Slavonske avenije tik su uz prvu vodozaštićenu zonu crpilišta, a crtež na slici uz tekst ne pokazuje nikakav podvožnja, ili nadvožnjak, već sadašnje stanje na tom križanju. Istina, bez onih nacrtanih „otoka“ koji u stvarnosti nisu niti potrebni, ali očito služe za pljačku novca. Ulica grada Gospića – već i sad je tu nadvožnjak s dobro riješenim odvojcima i ulazima na Slavonsku aveniju. Znači, još jedan doi za pljačkanje naivnih. Čulinečka – da, tu je potrebno uređenje, ali od željezničke pruge. No, ispod željezničke pruge uz Branimirovu postoji samo jedan dvosmjerni otvor podvožnjaka, tako da je upitno građenje velikog pristupnog poligona koji završava jednim voznim trakom. Uz to podvožnjak je izgrađen na cesti Čulinec 1, koji se spaja s Čulinečkom cestom tek iza naselja. No, hoće li grad uspjeti otkupiti privatne zgrade između nove Branimirove i Slavonske avenije u dužini preko 2000 metara,gdje je sam Čulinec dugačak najmanje 650 metara, a Resnički Gaj 400 metara. Do danas, u nedjelju, još nije uspio riješiti niti posjed na kraju slijepog produžetka u nastavku podvožnjaka. Da i ne pišem kako bi podvožnjak „čulinec“ trebalo proširiti da i on, napokon, postane svrsishodan, a ne još jedan prometni čep, što je i dan danas od minute puštanja u prometno korištenje. Ne smije se niti zaboraviti nadvožnjak iznad industrijske željezničke pruge koja presjeca Čulinečku 900m sjevernije od Slavonske avenije. Zelena tržnica – da, tu stvarno treba maknuti semafore, no jeftinije je izgraditi kružni tok, nego kopati ili graditi nadvožnjake. Opravdanje za većom brzinom je licemjerno, jer tu skreću kamioni, a ne osoba vozila pa je ubrzavanje prometa potpuno besmisleno, budući natovaren kamion, a niti prazan, ne smije brže od 40 km/h u skretanje pod 90° Željeznički nadvožnjak već i danas postoji iznad Slavonske, a iza zelene tržnice. Jedino što treba je proširiti, asfaltirati prazno zemljište ispod tog nadvožnajka, gdje se sad nalazi „priručno“ odlagalište otpada u autobusno okretište. Resnik 3 – tu je dobro napraviti nadvožnjak kako bi slovenci brže odvozili novce iz svog trgovačkom centra. No, tko zna, možda do 2018. godine tu izraste još jedna spavaonica zagrebačkih robova, kao što je ona na svinjogojskoj farmi Sesvetama. Koledinečka – to je pak iznad avenije Dubrava pa bi bilo zanimljivo pitati Piše: Marko Čubrilo/VLM u kakvoj su izravnoj vezi Slavonska, avenija i Koledinečka?

TH
thekurcula
12:34 26.03.2011.

Jel to Beogradska avenija?