Intersparova podvala VL-u i novinarki Martini Strukić

Zloporaba zbog reklame

02.02.2009.
u 22:50
Pogledaj originalni članak

Nedopustivom zloporabom Večernjeg lista i naše novinarke Martine Strukić poslužio se Interspar reklamirajući sebe i blateći cijeli koletiv Večernjeg lista.

Na dvije stranice dnevnika 24sata objavljen je plaćeni oglas, koji u svemu “glumi” novinarski prilog, a u kojem je doslovno prenesen članak, odnosno analiza naše novinarke Martine Strukić od 26. siječnja s naslovom “Za istih 50 proizvoda razlika veća od 30 kn”, čiji je cilj bio pomoći čitateljima u odabiru najjeftinije potrošačke košarice.

Kopirana je i tablica s pregledom cijena u pet trgovačkih lanaca s naglaskom na Intersparovu kolonu, čak je u vrhu stranice i stilizirana Večernjakova glava, na kojoj umjesto Večernji list piše Interspar list. I k svemu tome, u opremi tog oglasnog teksta na dva se mjesta spominje ime novinarke Strukić i Večernjeg lista.

Riječ je o potpuno neovlaštenom korištenju sadržaja Večernjeg lista i imena njegove novinarke u reklamne svrhe, jer Večernji list, konkretnije predsjednik Uprave, poštujući Etički kodeks Večernjeg lista, pa i Kodeks Hrvatskog novinarskog društva, dopuštenje za takvo što ne bi dao ni Intersparu ni njihovoj marketinškoj agenciji. Oglasni odjel 24sata za taj plaćeni oglas ne snosi nikakvu odgovornost.

Novinari i urednici Večernjeg lista doživjeli su takav oglas kao izravni napad na novinarske slobode i kao nedopustivi pritisak na njih.

Naime, usporedne analize različitih proizvoda, njihovih cijena ili čak mišljenja pojedinaca, stara su žurnalistička praksa, a naš je list primjenjuje gotovo pedeset godina. Naši čitatelji dobro znaju da takve usporedbe nemaju cilj nekoga reklamirati, baš suprotno, cilj nam je čitatelje temeljito i vjerodostojno informirati. Novinari imaju pravo istraživati i objavljivati, a javnost ima pravo znati.

Baš ovdje vidimo ograničavanje naših sloboda, a onda i pritisak, jer nedovoljno obaviješteni građani mogli bi posumnjati u našu vjerodostojnost i pomisliti da, zbog vlastite koristi, dajemo prednost nekoj tvrtki, proizvodu ili pojedincu.

Sumnja u vjerodostojnost jednog članka budi sumnju i u sve ostale novinarske priloge. Riječju, u cijeli Večernji list. Novinari Večernjeg lista si takvo što ne mogu niti žele dopustiti, što zbog lista u kojem rade – njegove postojanosti, najveće naklade (u segmentu sedam kuna) i utjecaja – a što zbog vlastitog imena i ugleda.

S druge pak strane Intersparov oglas mogao bi “ohrabriti” i druge oglašivače da se pokušaju poslužiti istom ili sličnom nedopustivom metodom.

Blato je bačeno i na novinarku Martinu Strukić, koja je ovom objavom u opasnosti da je netko proglasi “kupljenom”, da je se smjesti na Intersparov platni popis i da vječno nosi biljeg podmitljivog novinara. Nakon nekoliko dana istraživanja i puno truda koji je uložila da bi u svakom od pet trgovačkih lanaca popisala po 50 cijena istih proizvoda, ona je to najmanje zavrijedila.

Šteta je učinjena. Večernji list i Martina Strukić znat će se postaviti prema njoj, a čitatelji će znati da Večernji list, niti nakon takvih pritisaka, neće odustati od njihova vjerodostojnog informiranja.

Pogledajte na vecernji.hr