u najdužoj ulici

ZET tramvajima po centru ograničio brzinu na 5 km/h, doznali smo razloge usporavanja prometa

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat
16.03.2023.
u 15:42
Riječ je o uobičajenom postupku prilikom sličnih aktivnosti na kolosijecima, dodaju. Podsjetimo kako je prosječna brzina tramvaja u metropoli oko 13 kilometara na sat, a "najsporije" su upravo dionice u centru grada dok se najbrže prometuje Novim Zagrebom te Horvaćanskom, i Avenijom Dubrava.
Pogledaj originalni članak

Prolazak tramvajem kroz centar Zagreba, odnosno Ilicom trajat će koliko i šetnja istom trasom. Naime, na samom početku najduže ulice u Hrvatskoj osvanuo je prometni znak s ograničenjem brzine na svega 5 kilometara na sat što je prosječna brzina ljudskog hoda. Usporavanje tramvajskog prometa sedam tramvajskih linija (1, 6, 11, 12, 13, 14, i 17) koje tuda prolaze primijetili su i putnici i prolaznici.

Što je razlog doznali smo u Zagrebačkom električnom tramvaju. Iz ZET-a su nam poručili kako razlozi nisu niti izvanredni niti neočekivani, a znak je tu samo privremeno.

- Znak ograničenja brzine za tramvajski promet postavljen je privremeno zbog sanacije tramvajske pruge u Ilici kod k.br. 4 u smjeru zapada, a koja će se obaviti večeras - poručuju iz javnog gradskog prijevoznika.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: U Ilici tramvaji voze samo 5 kilometara na sat

Riječ je o uobičajenom postupku prilikom sličnih aktivnosti na kolosijecima, dodaju. Podsjetimo kako je prosječna brzina tramvaja u metropoli oko 13 kilometara na sat, a "najsporije" su upravo dionice u centru grada dok se najbrže prometuje Novim Zagrebom te Horvaćanskom, i Avenijom Dubrava.

Poznato je i kako Zagrepčane prevoze tramvaji iz dva spremišta. U tramvajskom pogonu Dubrava inventarski ima ukupno 140 motornih kola, uz prosječnu starost 27,4 godine, u pogonu Trešnjevka nalazi se 124 motornih kola uz prosječnu starost 20,5 godina.

Najstariji primjerci koji krstare zagrebačkim ulicama stižu iz Slavonskog Broda iz Tvornice motornih kola (TMK) Đuro Đaković. Popularni "Đuro" ove godine slavi pola stoljeća otkako je 1973. krenuo u promet. Takvi tramvaji za koje gradonačelnik Tomislav Tomašević kaže kako su stariji od njega, uskoro bi trebali postati muzejski primjerci jer u tijeku je natječaj za novih 20 tramvaja.

Ovaj projekt ZET će stajati otprilike 50 milijuna eura, a sufinancirat će se iz fondova Europske unije. No, za nove tramvaje koji nisu nabavljeni gotovo dva desetljeća ipak će trebati strpljenja.

Naime, potrebno je oko dvije godine, ne bude li zastoja da se realizira takva složena nabava jer tramvaji se proizvode po narudžbi za razliku od autobusa koje je jednostavnije nabaviti jer često već nalaze na lageru u tvornicama. Glede autobusa ZET i u tom segmentu najavljuje modernizaciju nabavom još 100 autobusa na ekološka goriva.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

JU
juma
18:27 16.03.2023.

Tramvaj vozi brzinom 5kmh, a ljudi sjede u njemu i još plaćaju kartu gušći se u smradu. Zašto ne prohodaju na čistom zraku. Zdravije je i vjerovatno brže. Koji je to mentalni sklop? Treba li nas onda čuditi što smo najdeblja nacija u Europi?

ZJ
Zjako
18:53 18.03.2023.

Znači pređeni put je isti , a brzinu se smanjili 4x . Koliko ste povećali vozno vrijeme? Znači da bude kašnjenja, ili skraćivanja? Neto tamo sjedi i nezna svoj posao.

SL
slavenZadravec
19:41 16.03.2023.

U centru grada je potrebno znatno ograničiti upotrebu automobila. Uz zagađenje oni i usporavaju javni prijevoz (tramvaje). Da ne spominjem kako bi se takva mjera očekivala od vlasti koja se predstavlja kao zelena.