Hoće li otvoriti 3. siječnja?

Žičara još nije ni otvorena, a već popravljaju gornju postaju. Grad: problem je u projektu

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Blagdansko osvijetljeno pročelje zgrade nove sljemenske žičare
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Blagdansko osvijetljeno pročelje zgrade nove sljemenske žičare
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Blagdansko osvijetljeno pročelje zgrade nove sljemenske žičare
Foto: VL arhiva
Žičara
29.12.2020.
u 09:49
Stara je sljemenska žičara prije 57 godina na popravak otišla samo dan nakon otvorenja. Sličan scenarij ponavlja se i s novim zdanjem...
Pogledaj originalni članak

S veseljem i velikim uzbuđenjem pohrlili su Zagrepčani na vrh Medvednice davne 1963. godine jer su svi htjeli doživjeti kako je to voziti se novom sljemenskom žičarom. Bilo je to na dan njena svečanog otvorenja 27. srpnja, no ta radost bila je kratkog vijeka jer je već idućeg dana objekt morao na – popravak. 

Crtica je to iz povijesti koju su zabilježili novinari Večernjeg lista u članku objavljenom 30. srpnja, samo tri dana kasnije, a po svemu sudeći izgleda da bi se povijest uskoro mogla ponoviti, s jednom bitnom razlikom. Nova bi žičara u remont trebala otići, naime, prije nego što se uopće otvori.

Foto: VL arhiva
Žičara

Ojačati krovnu konstrukciju

Jer, kako se ovih dana moglo pročitati, više od pola milijarde kuna vrijedna sljemenska žičara već se treba popravljati iako je njeno službeno otvorenje predviđeno 3. siječnja, za nešto manje od tjedan dana. Radi se navodno o čeličnoj konstrukciji krova gornje postaje na samom Sljemenu koju će trebati ojačati. I samo je jedan to u nizu problema s kojima se voditelji projekta bave samo nekoliko dana prije “dana D” jer izgleda da stvari zapinju i u dobivanju uporabnih dozvola, njih čak 11, bez kojih ne smiju raditi. A da bi se dobila uporabna dozvola, potrebno je prvo obaviti tehnički pregled, no i on, izgleda, šteka zbog blagdana.

– Grad je već pokrenuo nešto oko dozvola, ali hoće li ih dobiti na vrijeme? Ne znam – kazao je predsjednik vijeća Gradske četvrti Podsljeme Krešimir Kompesak dodajući da za nove popravke na žičari nije čuo. No zato Marijan Kos, predsjednik vijeća Mjesnog odbora Gračani, kaže da je problem opterećenja krovne konstrukcije dobro poznat.

– Prije je bio problem na donjoj postaji, kad su shvatili da konstrukcija pod opterećenjem popušta za šest centimetara umjesto maksimalno jedan. No onda je to sanirano, a izgleda da se sad taj isti problem pojavio i na gornjoj postaji. Ali tamo je sve još uvijek u rohbau fazi – objašnjava Kos. Obavljaju se radovi čeličnih ojačanja na zapadnom dijelu gornje postaje, potvrdili su nam to u Gradskom uredu za promet, a njih je potrebno izvesti prije dobivanja uporabne dozvole.

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Blagdansko osvijetljeno pročelje zgrade nove sljemenske žičare

– Predmetni radovi posljedica su manjkavosti prethodno isporučene dokumentacije (od tvrtke Elektroprojekt d.d.) u početku izgradnje, a ona nije bila u potpunosti razrađena te ju je bilo potrebno dopuniti – objašnjavaju u Gradu i dodaju da su u tijeku tehnički pregledi na trafostanicama Brestovac, donjoj postaji, međupostaji Brestovac i gornjoj postaji.

– Obavještavamo vas da je na obavljenim tehničkim pregledima u svrhu ishođenja uporabnih dozvola zatražena dopuna dokumentacije od izvođača Doppelmayr, koji to još nisu dostavili te je u tijeku dostava – rekli su nam dodatno.

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Prometni kolaps na Sljemenskoj cesti - kolona duga više od 5 kilometara

Hoće li onda, kad se sve to uzme u obzir, Grad ipak uspjeti na vrijeme dobiti dozvole, a žičara u nedjelju odvesti svoje prve putnike na sljemenski vrh? Službenu informaciju i konkretan datum, unatoč poslanom upitu, nismo uspjeli dobiti, no pita li se predstavnike mjesne samouprave, to baš i nije izgledno.

– Imali smo 19. prosinca sastanak s gradonačelnikom u kojem je on inzistirao da treba pribaviti 11 dozvola kako bi sve bilo gotovo na vrijeme. Trebali smo imati još jedan sastanak na Štefanje, ali on je dan ranije otkazan. Sad, radnih je dana do kraja tjedna još samo nekoliko, da baš svih 11 dozvola pribave do tad? Nisam siguran – kaže Kos. Što se tiče skijaša koji će tog dana sudjelovati na prvoj utrci natjecanja Snow Queen Trophy, oni će na Sljeme ići žičarom – ako ona dotad bude spremna.

Nema zahtjeva za dozvolu

– Organizacija prijevoza je moguća i vozilima timova, kao i svih dosadašnjih godina, kao i novoizgrađenom žičarom, ako ona bude spremna. Kao organizatorima bila bi nam, naravno, velika čast, i vjerujemo posebna promocija za Zagreb i Sljeme, da upravo najbolje skijašice svijeta budu prve koje će se voziti žičarom – poručuju organizatori Snježne kraljice.

A s obzirom na to da bi do kašnjenja u otvorenju moglo doći zbog problema u pribavljanju dozvole za rad, obratili smo se i Ministarstvu prometa, a oni su nam kratko rekli da zasad još uvijek nisu zaprimili zahtjev za takvu dozvolu.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 58

DU
Deleted user
10:23 29.12.2020.

Dan kada je bandić došao u Zagreb je najtuzniji dan u povijesti mog grada

Avatar AlPoS
AlPoS
10:23 29.12.2020.

Neshvatljivo da nama izvidi ili istrage traju godinama. Neshvatljivo! Od kada je objavljen film u vezi žičare već su trebali završiti izvidi, u slučaju nepravilnosti trebala bi uslijediti uhićenja, suđenje. Da li smo mi svjesni o kojim iznosima pričama, to su iznosi od preko 750 mil. kuna, puno previše za žičaru. Odgovorne treba žestoko kazniti, uzeti im svu imovinu i staviti u doživotni zatvor. Narode 750 miliona kuna, haloooooo. Glavnoga poticatelja, organizatora treba locirati, uhititi, osuditi i utamničiti

PU
Pukovnik
10:04 29.12.2020.

Hrvatska realnost. Malom broju dozvoljeno je sve velikom ništa. Zbog toga ljudi biježe van ne samo zbog novca. Preko 25 godina negativne selekcije dovela je ološ i lopove na vlast koji su ulovili Hrvatsku za vrat. Treba nam revolucija u krvi ili smo gotovi.