Zagrebački taksisti od danas u 8.30 sati - štrajkaju!
Razlog tog iznenađujućeg poteza je, kako stoji u priopćenju Udruženja zagrebačkih taksista, “izostanak reakcije gradskog Ureda za promet, koji je time dokazao da pojedincima u gradskim službama nije u interesu da građani dobiju povoljniji taksi prijevoz”, no nije jasno koje pojedince u priopćenju prozivaju.
Sami protiv svih
– Nećemo mi više biti između Skupštine i gradske uprave. Želimo da se s nama igra pošteno – rekao je Juraj Šnidarić, predsjednik udruženja Radio taxi Zagreb. Najviše ih smeta veliki broj novih licenci, kao i činjenica da bi se dozvole za obavljanje taksi djelatnosti morale produživati svakih pet godina, prije svega zato jer će do 2012. godine licence isteći za 1056 zagrebačkih taksista. Mijo Bezer, kojega taksisti smatraju jednim od odgovornih za nastalo stanje, oštro je kritizirao novi model naplate i ustroja Radio taxi Zagreba, nazvavši ga nelegalnim jer se temelji na uspostavljanju linija usporedno sa stanicama javnog gradskog prijevoza, no ponovo je naglasio da su spremni na nastavak razgovora. Šnidarić bi se danas ujutro trebao sastati s Bezerom i pronaći rješenje koje će zadovoljiti sve zainteresirane strane, a njih je, kako smo saznali, mnogo.
Dolazak novih igrača
Čak deset ponuđača taksi prijevoza “pikira” na nova slobodna mjesta kojih će biti oko 200.
Boris Šprem, predsjednik Gradske skupštine, rekao je da nije moguće da taksisti, kako su oni tražili, sudjeluju u kreiranju gornje granice cijene prijevoza. Očito zbog sukoba interesa, no rekao je da će se svi njihovi prijedlozi uvažavati u donošenju odluka o novim cijenama.
Cilj je, kako su rekli i Bezer i Šprem, da se cijene smanje. Jedina je razlika što je Šprem govorio o rasponu od 10 do 15 posto, dok je Bezer rekao kako će se gornja granica sniziti između 16 i 17 posto.
Prvom čovjeku javnog prometa u gradu, Miji Bezeru nije jasno zašto taksisti ovako pokušavaju izbjeći tržišno nadmetanje i zašto stvaraju takav pritisak, kako na građane, tako i na Skupštinu i Ured.
Ucjenjivanje građana i uprave u konačnici bi se moglo obiti o glavu upravo “prevarenim zagrebačkim vozačima”. Ionako, kada 26. listopada Skupština iznese prijedlog pravilnika o reguliranju pružanja taksi usluga, taksi prijevoz više neće biti ni sličan današnjem.
Zagrebački taksisti imali su više nego dovoljno vremena zakoračiti u 21. stoljeće (kompjuterizirana centrala, GPS,...), ali se njihovom vodstvu nije dalo. Na njihovu žalost, doba Ante na centrali koji favorizira pajdaše je prošlo. Naravno, nadrapat će taksisti, a mufljuzi koji ih vode i zastupaju će se već nekako snaći.