Nakon što je završio posljednju vožnju u noćnoj smjeni, do vozača ZET-ove linije 106 na okretištu na Remizi došla su dvojica mladića koja nisu željela napustiti autobus. Nakon kraće svađe, izudarali su ga rukama i nogama, a od težih ozljeda spasili su ga kolege koji su čuli zapomaganje.
– Počinitelji su pobjegli i nikomu ništa – započeli su priču vozači i kontrolori koje putnici bez karte napadaju i verbalno i fizički. Od uprave ZET-a traže veću zaštitu u takvim situacijama.
Prijetnjom se izvuku
U jednom radnom danu putnici kontrolora opsuju barem 50 puta, a slično prođu i vozači koji inzistiraju da im se pokaže karta.
– Ako naiđemo na nezgodne tipove, na kraju moramo popustiti. Što nije u redu prema ostalim putnicima, ali ni mi ne želimo riskirati, jer nemamo ovlasti da putnike legitimiramo niti imamo pravu podršku policije – kazao je kontrolor Radenko Piljić koji švercere po ZET-ovim vozilima hvata već desetljećima.
Najgore je noću i rano ujutro, naročito nakon vikenda kad si ljudi popiju pa si svašta dopuste. Izazivaju svađu, bacaju kamenje, povraćaju i prijete
Najgore mu je što su putnici s valjanom kartom najčešće na strani osoba bez karte pa umjesto da njemu daju podršku, odobravaju ponašanje putnika-švercera.
– Zamislite, prije nekoliko dana je naša kontrolorka Lidija bila na sudu dati iskaz protiv jedne gospođe koja nije imala kartu pa ju je gurnula i počela bježati. Nakon svjedočenja, njezin muž je na cesti rekao kontrolorki da će je ubiti – ispričao je kontrolor Omer Šarić.
Kad se prave Englezi i Nijemci
Osim prijetnji smrću, napada šakama ili pljuski koje dobiju od nježnijeg spola, kondukteri pamte i napade kišobranima, torbama, cipelama. Najčešće slušaju izmotavanja, putnici se prave da su Englezi, Nijemci... Kontrolori su se pohvalili da unatoč svemu njih 30-ak dnevno na terenu ispiše do 300 kazni.
Budući da je kazna, plati li se u roku od osam dana, 250 kuna, dnevno ZET zaradi i do 75 tisuća kuna. Na meti napadača su i vozači, što najbolje znaju Vojo Švonja, Zdravko Stjepić i Zoran Marković.
– Najgore je noću i rano ujutro, naročito nakon vikenda kad si ljudi popiju pa si svašta dopuste. Izazivaju svađu, bacaju kamenje, povraćaju i prijete – ispričali su vozači.
Za optužbe putnika da su neljubazni i bahati, odgovaraju da nikad nemaju problema s putnicima s kartom, nego uvijek s onima bez karte, i da vozači nisu ti koji izazivaju sukobe, jer na tom poslu zarađuju kruh i nije im cilj ostati bez njega. Šef sindikata vozača Ante Jelić napominje da se ljude mora zaštititi na radu pa s tvrtkom dogovaraju ugradnju kamera u sva vozila.
Ovo bi se moglo rjesiti uz recimo mali trosak, no ovaj moj prijedlog ne vazi za nekulturne bezobrazne VOZACE koje moraju putnici odmah prijaviti. Ja mislim ne ugrozene vozace, u tramvaju bi svaki vozac trbao imati alarmni gumb, kojeg ako ga stisne javi "opasnost" u tramvaju i u centrali znaju koji je to tramvaj te posalju policiju na sljedecu tramvajsku stanicu da polove te huligane koji maltretiraju vazaca ili pak putnike. To nebi bilo samo za sigurnost vozaca nego isto ako se netko povrijedi ili da ima srcani napad i t.d.