Kad pomisliš da stvarno ne može gore, hvala bogu, tu je ZET da nam svima fino kaže: “E, pa može”. Po jednog putnika dnevno razvozi 12 njihovih električnih autića nabavljenih za tri milijuna kuna, a kako se posebno diče turističkim ponudama, u svibnju su nabavili i četiri panoramska autobusa za devet milijuna kuna koji ne mogu na sve ture koje u ZET-u sami nude jer su previsoki za zagrebačke nadvožnjake. Da, baš tako, kupili su autobuse koji ne mogu u sve dijelove grada.
Nisu se navozili
– Standardna zelena linija, koju panoramski autobusi voze od Kaptola, preko Maksimira i Budeka do Jaruna i natrag, jednim dijelom prolazi Savskom. Tamo, recimo, ti novi MAN-ovi autobusi ne mogu, baš kao što, recimo, ne mogu ni Miramarskom. Budući da mogu samo u određene dijelove grada, oni voze svoju posebnu liniju i ne mogu “uskočiti” u standardnu zelenu ili pak crvenu, koja prometuje samim središtem grada – govore nam u ZET-u pa dodaju kako su četiri nova autobusa od devet milijuna kuna, baš poput električnih golf-autića na Ljubljanici, uglavnom parkirani na okretištu u Dubravi. Naravno, moramo biti fer pa reći da panoramski autobusi ionako voze od lipnja do rujna pa je logično da su trenutačno na parkiralištu, ali kako nam govore na okretištu na istoku grada, ni u mjesecima kad rade nisu se navozili. A podsjetimo samo, predstavljeni su uoči Dana grada, u svibnju ove godine, posve jasno, uz njegovu nazočnost i prvi “đir” gradonačelnika Milana Bandića, koji velebnu nabavku buseva nije mogao nahvaliti.
– Grad koji je tri puta zaredom dobio titulu najboljeg Adventa u Europi i koji je prošle godine proglašen najboljom turističkom destinacijom u Hrvatskoj mora dizati standarde. A ova četiri nova autobusa dokaz su da upravo to i radimo – kako se dižu standardi, ali nažalost, prema potrebi, ne i nadvožnjaci, pojasnio je gradonačelnik Bandić. O gabaritima turističkog prijevoza pitali smo i sam ZET, iz kojeg nam je stigao podugački odgovor u kojem je, u principu, i puno toga i ništa rečeno, ali ono najvažnije, potvrdili su nam da su stvarno, eto, autobusi previsoki.
Za šire gradsko područje
– Turistički panoramski autobusi koji su predstavljeni u svibnju nabavljeni su kako bi se turistička ponuda ZET-a i grada Zagreba proširila, a ujedno i podigla kvaliteta usluge koju nudimo dugi niz godina – objasnili su nam iz ZET-a i podsjetili na postojeće crvenu i zelenu liniju, na kojima turisti mogu razgledati uže središte grada te parkove poput Maksimira, Bundeka i Jaruna. Onda su još dodali kako su autobusi za koje smo ih pitali “većih prijevoznih kapaciteta, što podrazumijeva i drukčije tehničke karakteristike vozila”, a oni su “uključeni na potpuno novu, žutu liniju kojom je obuhvaćeno i šire gradsko područje”.
– Dakako, karakteristike vozila usklađene su s prometno–tehničkim uvjetima cestovnih koridora kojima linije prolaze, a trase turističkih linija podložne su izmjenama – pojasnili su nam iz ZET-a kako novi autobusi mogu voziti samo liniju koja obuhvaća Donji grad, Novi Zagreb, Mirogoj te Maksimir i Bundek.
VIDEO Tučnjava u autobusu:
Neka ispuste gume i voze se na felgama, možda prođu ispod.