Trakavica s taksijima koja traje već gotovo godinu dana u srijedu je napokon završila. Za jedne zadovoljavajuće, za druge s poražavajućim rezultatima. Javnim pozivom za 175 dozvola za taksiranje napokon je i ispoštovana odluka gradske Skupštine koja je, uz 1100 postojećih taksija, tražila dodatna 263, odnosno omjer od jednog taksija na 600 stanovnika.
Veliku pobjedu odnio je Pavo Zubak, koji je dobio 120 licencija za taksiranje, dok je gubitnik posljednjeg "kola" Tehničko-remontni centar Zagreb koji je ostao bez ijedne licencije, kao i Cammeo Grupa. Cammeu ostaje 76 vozila na gotovo 800 tisuća stanovnika metropole, dok konkurencija stiže već sljedećeg tjedna, nakon ovjere cjenika, tehničkog pregleda i izdavanja dozvola.
Velika pobjeda
– Cammeo Grupa nije ispunila uvjete i nisu predali potpunu dokumentaciju. Nedostajali su im vozači i naravno da tako nisu mogli dobiti još licencija – kazao je Mijo Bezer iz Gradskog ureda za promet.
Zubakovu "pobjedu" na natječaju na kojem je ponudio cijenu od 14 kuna za start i 5,80 kuna po kilometru za dnevnu i noćnu vožnju Bezer smatra opravdanom jer je ORYX Grupa s tri tvrtke na vrijeme ispunila sve uvjete, pa i uspjela zaposliti dovoljan broj vozača, oko 150. Osim što je ispunio sve uvjete natječaja, vozni park oplemenit će s pet posto vozila prilagođenih za prijevoz invalida.
– Neće dobiti 150 dozvola, koliko su tražili. Dodijelit će im se oko 120 dozvola i na taj će se način ostvariti korektna liberalizacija tržišta u kojem će se svi moći ravnopravno nadmetati – nastavio je Bezer.
Zadovoljni mogu biti i supružnici Marijanović, vlasnici Eko Taksija, koji su svojim hibridnim vozilima na natječaju uspjeli ostvariti stopostotni učinak.
Naime, za ekološki najprihvatljiviji vozni park metropole zatražili su 50 vozila, što je Grad i odobrio. Osim Eko Taksija, koji će voziti za istu cijenu kao i Zubak, na scenu će stupiti i 34 obrtnika s po jednim vozilom.
Nezadovoljstvo rezultatima nije krio vlasnik Cammeo Grupe, riječki poduzetnik Kosta Minovski.
– Ne možemo biti zadovoljni. O pravnim koracima razmišljat ćemo kada odluku vidimo na papiru – kazao je Minovski, dok je Vjekoslav Marijanović iz Eko Taksija bio sretan te najavio nova zapošljavanja.
Je li ovo doista kraj?
Kraj liberalizacije tržišta sada jedino može zaustaviti zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Naime, on može, čak i da ne pita Skupštinu, krenuti s novim natječajima i s neograničenim brojem licencija.
Pa zna se zašto je Pavo dobio sve. Pa jel čovjek ima novaca il nema. Može kupiti šta hoće a tako je i ovo kupio. Sramota da Cameo koji je opet ispao najjeftiniji gubi.......