unatoč pojeftinjenju

Zagrepčani plaćaju najskuplji javni prijevoz u Europi!

Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
'16.07.2013., Zagreb - Gradonacelnik Milan Bandic, pustio je u promet novu trasu autobusne linije ZET-a broj 150, Tuskanac garaza-Gorni grad-Trg bana Josipa Jelacica. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL'
Foto: 'Marko Lukunic/PIXSELL'
'22.12.2011., Zagreb - Iz Zagrebackog elektricnog tramvaja najavljeno je poskupljenje javnog prijevoza, karta bi trebala kostat 15kn, a djacki pokaz 175kn, te bi se ukinulo placanje karte SMS-om. P
Foto: ZET
ZET (1)
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
ZET (1)
02.10.2013.
u 07:41
Zagrepčanin za kartu radi 17, Bečanin devet, a Rimljanin šest minuta, a oni još k tome imaju i brzu i udobnu podzemnu željeznicu
Pogledaj originalni članak

Zagrepčani i dalje plaćaju uvjerljivo najskuplji javni prijevoz u Europi! Unatoč jučerašnjem pojeftinjenju od 20-ak posto, tramvajska karta u Zagrebu je i dalje puno skuplja u usporedbi s gradovima zemalja u okruženju. Usporedimo li cijenu tramvajske karte s prosječnom plaćom, dobijemo da Zagrepčani za jednu vožnju tramvajem plaćaju dvostruko više od stanovnika Beča i tri puta više od Rimljana!

Plaće više, cijene niže

Elementarna matematika pokazuje da prosječan Zagrepčanin, s plaćom od 6400 kuna, za tramvajsku kartu, koja je na kiosku sa 12 pojeftinila na 10 kuna, mora raditi 17 minuta. Za istu takvu kartu stanovnik Beča mora raditi devet, a stanovnik Rima samo šest minuta. Naime, u Beču karta košta 16 kuna, ali je bečka prosječna plaća gotovo triput veća od zagrebačke. Rimljani zarađuju dvostruko više od Zagrepčana, a kartu za tramvaj plaćaju 2,5 kuna manje – samo 7,5 kuna. Ne treba ni podsjećati da i austrijski i talijanski glavni grad imaju podzemnu željeznicu i da je vožnja javnim gradskim prijevozom u tim metropolama kudikamo brža i udobnija nego u Zagrebu.

Još su i agresivni

Slična je situacija i u usporedbi s drugim velikim gradovima s kojima se Zagreb može i mora uspoređivati. U Ljubljani i Pragu za jednu autobusnu ili tramvajsku kartu treba raditi 11 minuta, u Münchenu za jednu vožnju u U-Bahnu ili S-Bahnu treba raditi 12 minuta, pet minuta kraće nego u Zagrebu. I u Budimpešti i Beogradu cijena tramvajske karte u odnosu na prosječan dohodak niža je nego u hrvatskoj metropoli bez metroa.

Zagreb je donedavno bio poznat i kao grad s najskupljim taksijem. No dolaskom konkurencije cijene su značajno pale. Za dvije osobe koje se voze tri kilometra cijena taksija i tramvaja sad je jednaka – 20 kuna!

Razvidno je da su cijene tramvaja/autobusa jako precijenjene, osobito uzme li se u obzir i razina usluge pojedinih vozača – najčešće na autobusnim linijama, koji su često na rubu fizičkog obračuna s putnicima od kojih agresivno traže da im pokažu voznu kartu.

Zato je i ZET-u hitno potrebna konkurencija. Iz usporedbe s europskim metropolama proizlazi da je realna cijena zagrebačke karte pet kuna, a mjesečnog pokaza koji sad košta 300 – 150 kuna. I riješio bi se i problem švercanja.

>>ZET: Refundirat ćemo sredstva za krivo naplaćene vozne karte

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
dudoo1981
19:51 23.10.2015.

Da ga placaju svi koji bi trebali mozda bi bio i jeftiniji