odnosi s putnicima

ZET-ovci: Udaraju nas i torbama, šamaraju, dnevno opsuju i 50 puta

Foto: Anto Magzan/Pixsell
ZET-ovci: Udaraju nas i torbama, šamaraju, dnevno opsuju i 50 puta
19.02.2016.
u 13:59
ZET-ovci tvrde da se sukobljavaju samo s putnicima bez karte, no da i oni s kartom najčešće staju u obranu onih koji se švercaju
Pogledaj originalni članak

Nakon što je završio posljednju vožnju u noćnoj smjeni, do vozača ZET-ove linije 106 na okretištu na Remizi došla su dvojica mladića koja nisu željela napustiti autobus. Nakon kraće svađe, izudarali su ga rukama i nogama, a od težih ozljeda spasili su ga kolege koji su čuli zapomaganje.  

– Počinitelji su pobjegli i nikomu ništa – započeli su priču vozači i kontrolori koje putnici bez karte napadaju i verbalno i fizički. Od uprave ZET-a traže veću zaštitu u takvim situacijama.

Prijetnjom se izvuku

U jednom radnom danu putnici kontrolora opsuju barem 50 puta, a slično prođu i vozači koji inzistiraju da im se pokaže karta.  

– Ako naiđemo na nezgodne tipove, na kraju moramo popustiti. Što nije u redu prema ostalim putnicima, ali ni mi ne želimo riskirati, jer nemamo ovlasti da putnike legitimiramo niti imamo pravu podršku policije – kazao je kontrolor Radenko Piljić koji švercere po ZET-ovim vozilima hvata već desetljećima.

Najgore je noću i rano ujutro, naročito nakon vikenda kad si ljudi popiju pa si svašta dopuste. Izazivaju svađu, bacaju kamenje, povraćaju i prijete

Najgore mu je što su putnici s valjanom kartom najčešće na strani osoba bez karte pa umjesto da njemu daju podršku, odobravaju ponašanje putnika-švercera
– Zamislite, prije nekoliko dana je naša kontrolorka Lidija bila na sudu dati iskaz protiv jedne gospođe koja nije imala kartu pa ju je gurnula i počela bježati. Nakon svjedočenja, njezin muž je na cesti rekao kontrolorki da će je ubiti – ispričao je kontrolor Omer Šarić

Kad se prave Englezi i Nijemci

Osim prijetnji smrću, napada šakama ili pljuski koje dobiju od nježnijeg spola, kondukteri pamte i napade kišobranima, torbama, cipelama. Najčešće slušaju izmotavanja, putnici se prave da su Englezi, Nijemci... Kontrolori su se pohvalili da unatoč svemu njih 30-ak dnevno na terenu ispiše do 300 kazni. 

Budući da je kazna, plati li se u roku od osam dana, 250 kuna, dnevno ZET zaradi i do 75 tisuća kuna. Na meti napadača su i vozači, što najbolje znaju Vojo Švonja, Zdravko Stjepić i Zoran Marković.

– Najgore je noću i rano ujutro, naročito nakon vikenda kad si ljudi popiju pa si svašta dopuste. Izazivaju svađu, bacaju kamenje, povraćaju i prijete – ispričali su vozači.

Za optužbe putnika da su neljubazni i bahati, odgovaraju da nikad nemaju problema s putnicima s kartom, nego uvijek s onima bez karte, i da vozači nisu ti koji izazivaju sukobe, jer na tom poslu zarađuju kruh i nije im cilj ostati bez njega. Šef sindikata vozača Ante Jelić napominje da se ljude mora zaštititi na radu pa s tvrtkom dogovaraju ugradnju kamera u sva vozila.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 50

BL
Blomberg
15:11 19.02.2016.

