Čak 68 nadzora

Zbog niza prijava i sporova, inspektorat češlja Cammeo

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Zbog niza prijava i sporova, inspektorat češlja Cammeo
15.02.2012.
u 11:00
Rješenja o zabrani obavljanja djelatnosti donijeli su gospodarski inspektori protiv Cammea
Pogledaj originalni članak

U samo 10 mjeseci poslovanja u Zagrebu, do 3. veljače ove godine Državni je inspektorat u Cammeu obavio čak 68 inspekcijskih nadzora! Inspektori rada i gospodarski inspektori ispisali su mnoge prekršajne i novčane kazne, podnijeli optužne prijedloge, a u obradi je trenutačno još nekoliko prijava zaposlenika te se vodi osam radnih sporova.

Naglo povučena odluka

Svoju pravdu odlučili su izboriti i vozači Askar Safuan, Darko Šalković i Tomo Ciković, pa su bivšeg poslodavca prijavili Inspektoratu zbog, kako tvrde, neopravdanih otkaza, zakidanja za dio plaće, lažiranja ugovora o radu, vožnje automobila bez valjanih pločica i licencija, ucjena, prijetnji nadređenih i radnog vremena od više od 12 sati na dan, šest dana u tjednu.

Pokazali su inspektoru i najnoviji “izum” tog taksi-prijevoznika – bjanko zadužnice na velike iznose.

– U siječnju su nam naredili potpisivanje aneksa ugovora o radu, u kojem stoji da moramo potpisati bjanko zadužnicu, neki na 50, a neki na 100 tisuća kuna. Tražili smo da se točno precizira pod kojim se uvjetima zadužnica aktivira, kao i da nam bude vraćena nakon prestanka radnog odnosa – kazuje Šalković te dodaje da je zbog aneksa izgubio posao.

Glasnogovornik Cammea Miroslav Hoffman kaže da je odluka o zadužnici povučena samo četiri dana od početka primjene.

– Zadužnica je trebala biti sredstvo kojim bismo osigurali odgovorno ponašanje svih naših uposlenika – kazao je Hoffman te dodao da su ih prvi potpisivali menadžeri i voditelji, potom i novi zaposlenici vozači.

Bivši djelatnici svjedoče i da je nedavno oko 20 automobila gradom vozilo s – istim pločicama:

– Imali smo skenirane probne pločice, samo su ih mijenjali s vozila na vozilo – kažu.

Hoffman navod ne opovrgava, ali tvrdi: – Riječ je o 15 automobila koji su se kretali gradom s registracijskom oznakom ‘PP’, a vozila nisu obavljala prijevoz putnika.

Velik su problem pak preduge smjene.

– Kad sam radio po 12 sati, to je bilo super – kaže Ciković jer je kao kontrolor odrađivao i 15 sati dnevno.

Čudnovate platne liste

Glasnogovornik Cammea u tome ne vidi problem.

– Smjena traje 12 sati, kao što je to i u nizu taksi-kompanija u velikim svjetskim gradovima – kaže Hoffman.

Bivši djelatnici ističu i da ih svaki mjesec na plaći zakinu i za 100 odrađenih sati, a oni koji na platnim listama imaju istu satnicu nemaju i isti iznos plaće.

– Protuzakonito je “skidati” dio plaće bez pismenog pristanka radnika – kažu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 37

MD
mara-danda
16:24 15.02.2012.

nece da rade..imaju hdz-sindrom... nista bez rada...bilo kako bilo hrvati ce konacn morati poceti da rade

DW
dr.who
12:24 15.02.2012.

nakon 12 sati za volanom brzo,sigurno i jeftino-da ali na mirogoj...a gdje je 48 sati odmora nakon 12 sati noćne

ZJ
Zjako
12:55 15.02.2012.

UUUuuuu inspektorat u Hrvata, svi znamo kako to odrade. Fino probaš 1mj. pa vidiš ako nema kruha bježi dalje , a ne pričaju ljudima priče bude danas bude sutra pa za 4 dana pa biće... pa prođe nekoliko mjeseci i onda pedala, pa tuga. Ako vidiš da te radi uzvrati istom mjerom pa da vidiš kako se razmišlja . A ovako po sudovima samo trošiš a oni dalje drpaju i obećavaju.