Preostalo je još samo pet dana do otvaranja pa se u prostorijama Z centra u Španskom radovi ubrzano privode kraju.
Pročelje se ušminkava kako bi u četvrtak blistalo poput manekenke na reviji, a u unutrašnjosti brojni radnici bruse i dovršavaju posljednje finese, viličarima dovoze robu i slažu je na police. Sve će uskoro biti spremno za otvorenje možda najiščekivanijeg ovogodišnjeg zagrebačkog građevinskog projekta, vrijednog 620 milijuna kuna. A reporteri Večernjaka prvi su se od svih medija prošetali impozantnim zdanjem u kojem će biti smješteni deseci trgovina poznatih brendova, ali i restorani, kafići, igraonice, sportski tereni, kino, kasino... U centru će biti oko 60 različitih dućana, a u prvoj fazi otvorit će se njih četrdesetak.
Gaming arena i tereni na krovu
– U prvoj fazi otvaramo dućane LPP grupacije, Mohito, Reserved, House, Cropp i Sinsay te poslovnice brendova CCC, Pepco, KiK i Intersport. Za nakit i modne dodatke bit će zaduženi Prahir Fine Jewellery, De’llure, HETA i Optika Anda. Otvaramo i hipermarket Plodina, a na donjoj etaži Retail parka “Jug” smjestile su se trgovine brendova TEDi, JYSK i Hespo. Svoju poslovnicu imat će i mlada tvrtka za prodaju i servis elektronike SmartLab, kao i Lonci i Poklopci by Bajde, V.B.Z., Farmacia, dm, Tinktura, Z House of beauty i Simple. Z centar je pet friendly pa otvaramo i Zvjerinjak sa svim potrebnim za kućne ljubimce – govori nam voditeljica Z centra Maja Medunović dok nas provodi kroz prostor koji još miriše po friškoj stolariji i novogradnji.
Z centar prostire se na gotovo 75.000 četvornih metara, a kada bude otvoren, posebno će uveseliti oko 350.000 Zagrepčana, koliko ih živi u radijusu od 15 minuta od kompleksa. Investitor je tvrtka Sensa nekretnine, a gradio ga je Kamgrad. Gradnju je usporila koronakriza pa je trajala nešto dulje no što je planirano.
Centar je podijeljen u dvije zgrade. Trgovački centar “Sjever” ima dva kata, a u njemu su trgovine, garaža, restorani, kafići, kino, kao i terasa s igralištem za one najmlađe. Na krovu južne zgrade prozvane Retail park “Jug” otvorit će se casino, dječja igraonica te sportski tereni.
– Centar ćemo otvarati u dvije faze. Prva kreće u četvrtak i oko 40 dućana u obje zgrade bit će dostupno kupcima, kao i dio kafića te restorana. Drugi krug kreće najesen. Tada će najvjerojatnije proraditi igraonica te dućan jednog velikog svjetskog multibrenda koji još nije bio prisutan u Hrvatskoj, no o kome je riječ, neka zasad još ostane tajna – dodaje Mirna Čavrak, voditeljica marketinga Z centra. Velik interes među stanovnicima okolnih naselja, napominje, izazvala je vijest o otvaranju kina jer ga u ovom dijelu grada nema.
– Kinu se jako vesele jer u kvartovima koji okružuju Z centar stanuju uglavnom mlade obitelji kojima ovdje nedostaje zabavnih sadržaja. Zbog toga je nit vodilja pri projektiranju bio segment zabave i dodatnih sadržaja koji nedostaju kvartu – govori Mirna Čavrak.
Zbog koncepta otvorenosti prema stanovnicima, projekt je osvojio nagradu European Property Awards 2020.– 2021. u kategoriji najboljeg projekta trgovačkih nekretnina u Hrvatskoj.
– Vitalni indeksi pokazuju da među svim kvartovima metropole Novi Zagreb i Stenjevec imaju najviše mladih obitelji. Zbog toga je za lokaciju novog trgovačkog centra odabrano prometno povezano Špansko. Koncept Z centra pridonijet će rastu kvalitete života lokalnog stanovništva jer bi posebno atraktivan i prostran središnji trg trebao postati centralnim mjestom susreta i druženja stanovnika okolnih naselja te lokacijom brojnih priredbi i događanja – nadovezuje se menadžerica Maja Medunović, pokazujući nam središnji trg između južnog i sjevernog bloka
Od sushija do palačinki
U prvoj “rundi” otvara se i dio restorana u Food Courtu, na gornjem katu sjeverne zgrade, Milky palačinkarnica, Fitstop bar, Dragon azijska hrana, Banana bar, Hugos bar i Sushi boutique. Većina sadržaja iz južne zgrade otvorit će se najesen, u drugoj fazi. U njoj će biti smještena u velika igraonica namijenjena djeci svih uzrasta. Na krovu retail parka u planu su i sportski tereni.
– Želimo da Z centar bude mjesto susreta, zato smo ga tako i nazvali. Z znači Zagreb, zapad, ali i zabava koje ovdje neće nedostajati – zaključuje Mirna Čavrak.
Još jedan copy paste centar s posebnim naglaskom na bofl robu. Ponuda u trgovačkim centrima je odraz hrvatske stvarnosti a ne količina centara.