Ovo bi se moglo rjesiti uz recimo mali trosak, no ovaj moj prijedlog ne vazi za nekulturne bezobrazne VOZACE koje moraju putnici odmah prijaviti. Ja mislim ne ugrozene vozace, u tramvaju bi svaki vozac trbao imati alarmni gumb, kojeg ako ga stisne javi "opasnost" u tramvaju i u centrali znaju koji je to tramvaj te posalju policiju na sljedecu tramvajsku stanicu da polove te huligane koji maltretiraju vazaca ili pak putnike. To nebi bilo samo za sigurnost vozaca nego isto ako se netko povrijedi ili da ima srcani napad i t.d.

Avatar Rage1234
Rage1234
18:40 19.02.2016.

Ovakav cinizam od strane ZET firme prelazi sve moguće granice kulture i ponašanja. Vidi se da ZET sebe pokušava opravdavati na sve moguće načine a pri tome nastaviti sa svojom arogancijom i općenitim maltretiranjem putnika. Još kukaju zbog napada na ih a pri tome ne gledaju da te napade sami izazivaju svojim ponašanjem i stavovima i torturama koje primjenjuju. Prvo u promet puštaju neispravna vozila ili poluispravna i na taj način svakodnevno ugrožavaju sigurnost putnika kao i ostalih sudionika u prometu. Tramvaji i autobusi su im u tako očajnom stanju da se čak i izvana mogu vidjeti tragovi neodržavanja i trulež koje probija iz njih, a da ne govorim o sigurnosti putnika unutar vozila koji trpe divljanje vozača zeta koje ne mare za propisane brzine i još na tim neispravnim vozilima koče tolikom žestinom da dolazi i do ozljeda putnika koji se zateknu u tim vozilima. Poneki tramvaji i autobusi čak i prokišnjavaju ili pak hrđa pada po ljudima dok se voze unutra plus buka i treska zbog neispravnih podvozja koja i te kao šteti zdravlju građana i sigurnosti putnika kao i ostalih sudionika u prometu. ZET ne mari za održavanje svojeg voznoga parka i pušta u promet sve i svašta bitno da se pokrenut može. A što se tiče samih kontrolora i vozača tu se mogu nabrajati svakojake scene. Od fizičkih napada na putnike pa sve do udaranja putnika i verbalnog vrijeđanja. A vozači tek dozvoljavaju si prava da za vrijeme vožnje ispijaju kave u vozilu time izravno ugrožavajući sigurnost rada i onako loše održavanoga vozila (ne dao bog ako se razlije što otkaže cijeli tramvaj ili autobus.)Kao slušanje muzike ili razgovori za vrijeme vožnje krše zakone kako im je volja stavljajući sebe i firmu ZET izvan zakona. Jer shvaćaju oni kako sa svojim naplatama karata koja se naplaćuje gotovo za svaku stanicu oduzimaju ljudima slabijeg socijalnog statusa jedan dnevni obrok. Čude se onda zašto se napadi događaju e pa upravo zato jer ih svojim ponašanjem izazivaju. I nebitno je imali putnici kartu ili ne ako je i zametnu slučajno ili nemaju novaca da ju plate isto kazna se naplaćuje i to ne 250 kuna nego 290 kuna pa nadalje. Uz to kontrolori vole grabiti putnike i nasilno im izvlačiti dokumente pod razno različitim prijetnjama da im naplate karte to je fizički napad i svatko ima pravo da se brani. Mogu oni imat 100 kamera ali one će uvijek prikazat ono kako njima paše. Lažima i pokušajima zaštite sebe samih da opravdavaju svoje stanje i radnje koje poduzimaju samo će još više naštetiti sami sebi. Zbog svoje nesposobnosti u radu firme i pranja novaca ZET ima najskuplju kartu u Europi a možda i u svijetu za ovakvu uslugu koju nam nude pa to je doista sramotno, jadno i lihvarski.

DU
Deleted user
20:40 19.02.2016.

Sami su si stekli takav status,zahvaljujući uglavnom rođacima zaposlenim preko veze,a uglavnom kupljenim papirima u Bosni za vozača.Bahati su ,bezobrazni,nekulturni ,svaka čast normalnim vozačima,kojih na sreću ima i koje poštujem.