Bunt prijevoznika

Zagrebački taksisti u štrajku, novi model rada nelegalan?

Foto: Anto Magzan/PIXSELL
Zagrebački taksisti u štrajku, novi model rada nelegalan?
13.10.2010.
u 16:02
Linijski taksi prijevoz usporedno sa stanicama javnog gradskog prijevoza nije legalan, objasnio je Mijo Bezer iz gradskog Ureda za promet.
Pogledaj originalni članak

Zagrebački taksisti od danas u 8.30 sati - štrajkaju!

Razlog tog iznenađujućeg poteza je, kako stoji u priopćenju Udruženja zagrebačkih taksista, “izostanak reakcije gradskog Ureda za promet, koji je time dokazao da pojedincima u gradskim službama nije u interesu da građani dobiju povoljniji taksi prijevoz”, no nije jasno koje pojedince u priopćenju prozivaju.

Sami protiv svih

– Nećemo mi više biti između Skupštine i gradske uprave. Želimo da se s nama igra pošteno – rekao je Juraj Šnidarić, predsjednik udruženja Radio taxi Zagreb. Najviše ih smeta veliki broj novih licenci, kao i činjenica da bi se dozvole za obavljanje taksi djelatnosti morale produživati svakih pet godina, prije svega zato jer će do 2012. godine licence isteći za 1056 zagrebačkih taksista. Mijo Bezer, kojega taksisti smatraju jednim od odgovornih za nastalo stanje, oštro je kritizirao novi model naplate i ustroja Radio taxi Zagreba, nazvavši ga nelegalnim jer se temelji na uspostavljanju linija usporedno sa stanicama javnog gradskog prijevoza, no ponovo je naglasio da su spremni na nastavak razgovora. Šnidarić bi se danas ujutro trebao sastati s Bezerom i pronaći rješenje koje će zadovoljiti sve zainteresirane strane, a njih je, kako smo saznali, mnogo.

Dolazak novih igrača

Čak deset ponuđača taksi prijevoza “pikira” na nova slobodna mjesta kojih će biti oko 200.

Boris Šprem, predsjednik Gradske skupštine, rekao je da nije moguće da taksisti, kako su oni tražili, sudjeluju u kreiranju gornje granice cijene prijevoza. Očito zbog sukoba interesa, no rekao je da će se svi njihovi prijedlozi uvažavati u donošenju odluka o novim cijenama.

Cilj je, kako su rekli i Bezer i Šprem, da se cijene smanje. Jedina je razlika što je Šprem govorio o rasponu od 10 do 15 posto, dok je Bezer rekao kako će se gornja granica sniziti između 16 i 17 posto.

Prvom čovjeku javnog prometa u gradu, Miji Bezeru nije jasno zašto taksisti ovako pokušavaju izbjeći tržišno nadmetanje i zašto stvaraju takav pritisak, kako na građane, tako i na Skupštinu i Ured.

Ucjenjivanje građana i uprave u konačnici bi se moglo obiti o glavu upravo “prevarenim zagrebačkim vozačima”. Ionako, kada 26. listopada Skupština iznese prijedlog pravilnika o reguliranju pružanja taksi usluga, taksi prijevoz više neće biti ni sličan današnjem.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 60

MY
mycropht
22:22 13.10.2010.

Zagrebački taksisti imali su više nego dovoljno vremena zakoračiti u 21. stoljeće (kompjuterizirana centrala, GPS,...), ali se njihovom vodstvu nije dalo. Na njihovu žalost, doba Ante na centrali koji favorizira pajdaše je prošlo. Naravno, nadrapat će taksisti, a mufljuzi koji ih vode i zastupaju će se već nekako snaći.

TO
Toma2
16:25 13.10.2010.

A ja mislio da su u štrajku od uvijek! Kad god ih vidim igraju šah, čitaju novine i odbijaju vozit (ako nisi turist kojeg mogu provozat uzduž i poprijeko).

BA
bandera
17:13 13.10.2010.

U početku je HT bio jedini davaoc internet usluge, dakle, imao je monopol, a posljedica toga je bila sat vremena neta = 8kn!!! A tada je 8 kuna bilo kao npr. danas 12!!!! Derali su nas jednostavno zbog toga što su bili jedini...tek nekon godine ili dvije dana je došao Iskon kao alternativa, i naravno da sam se odmah prebacio k njima, iako sam znao da oni dio moga novca i dalje daju HT_u, budući je lopovska HDZ vlast dozvolila da samo HT i dalje koristi infrastrukturu koju smo svi mi financirali u \'\'doba druga tita\'\'. Poslije toga se sve ubrzano mijenjalo...svaki novi operater je snižavao cijenu i danas je ona relativno normalna za ovaj dio Europe. Nakon pojave konkurencije HT je odmah reagirao i ponudio najjeftiniji internet...misalim da je to u startu bilo 50% jeftinije od one stare cijene. Tada sam odlučio da više NIKADA neću koristiti nijednu HT uslugu...odavno više nemam ni fixni telefon kod njih, niti ću ga ikad imati bez obzira na cijenu! Ista stvar je i sa taxijima...dok je iza njih stajao bandić, i dok su bili jedini, mogli su imati cijene kakve su htjeli. Sada, kada konačno ovim \'\'taxistima-šahistima\'\' prijeti konkurencija, sjetili su se da bi mogli dati malo povoljnije uvjete nama građanima...ali su ih fala bogu odj...li! Tržište i slobodna utakmica će najbolje pokazati tko će zavrijediti naš novac...iako ja čim se pojavi taxi-alternativa više NIKADA, bez obzira na cijenu, neću koristiti usluge \'\'radio-taxija\'\', jer smatram da su nas desetljećima pljačkali! Zašto to mislim? Zato što je poznato da za vozača taxija su potrebni samo Osnovna škola i položeni vozački ispit. Desetljećima ( i u socijalizmu, a i danas) su osobe sa samo završenom OŠ imali mjesećne prihode kao sveučilišni profesori...a za to im je bilo dovoljno svega 4-5 vožnji dnevno (cca 100min...manje od 2 sata dnevno!). Tu razliku između profesorske plaće i plaće taxista plaćali smo svi mi u cijeloj hrvatskoj dok se nije pojavila konkurencija...a mi u Zagrebu ju još uvijek plaćamo! Nije nimalo čudno što su na Zapadu taxisti osobe vrlo niskog obrazovanja, često stranci i osobe niže intelektualne razine, jer je to posao za koji nije potrebna nikakva posebna kvalifikacija, pa je stoga i slabo plaćen u tim zemljama...a tako će fala bogu biti uskoro i kod nas. Taxisti su do sada bili \'\'svete krave\'\', čuvali su svoj monopol zahvaljujući korumpiranim političarima, ali ipak vrijeme radi protiv njih...jer kako bih u protivnom svome sinu objasnio da mu se ipak više isplati završiti fax nego imati samo OŠ. KONKURENCIJA POŽURITE! Spasite nas konačno od ovih neradnika i pljačkaša!