HSLS o cijenama

Zbog čega je sarajevska žičara uspješnija od sljemenske?

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Zbog čega je sarajevska žičara uspješnija od sljemenske?
30.10.2023.
u 12:51
Sljemenska žičara lani je uprihodila milijun eura, a sarajevska s tri puta nižim cijenama 1,5 milijuna eura i poslovala je pozitivno. Trenutna cijena za građane koji nemaju pokaz od 5,31 eura za jedan smjer i 9,29 za povratnu kartu je previsok i treba ga prepoloviti. U Sarajevu su to shvatili na vrijeme i smanjenjem cijene karata povećali dobit za 17 posto, poručuju u HSLS-u
Pogledaj originalni članak

Sljemenska žičara mora biti dostupnija, ali ne i besplatna, ustvrdili su članovi zagrebačkog HSLS-a na danas održanoj konferenciji za medije. 

–Gradonačelnik očito već pomalo ulazi u izbornu kampanju, pa olako obećava besplatno korištenje žičare. U trenutku kada samo za kapitalni trošak izdvajamo oko šest milijuna eura godišnje iz proračuna što će trajati do 2034. g. te pokrivamo 50 posto operativnih troškova, neozbiljno je govoriti o besplatnoj usluzi - pojašnjavaju iz HSLS-a. Umjesto politiziranja, dodaju, trebalo bi čim hitnije osmisliti dodatne sadržaje na Sljemenu, poučne staze, ugostiteljske objekte, manifestacije... 

Turistička zajednica Grada Zagreba trebala bi uvrstiti Sljeme u sve turističke vodiče i reklamirati ga kao pluća grada te jedno od top 10 mjesta koje svakako trebaju posjetiti, predlažu u HSLS-u. 

–Najavljeno je da će se žičara proglasiti komunalnom infrastrukturom, kako bi  se subvencionirali operativni troškovi iz gradskog proračuna, što pozdravljamo i to ćemo podržati u Gradskoj Skupštini. Zabrinjava nas što prema neslužbenim informacijama, sedežnica neće biti popravljena za ovu skijašku sezonu, što znači da Crveni spust, jedina prava staza u Hrvatskoj, neće biti dostupan našim građanima ovu zimu - upozoravaju u HSLS-u. Na koncu ističu kako bis e cijene sljemenske žičare trebale korigirati, kako bi se time više poticalo njezino korištenje. 

–Za usporedbu, dok je Sljemenska žičara lani uprihodila milijun eura, što je dovoljno samo za plaće zaposlenika, Sarajevska žičara je s tri puta nižim cijenama uprihodila 1,5 milijuna eura i poslovala je pozitivno ! Trenutna cijena za građane koji nemaju pokaz od 5,31 eura za jedan smjer i 9,29 za povratnu kartu je previsok i treba ga prepoloviti. U Sarajevu su to shvatili na vrijeme i smanjenjem cijene karata povećali dobit za 17 posto- zaključuju HSLS-ovci. 

imaju plan kako to promijeniti

Sljemenska žičara trebala bi voziti 4 puta više ljudi da ne bude u minusu, gubitak je ogroman

Zagrepčane i njihove goste vozi na vrh Medvednice od lanjske veljače, a na nešto više od pet kilometara dugoj trasi 84 gondole, u koje stane do 10 putnika, prometuju maksimalnom brzinom od šest metara u sekundi pa put traje dvadesetak minuta. Od otvaranja do danas pak sljemenska je žičara zabilježila prihode od 5,4 milijuna eura, a u istom su razdoblju rashodi iznosili 11,4 milijuna, što je, dakle, minus od šest milijuna eura.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Senf na kobasi
Senf na kobasi
15:08 30.10.2023.

tt ima plan!ups nema!