Poslužili ste da se čitatelji imaju kome požaliti, ali bez efekta. Svjestan sam da za to niste krivi Vi, ali i da ste nemoćni bilo što okrenuti", piše mi vjerni Večernjakov čitatelj iz Pule s kojim se češće dopisujem, a rjeđe čujem. On je ukratko rekao ono što su mi i drugi čitatelji govorili ili pisali, da pomalo gube strpljenje i vjeru u učinkovitost zastupnice čitatelja.
Prošlo je šest mjeseci mojeg zastupanja čitatelja, dobar povod da predsjednika uprave Marjana Jurleku, a potom i glavnog urednika Miljenka Manjkasa izvijestim o tome. Rekla sam im kako sam zaključila da su čitatelji puno bolje prihvatili funkciju zastupnice nego urednici i novinari, što mi je donekle razumljivo. Za većinu sam samo "tužiteljica urednika". Rekla sam i da s drugim Večernjakovim odjelima odjelom marketinga i razvoja proizvoda, prodaje i oglašavanja te s pretplatom vrlo dobro surađujem. Kad sam glavnom uredniku nabrojila najčešće čitateljske zahtjeve i primjedbe, reagirao je konstatacijom da ih gotovo sve i sam potpisuje te da su mu to vrlo korisne informacije.
Što su, dakle, čitatelji proteklih šest mjeseci najčešće tražili? Kina, kazališta, muzeje, izložbe, promocije... na istom mjestu na zadnjim stranicama lista; dalje, redovito mjesto u listu za objavu čitateljskih mišljenja i reakcija, pa makar i kratkih, ograničenih na 20-ak redaka; zatim male rubrike s puno zanimljivosti, poput novosti iz svijeta znanosti, savjeta u vezi s našim jezikom, rubričica poput "dogodilo se na današnji dan", "čestitamo imendan", "jeste li znali"... Iznenadilo me koliko je zahtjeva bilo za objavu vodostaja rijeka, ali i radijskog programa, korisnih web adresa te za preciznije označavanje filmova u televizijskom vodiču.
A čemu su najčešće prigovarali? "Teme su vam dobre, naslovi su boljka, a obrada tema slabija", doslovne su riječi mnogih. Drugi, pak, misle da je previše "crnila" u novinama, posebno na naslovnici, a premalo pozitivnih tema, dobrih društvenih primjera i poučnih priča. Vrlo opširno pratimo nogomet, a istobno zapostavljamo druge sportove u kojima postižemo svjetske rezultate, prigovaraju čitatelji. Prečesto objavljujemo iste fotografije, novinari previše koriste strane riječi, a neke preerotizirane fotografije odmak su od Večernjaka obiteljskog lista. Puno je primjedbi na uređivanje regionalnih stranica, posebice vikendom, jer regije nisu ravnomjerno zastupljene...
Koja bi se redakcija oglušila na zahtjeve i primjedbe čitatelja?Zastupnica čitatelja predstavlja čitatelje u listu. Mišljenja i zaključci su njezini, a ne redakcijski. Kolumna izlazi najmanje jedan put na tjedan.
Zastupnica čitatelja razgovarat će s vama i odgovoriti na vaše primjedbe, pitanja i pohvale u vezi sa sadržajem lista u kolumni ili na vašu adresu. Sa zastupnicom čitatelja možete kontaktirati na načine opisane u rubrici Ispravci i objašnjenja.