Nedopustivom zloporabom Večernjeg lista i naše novinarke Martine
Strukić poslužio se Interspar reklamirajući sebe i blateći cijeli
koletiv Večernjeg lista.
Na dvije stranice dnevnika 24sata objavljen je plaćeni oglas, koji u
svemu “glumi” novinarski prilog, a u kojem je doslovno prenesen članak,
odnosno analiza naše novinarke Martine Strukić od 26. siječnja s
naslovom “Za istih 50 proizvoda razlika veća od 30 kn”, čiji je cilj
bio pomoći čitateljima u odabiru najjeftinije potrošačke košarice.
Kopirana je i tablica s pregledom cijena u pet trgovačkih lanaca s
naglaskom na Intersparovu kolonu, čak je u vrhu stranice i stilizirana
Večernjakova glava, na kojoj umjesto Večernji list piše Interspar list.
I k svemu tome, u opremi tog oglasnog teksta na dva se mjesta spominje
ime novinarke Strukić i Večernjeg lista.
Riječ je o potpuno neovlaštenom korištenju sadržaja Večernjeg lista i
imena njegove novinarke u reklamne svrhe, jer Večernji list,
konkretnije predsjednik Uprave, poštujući Etički kodeks Večernjeg
lista, pa i Kodeks Hrvatskog novinarskog društva, dopuštenje za takvo
što ne bi dao ni Intersparu ni njihovoj marketinškoj agenciji. Oglasni
odjel 24sata za taj plaćeni oglas ne snosi nikakvu odgovornost.
Novinari i urednici Večernjeg lista doživjeli su takav oglas kao
izravni napad na novinarske slobode i kao nedopustivi pritisak na njih.
Naime, usporedne analize različitih proizvoda, njihovih cijena ili čak
mišljenja pojedinaca, stara su žurnalistička praksa, a naš je list
primjenjuje gotovo pedeset godina. Naši čitatelji dobro znaju da takve
usporedbe nemaju cilj nekoga reklamirati, baš suprotno, cilj nam je
čitatelje temeljito i vjerodostojno informirati. Novinari imaju pravo
istraživati i objavljivati, a javnost ima pravo znati.
Baš ovdje vidimo ograničavanje naših sloboda, a onda i pritisak, jer
nedovoljno obaviješteni građani mogli bi posumnjati u našu
vjerodostojnost i pomisliti da, zbog vlastite koristi, dajemo prednost
nekoj tvrtki, proizvodu ili pojedincu.
Sumnja u vjerodostojnost jednog članka budi sumnju i u sve ostale
novinarske priloge. Riječju, u cijeli Večernji list. Novinari Večernjeg
lista si takvo što ne mogu niti žele dopustiti, što zbog lista u kojem
rade – njegove postojanosti, najveće naklade (u segmentu sedam kuna) i
utjecaja – a što zbog vlastitog imena i ugleda.
S druge pak strane Intersparov oglas mogao bi “ohrabriti” i druge
oglašivače da se pokušaju poslužiti istom ili sličnom nedopustivom
metodom.
Blato je bačeno i na novinarku Martinu Strukić, koja je ovom objavom u
opasnosti da je netko proglasi “kupljenom”, da je se smjesti na
Intersparov platni popis i da vječno nosi biljeg podmitljivog novinara.
Nakon nekoliko dana istraživanja i puno truda koji je uložila da bi u
svakom od pet trgovačkih lanaca popisala po 50 cijena istih proizvoda,
ona je to najmanje zavrijedila.
Šteta je učinjena. Večernji list i Martina Strukić znat će se postaviti
prema njoj, a čitatelji će znati da Večernji list, niti nakon takvih
pritisaka, neće odustati od njihova vjerodostojnog informiranja.
Zloporaba zbog reklame
Šibenik zabio bizaran gol Hajduku, Skomina: Čim to vidim, prekidam utakmicu
- Da ja sudim, čim vidim baklju, prekidam. No, vidimo da bijeli igrač ne može napadati igrača. Ali ostali igrači su prati akciju. Moje mišljenje je da bi svakako bilo bolje da je prekinuo utakmicu.
VIDEO Ovako izgleda kuhinja eurozastupnice Biljane Borzan: Moderni uređaji i otok prekriven granitom
Biljana Borzan, koja je po struci liječnica, svoj je životni put započela na Medicinskom fakultetu, gdje je upoznala supruga Vladimira.
FOTO Nikad ne znate kada će trebati: Znate li što sve treba biti u ruksaku za preživljavanje?
Upoznajte ostale ukućane s pripremom kompleta za evakuaciju i pomozite im u pripremi. Ako u kućanstvu imate bebe, starije osobe ili osobe s invaliditetom ne zaboravite pripremiti stvari i za njihove potrebe. piše Ravnateljstvo civilna zaštita.
Testirali smo Xiaomi Smart Air Purifier Elite u uredu i evo što mislimo
Zrak koji dišemo često uzimamo zdravo za gotovo, no njegova kvaliteta ima značajan utjecaj na naše zdravlje.
Jedna vrsta štednje je hit među studentima: 'Studenti nisu bespomoćni kad su u pitanju financije'