Ritam grada

Zar je uistinu potrebno automobilom ići od Trga do Frankopanske?

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Zar je uistinu potrebno automobilom ići od Trga do Frankopanske?
10.01.2017.
u 17:59
I dok svjetske metropole miču automobile iz centra, većini vozača u Zagrebu to, čini se, zvuči kao noćna mora.
Pogledaj originalni članak

Autom prošao po Trgu bana Jelačića”, “parkirao vozilo u prolazu Harmica“, “vozio po tračnicama i blokirao promet“... Iako je možda malo pretjerano izdvajati ove situacije kao primjere (iako im Zagrepčani, doduše, uistinu jesu svjedočili), oni ipak pokazuju koliko su vozači u metropoli ovisni o vožnji automobilom sve dokle su zamislili, pa makar to bio sam glavni trg.

I dok svjetske metropole miču automobile iz centra, većini vozača u Zagrebu to, čini se, zvuči kao noćna mora. No to je ipak nešto što će se morati dogoditi jer ovakav sustav, tvrde stručnjaci, nije održiv. S jedne je strane to ekološko pitanje. Zagrepčani još uvijek imaju luksuz da mogu bez straha udisati zrak, a koliko će dugo tako ostati, ovisi isključivo o nama samima. S druge strane, riječ je o zakrčenosti prometnica. Već je sada to problem u udarnim satima, a situacija definitivno neće biti bolja. Zato treba početi primjenjivati rješenje. Ne treba ga tražiti jer ono se već zna. Treba ga samo primijeniti. Odnosno – treba maknuti automobile iz centra. Pritom nitko ne očekuje od građana da pješice hodaju desecima kilometara. No tu je nešto što se zove ZET. Sa svim svojim mana i prednostima, javni je prijevoz nešto što vozači moraju sve više početi uzimati u obzir. Da, vozači. Oni bez automobila redovito tako putuju, no pogrešno je misliti da su autobusi i tramvaji rezervirani samo za njih. Vozači se ne moraju potpuno odreći svojih automobila, oni su i više nego korisni za vožnju po rubnim dijelovima grada koji su loše povezani javnim prijevozom. Također, tu su velike avenije koje i služe automobilskom prometu. No nema stvarne potrebe voziti se automobilom od Trga bana Jelačića do Frankopanske. Vozači bi automobilima trebali doći do pristupnih točaka centru (velikih parkirališta), ostaviti ih tamo i potom koristiti javni prijevoz.

Tu bi ideju još više pospješilo kada bi javni prijevoz bio pristupačniji. U tom smjeru ide i akcija koju je pokrenuo Večernji list, a koja predlaže da on vikendima bude besplatan. Tada zbilja ne bi bilo nikakvog opravdanja za parkiranje na Jelačić-placu. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

Avatar kenshi
kenshi
19:24 10.01.2017.

Uistinu je potrebno se vozikati s autom od Trga do Frankopanske za osobe koje su odrasle u oskudnim okolnostima pa korištenje automobila na kratke relacije je jedna vrsta terapije kako bi izliječili svoje komplekse manje vrijednosti.

SM
SmellsLikeŠit
10:08 11.01.2017.

Trebalo bi lupiti visoke poreze na drugi,treći... auto. Znam obitelji koji rade vrlo blizu i u istoj smjeni i svaki ide sa avojim autom na posao, doslovno jedan za drugim..

LR
ludjacki_razuman
09:17 11.01.2017.

Na nacionalnoj razini, suprotno službenoj nacionalnoj prometnoj strategiji novci za željeznicu oteti su i potrošeni za autoputove, država propisuje uvredljivo nisku ekološku naknadu u razini 100 kn godišnje, ne sankcionira se ni najopasnije vozače koji opetovano grubo krše propise i sl. Na lokalnim razinama radi se garaže s tisućama mjesta u strogim centrima gradova, prometno redarstvo se pravi slijepo i gluho pored desetaka tisuća nepropisno parkiranih automobila, troši se novce na automobilske megaprojekte (Pelješki most, denivelacija rotora kod Jadranskog mosta u Zagrebu), sanjari o novim podvožnjacima, "sjevernim tangentama" itd. Zaista je za čuditi se pored toga kako je u Hrvatskoj "promet" sinonim za promet automobila, a sve ostalo - pješaci, biciklisti, javni prijevoz - su "smetnje prometu".