Pokušavamo svijet biznisa približiti ljudima koji se tim
poslom ne bave. Naravno da svojim programom informiramo gledatelje, ali
ih i educiramo kazala je Ilijana Trgovčić
objašnjavajući ulogu Kapital Networka, prvog
specijaliziranog domaćeg TV kanala koji se bavi isključivo
gospodarstvom. U stvaranju programa Ilijana sudjeluje od prvog dana
emitiranja, a urednica je magazina "Boja novca" i "Puls".
Sredinom siječnja vodila je izbor gospodarstvenika i gospodarskog
događaja 2006. godine koji je taj TV kanal i organizirao, a svake
srijede u "vrući" stolac nasuprot njoj u "Pulsu" sjedne netko iz
poslovnog svijeta. Ako uzmemo u obzir to da Kapital Network preko
Adriatic Kabela i DCM-a svoj program emitira već deset mjeseci, sa
sigurnošću možemo reći da je Ilijana ugostila
najviše menadžera te da ona najbolje zna kako iz
"poslovnjaka" izvući ono što zanima gledatelje.
Najvažnije je dobro ući u temu o kojoj se razgovara. Kad to proučite i
dobro se pripremite, to vam daje sigurnost i samopouzdanje. Bez obzira
na to s kim razgovarate, morate udarati i pitati ono što
vaše gledatelje zanima kaže priznajući da ni sama
ne zna točan broj dosadašnjih sugovornika.
Zasigurno ih je bilo više od pedeset. Gospodarstvo je
široka branša, a za razliku od političara,
gospodarstvenici se ne vole toliko slikati. A zadaća mojih intervjua
upravo je to da gospodarstvenicima pružim mogućnost da kažu ono
što imaju.
Ilijana je novinarski zanat pekla na lokalnim televizijama, a nakon
angažmana na OTV-u i Z1 "koketirala" je i s elektroničkim medijima te
radila na Obiteljskom i Zagrebačkom radiju. Njezin prvi izbor bilo je
političko novinarstvo, no priznaje da je nakon ulaska u vode
gospodarstva otkrila svoju pravu ljubav.
Draži su mi poslovni ljudi jer oni barataju konkretnim
stvarima. Nema tu fige u džepu. Ako imate rezultate, bit ćete
uspješni, a ako nemate, neće vam pomoći to što
ste nekome dragi i simpatični.
Iako je iza nje veliko iskustvo i razgovori s brojnim ministrima,
biznismenima, obrtnicima i menadžerima, Ilijana ne želi izdvajati
najdraže sugovornike. Svatko od njih poseban je na svoj
način. Neki su elokventni, neki nenavikli na kamere... Mislim da je
najpametnije da budem diplomat te da kažem da su mi svi podjednako
dragi kaže.
Ipak, jedno priznaje kao ženi uvijek joj je drago kad joj "u
goste" dođe pripadnica "nježnijeg spola".
One moraju raditi tri puta više da bi se dokazale i to nije
slučaj samo u Hrvatskoj nego i u cijelom svijetu. Posebno me
fasciniraju žene koje su uspjele i dogurale do visokih funkcija a da
pritom zbog karijere nije trpio njihov privatan život. Ako ih imalo
favoriziram, onda to nije na poslovnoj, nego na onoj ženskoj
bazi objašnjava smijući se te priznaje da za
razliku od svojih sugovornica još nije uspjela uskladiti taj
segment života. Možda je to malo žalosno, ali trenutačno zbog
svog posla zapostavljam svoj privatni život, no moji se prijatelji
nadaju da ću s godinama malo popustiti.
Koje bi poslovne ljude ugostila?
Iza nje je veliko iskustvo i zavidan broj sugovornika, no kad bi mogla birati koga bi od poslovnih ljudi iz cijeloga svijeta intervjuirala, Ilijana bi na prvo mjesto neispunjenih želja stavila razgovor s “gazdom” Microsofta Billom Gatesom. Jednog od najbogatijih ljudi na svijetu upitala bi što je to što on nema u životu. Druga osoba na listi bio bi Luka Rajić kojega bi upitala jesu li neke stvari koje se o njemu govore istinite, a za trećeg sugovornika, zbog nedavnih optužaba o malverzacijama, izabrala bi nekoga od čelnih ljudi Siemensa.