TOMAŠEVIĆEVA EKO-NAJAVA

ZET ulaže milijune i kupuje 4 autobusa na struju, doznajemo na kojim će linijama voziti: Iskusni vozači upozoravaju

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: ZET testira električni autobus na liniji 138
13.11.2024.
u 09:29
Dok se čeka poziv resornog ministarstva za sufinanciranje nabave električnih vozila, Grad je odlučio pokrenuti proces dekarbonizacije ZET-ove flote. U specifikacijama iz savjetovanja može se vidjeti i da su autobusi, izuzme li se pogon, isti kao oni koji već postoje u ZET-ovoj floti pa za putnike, osim tiše i udobnije vožnje, ne bi trebalo biti velikih promjena. No dio vozača ističe kako je propust što se planira samo punionica u garaži, a ne i pantografi koji su se, primjerice, mogli ugraditi na Mihaljevcu gdje je u tijeku rekonstrukcija cijelog okretišta, a odakle će voziti novi autobus.
Pogledaj originalni članak

Bešumno i bez CO2, tako bismo se u budućnosti trebali voziti ZET-ovim autobusima. Dekarbonizacija, koja je godinama trend u Europi, kuca i na naša vrata pa bi Zagreb mogao postati prvi grad u Hrvatskoj s električnim autobusima u javnom prijevozu. Upravo je, naime, završilo savjetovanje za natječaj za nabavu četiri autobusa na struju, dva niskopodna s troja i dva poluniskopodna s dvoja vrata.

U projekt se planira uložiti tri milijuna eura jer je 500 tisuća namijenjeno za punionicu koja će se izgraditi u garaži u Podsusedu, a ostalo je za autobuse. Prema objavljenoj dokumentaciji, traži se da imaju doseg od minimalno 250 kilometara s litij-ionskim baterijama kapaciteta 400 kWh ugrađenima na krovu ili stražnjem dijelu vozila.

Električni autobusi, podsjetimo, već su bili na testiranju u ZET-u, a neslužbeno se moglo čuti da bi se ova četiri koristila za uhodavanje u dekarbonizaciju. Zbog ograničena dosega, vjerojatno bi išla na linije s manjim brojem polazaka ili pak brdske, budući da kočenjem pune baterije pa na njima manje troše. Jedna od ideja je i da simbolično voze na liniji od Ljubljanice do Jaruna, koja vikendom ide oko jezera, ali i na ruti od Mihaljevca do Sljemena.

Kada se provede natječaj, rok za isporuku autobusa bit će godinu dana, što znači da bi mogli stići 2026. ili koncem 2025. U međuvremenu se i dalje čeka poziv resornog ministarstva za sufinanciranje nabave autobusa na vodik i struju, kojih Zagreb u prvoj narudžbi planira kupiti 70.

Prema posljednjim informacijama, trebao bi biti raspisan ovih dana, ali u Gradu očito planiraju i sami pokrenuti nabavu. U specifikacijama iz savjetovanja može se vidjeti i da su autobusi, izuzme li se pogon, isti kao oni koji već postoje u ZET-ovoj floti pa za putnike, osim tiše i udobnije vožnje, ne bi trebalo biti velikih promjena. No dio vozača ističe kako je propust što se planira samo punionica u garaži, a ne i pantografi koji su se, primjerice, mogli ugraditi na Mihaljevcu gdje je u tijeku rekonstrukcija cijelog okretišta, a odakle će voziti novi autobus.

Ovako će autobusi ovisiti o punionici koja će se nalaziti u udaljenom Podsusedu, pa su neki već izrazili skepsu prema tome koliko će biti stvarni doseg električnog autobusa, jer oduzme li se od deklariranog dosega razlika u odnosu na realni i tome priroda, npr. 35 kilometara koliko busu treba od-do na relaciji Mihaljevac – Garaža Podsused, dobivamo doseg od dvjestotinjak kilometara za koji je upitno je li dostatan za brojne linije u ZET-ovoj mreži. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

MP
marinko.przolica
10:13 13.11.2024.

U nekom drugom mediju navode da će voziti po sljemenu i jarunu kako bi smanjili onečišćene s CO2. Hoće li netko ovima objasniti da CO2 pozitivno utječe na rast biljaka? Na jarunu i sljemenu bi sa stajališta prirode trebali imati veću emisiju CO2. Više zelenila, veće drveče i sl....

V0
Vlaskoulicanec4.0
12:14 13.11.2024.

Koji akcijonizam bez imalo znanja o biologiji! Upravo tamo gdje ima puno biljaka koji za život nasušno trebaju CO2 trebaju voziti busevi na dizel!!! Ti E-busevi bi recimo trebalo voziti Jelac-Gornji Grad... O ostalome -kako je na primjer proizvodnja baterija ogromni zagađivač a i struja ne dolazi iz utičnice, kako nitko do sada nije ponudio rješenje za zbrinjavanje visokotoksicnih isluženih baterija, ... - niti ne bih...

Avatar R2D2
R2D2
09:53 13.11.2024.

Odlično, molim samo nas upozorite na kojim linijama će električni busevi voziti. Ne želim riskirati vožnju u samozapaljivim vozilima.