Produženje Branimirove

Živimo na trasi ceste. Od 1964. čekamo da Grad otkupi kuće

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica
15.10.2018.
u 09:03
Nedavno su, prvi put otkako postoji ideja o produžetku, utvrđene i cijene zemljišta od 22 eura po kvadratu te su ponude upućene vlasnicima
Pogledaj originalni članak

Imao je 14 godina kad se doselio u Mikuševu ulicu u Brestju u Sesvetama. Iz Rame je došao s majkom, udovicom, koja se uz njega morala brinuti za još četvero djece. Još tada, 1964. godine, čim su se smjestili, rekli su im da se nalaze na budućoj trasi Ulice kneza Branimira. Prošlo je više od pedeset godina, a ništa se nije promijenilo. Marko Selak još uvijek živi na istom mjestu kao i onda, samo je kuću malo proširio.

U međuvremenu je sa suprugom Ružom odgojio i svoju djecu, a dosad je u više navrata bio u Gradskoj upravi kako bi potpisao suglasnost da je spreman prodati kuću. Selaki su jedni od nekoliko desetaka vlasnika zemljišta i kuća koji su u sličnoj situaciji. No toj se sagi, čini se, konačno nazire kraj. Spoj Branimirove sa Sesvetama sve je izgledniji, a nedavno su, prvi put otkako postoji ideja o produžetku, utvrđene i cijene zemljišta od 22 eura po kvadratu te su ponude upućene vlasnicima.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica

Možda već do kraja godine

– Ponude za cijene objekata na prvoj dionici, od Zagrebačke do Brestovečke ulice, trebale bi biti gotove za desetak dana. Otkup zelenih površina isplaćivat će se u novcu, jedna od opcija za stambene objekte jest da se nude zamjenski. Što će se na kraju dogovoriti, sve ovisi o interesu vlasnika – priča Ante Plazonić, šef sesvetskog HDZ-a, ujedno i posebni suradnik gradonačelnika Milana Bandića za ubrzanje procesa projekta sesvetske obilaznice. Prva dionica, na kojoj stoji i kuća Selakovih, najzahtjevnija je jer na ostale dvije ne postoje kuće koje treba otkupiti već samo zemljišta. Ponudu će Selaki tako dobiti krajem listopada, a sve će se vlasnike, dodaje Plazonić, obeštetiti primjereno i u skladu s tržišnim cijenama.

– Nadamo se da će se cijela priča uskoro okončati da znamo gdje ćemo provesti ostatak svojih umirovljeničkih dana. Našu kuću nismo mogli ni legalizirati jer se nalazimo na budućoj trasi – pričaju Marko i Ruža Selak. Moguće da se to dogodi još ove godine, kaže Plazonić, jer nema prepreka za one koji pristanu na prodaju da otkup počne u sljedećih nekoliko mjeseci s obzirom na to da su pribavljene sve dozvole za prvi dio buduće prometnice.

– Trenutačno se rade uviđaji na drugom dijelu dionice, od Brestovečke do Bistričke, a istodobno se izrađuju i izvedbeni projekti. Sva dokumentacija trebala bi biti dovršena ove godine – priča Plazonić. Novac je, dodaje, već osiguran amandmanom teškim 75 milijuna kuna, kojim je gradski HDZ uvjetovao potporu gradonačelniku u Gradskoj skupštini kad je nakon prošlogodišnjih lokalnih izbora formirao većinu. Spojem Branimirove sa Sesvetama, ističe Plazonić, riješit će se jedan od ključnih problema tamošnjeg stanovništva – nesnosne gužve kojima svjedoče svakodnevno.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Branimirova ulica

Radit će se u tri etape

– Sada svi automobili prolaze kroz centar Sesveta, a novom prometnicom će se odatle preusmjeriti svi koji dolaze iz sjeverozapadnog dijela gradske četvrti, Svetog Ivana Zeline, pa i tisuće automobila koji dolaze na groblje Markovo polje – priča Plazonić. Prvi dio dionice dug je 1800 metara, drugi dio – od Brestovečke do Bistričke – 1400, a treći – od Bistričke do Varaždinske – 800 metara.

Drugim riječima, da bi Branimirova, koja sad završava na spoju Avenije Dubrava i Zagrebačke ulice, došla do sjeverozapadnog dijela Sesveta, potrebno je izgraditi četiri kilometra ceste. Duž prometnice s dva traka s obje strane u planu je i pješačka te biciklistička staza s drvoredom koji razdvaja automobile i pješake, odnosno bicikliste. Branimirova je već sada, sa svojih 8,5 kilometara, nakon što je napravljen spoj između Zavrtnice i Heinzelove 2013. godine, najdulja zagrebačka ulica, a nakon što se spoji sa Sesvetama, imat će više od 12 kilometara.

Pogledajte video: Ovo su crne prometne točke u Zagrebu i okolici

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

MO
morpheous83
10:12 15.10.2018.

Apsurdno je da se kod nas već desetljećima grade bespravni građevinski objekti na lokacijama za koje se zna da nisu građevinske zone ili kao u ovom primjeru na trasama budućih prometnica i da država takvo ponašanje tolerira. Još gori je problem da takvi građani i njihovi nelegalni objekti godinama stopiraju kritične infrastrukturne projekte cjenkajući se sa državom oko otkupa nelegalno sagrađenih objekata. U svakoj organiziranoj pravnoj državi do gradnje takvih objekata ne bi niti došlo, a kada bi se i sagradili bili bi uklonjeni o trošku vlasnika. Samo kod nas je moguće da oni koji ne poštuju zakone prođu nekažnjeno i još na kraju budu nagrađeni otkupom po cijenama koje su si ispregovarali po povlaštenim iznosima. Na kraju svi koji smo gradili objekte prema urbanističkom planu i platili građevinske dozvole te sve doprinose ispadamo budale i zapitamo se zašto bismo u budučnosti poštivali ijedan pravni akt. Vezano za ovo prometno rješenje, samo je djelomična istina da će ono preusmjeriti promet koji dolazi iz Prigorskog dijela Sesveta na novu prometnicu. Naime, svi oni koji dolaze iz smjera Kašine i Popovca a koji žele izaći na Slavonsku aveniju i dalje će prometovati kroz centar jer je jedini način da na nju izbiju preko ulice Ljudevita Posavskog do koje je najkraći put u tom slučaju kroz centar. Potpuno rješenje bilo bi kada bi se nakon spajanja ove nove trase na Branimirovu napravilo račvanje sa početka Branimirove koje bi se spajalo na Slavonsku aveniju kod Resnika.

ZL
zlocinackaplatforma112
10:13 15.10.2018.

Čim su došli rečeno im je da su na trasi buduće ulice a oni svejedno gradili bez dozvole. Sad im sve srušiti i platiti im tih 22 eura po kvadratnom metru za zemljište pa neka opet bespravno grade.

Avatar Apsalar
Apsalar
09:40 15.10.2018.

Žive na trasi i proširuju kuću (nekakvom polušupom) bez dozvole.. pa kad dođe vrijeme otkupa... iskeširaj grade! Heh.