‘Čisti računi - istina je’ naziv je dokumenta u kojem uprava Zagrebačkog holdinga odgovara na sve češće prozivke gradonačelnika Milana Bandića koji sadašnje vodstvo tvrtke proglašava nesposobnim i rasipnim.
Premale subvencije
Uprava se osvrnula na brojne primjedbe koje je Bandić nedavno iznio na konferenciji za novinare na kojoj je objavio ‘Čiste račune’ ističući kako je Holding pred ponorom. Iz Holdinga to demantiraju, kao i tezu da im je prihod 2007. godine bio 4,2 milijarde kuna, odnosno čak 408 milijuna kuna veći nego što je bio 2011. godine.
– Te je godine grad prodao tramvaje po principu ‘prodaj i uzmi ih natrag u najam’ pa je tvrtka 2007. imala stvaran prihod 3,4 milijarde kuna, odnosno 40 milijuna kuna manje nego što smo mi ostvarili 2011. godine – istaknuli su iz Holdinga. Kazali su kako se Bandić očito malo poigrao s brojevima pokušavši ih uljepšati i staviti sebi u korist.
– Situacija je upravo suprotna, jer ako se oduzme 849 milijuna kuna dobivenih njihovom prodajom, on je nama ostavio 400 milijuna kuna manje – zaključili su iz uprave. Gradonačelnik često zna kritizirati zapošljavanje u Holdingu te ističe da su politički uhljebili 500 podobnih, a troškovi su veći nego prije, istaknuli su u Holdingu, upravo zahvaljujući gradonačelniku.
– Troškovi su za 85, a ne 451 milijun kuna veći nego 2007. godine zbog provedbi kolektivnog ugovora koji je sa sindikatima 2002. godine potpisao Bandić – istaknuli su iz tvrtke. Na troškove osoblja otišlo bi, kazali su, još 100 milijuna kuna da nije postignut dogovor sa sindikatima 2011. godine. Bandiću odgovaraju i da je zapošljavanje u Holdingu bilo najveće između 2006. i 2007. godine, kada je on njime rukovodio i zaposlio 245 ljudi. Iako su se u periodu od 2007. do danas zapošljavali novi ljude, iz tvrtke ističu da su mnogi otišli u mirovinu te da je 36 osoba manje zaposleno sada nego 2006. Visok dug tvrtke, čak milijardu i 61 milijun kuna, uprava opravdava nedovoljnim subvencijama iz Grada.
– Od 2007. do 2009. godine u ZET-u se provodila investicijska politika prema uputama iz Grada. U najam je uzeto 140 novih tramvaja i 214 autobusa, što ukupno iznosi 270 milijuna kuna godišnje, za što od Grada, unatoč obećanju, nismo dobili subvencije – kazali su iz Holdinga. Za velik minus krive su, navode, i nedovoljne subvencije za javni prijevoz. Tako je za 2010. godinu Grad ‘naručio‘ usluge prijevoza u vrijednosti 890 milijuna kuna, dok je Holdingu isplaćeno 569 milijuna kuna.
Sve smo već rekli
Novca je stoga u Holdingovoj blagajni sve manje, pa se sve što zarade druge podružnice na kraju kanalizira u dugove ZET-a i rate kredita. Na računu je 2011. bilo 89 milijuna kuna, a 2007. čak 434 milijuna.
– Novac se trošio za otkup Gredelja (814 milijuna), Zagrepčanke (69 milijuna) i na otplatu autobusa i tramvaja, sve Bandićeve projekte – zaključili su iz tvrtke.
Iz gradske uprave dobili smo neslužben odgovor da je gradonačelnik iznio stvarno stanje tvrtke na dan kada ju je morao napustiti i sadašnje koje mu je predočila uprava.
– Već godinu dana tražimo da provedemo neovisnu reviziju pa da znamo kakvo je stvarno stanje tvrtke, no to nam zabranjuju – kazali su iz gradske uprave.
>>Bandić: Imam 139 kumova, nijednom nisam namjestio posao
Ovaj bi clanak trebalo pretvoriti u veliki plakat i objesiti ga na Jelacic Placu, kako bi svakom stanovniku grada Zagreba napokon postalo jasno sta je Bandic napravil od Holdinga. Bandic bi trebao priloziti i financijsko stanje Gradske uprave. NEMA LOVE !!!!