Bez obzira na nezadovoljstvo građana, ZET nastavlja uvoditi novosti kako bi što učinkovitije naplatio prijevozne karte. Nakon što su prije pola godine drastično povećali cijene karata i broj kontrolora, a s nekoliko pokrenutih inicijativa građani se pokušali oduprijeti Holdingovu pokušaju prebijanja dugova preko njihovih leđa, ZET je promijenio način korištenja SMS sustava.
Tehnički iskorak
– Ostat će mogućnost kupnje karte, a moći će se kupiti karta za više ljudi i za više zona, ali o detaljima doznat ćete uskoro. Sada će biti moguće vidjeti u kojem je vozilu kupljena karta – objašnjava Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a, koji je na naše pitanje hoće li možda doći do odgođenog primitka kupljene karte putem SMS-a sa smiješkom odgovorio kako će novi sustav biti mnogo pametniji od toga. Novi princip kupnje karte uveden je zbog prakse dijeljenja karte kupljene putem mobitela, kao što je slučaj s posljednjom akcijom putem Facebook grupe “ZET besplatna karta”.
– Upoznati smo s tom praksom, ali ovim će biti onemogućena – komentirao je Jurić. Iako iz ZET-a nisu željeli konkretno odgovoriti koje su to sve metode kojima će doskočiti švercanju u vozilima, neslužbeno smo ipak doznali dio planova.
– Primjerice, mobiteli i uređaj u tramvaju bit će povezani i tako će kontrolor moći vidjeti je li ta karta doista kupljena u tom vozilu i je li ju kupila ta osoba – objašnjava nam naš sugovornik.
Na koji će se to način točno osigurati, iz ZET-a pak odgovaraju kako će se napraviti određeni tehnički iskorak.
Bez dodatnih ulaganja
Hoće li taj novi sustav naplate i kontrole karata zahtijevati dodatna ulaganja ZET-a, iz te megatvrtke poručuju da – neće.
ZET-ov sustav kupnje SMS-om proradio je 2007. godine u mandatu tadašnjeg direktora Ivana Tolića, no nikada nije objavljeno koliko je točno potrošeno.
– Prema mojim informacijama, ZET je to koštalo 10-ak milijuna kuna – rekao je Dušan Viro, glasnogovornik Holdinga, početkom ove godine, dok su iz ZET-a poručili kako ih sam sustav nije koštao puno jer su se koristili softverom Zagrebparkinga.
>>Putnici prate gdje su kontrolori ZET-a i dojavljuju na internet