Dugotrajna recesija i stagnacija ukupnih prihoda na hrvatskom telekom tržištu, kojoj smo svjedočili unazad samo koju godinu, suzili su prostor za investicije i potaknuli cjenovni rat među operatorima. U takvim tržišnim uvjetima mogli su opstati samo najbolji i najjači zbog čega posljednjih godina i svjedočimo ubrzanoj konsolidaciji i potrazi za novim poslovnim modelima. Kao jedan od najuspješnijih novih poslovnih modela pokazao se Magenta 1, jedinstveni koncept koji je prije godinu i pol tržištu ponudio Hrvatski Telekom.
Sve usluge na jednom računu
Premašivši nedavno brojku od 100.000 korisnika Magenta 1 potvrdila je da je hrvatsko tržište nadraslo osnovne telekom usluge po što jeftinijoj cijeni te sve više želi premium ponudu. Magenta 1 omogućila je kombiniranje svih fiksnih i mobilnih usluga kao i premium sadržaja u ponudi Hrvatskog Telekoma. Magenta 1 tako primjerice uz najbrži internet i brojne pogodnosti u korištenju mobilnih i fiksnih usluga nudi i najbogatiji televizijski sadržaj u Europi, i to na više uređaja odjednom. Snažnom rastu HT-ove inovativne usluge sigurno je pridonijela i jednostavnost korištenja kao i objedinjavanje svih usluga na jednom računu. Poslovne korisnike Magenta 1 je privukla i dodatnim pogodnostima poput neprekidnog 4G backupa, zaštite od računalnih napada i Cloud Storage opcijom čak 1 TB za pohranu podataka, kojima se može pristupiti s bilo kojeg uređaja i lokacije.
Velika ulaganja u infrastrukturu
Sve te premium usluge koje postaju dio Magenta 1 bile bi, naravno, nedostupne da nema kvalitetne infrastrukture koja ih podržava. A infrastrukture nema bez velikih investicija. Zbog toga su ulaganja HT-a u prvih devet mjeseci ove godine za 18 posto veća nego lani i već su dostigla iznos od 1,15 milijardi kuna. Zahvaljujući tim investicijama, HT uspijeva neprestano povećavati brzine pristupa internetu u nepokretnoj i pokretnoj mreži te povećavati kapacitete prijenosa podataka.
U svojoj nepokretnoj mreži Hrvatski Telekom je do kraja rujna 2017. omogućio optički pristup za ukupno 345 tisuća hrvatskih kućanstava čime je pokrivenost u odnosu na kraj 2016. povećana za 17 posto. Više od 57 posto hrvatskih kućanstava sada može pristupati internetu brzinama većima od 30 Mbit/s, a 18 posto brzinama većima od 100 Mbit/s. U mobilnoj mreži pokrivenost u vanjskom okruženju dosegla je 98 posto, a u zatvorenom prostoru 75 posto. Istovremeno je velika brzina 4G mreže od 262,5 Mbit/s omogućena za 47 posto korisnika.
Održiv poslovni model
Povećanje ukupnih prihoda HT-a i u ovoj godini dokaz je da čak i na tržištu u stagnaciji novi poslovni modeli poput Magente 1 mogu osigurati rast bez oslanjanja na cjenovnu politiku. Tržište je pokazalo kako je taj rast održiv pa se na njemu mogu temeljiti daljnja ulaganja u infrastrukturu koja pak otvaraju novi prostor za usluge nove generacije i dodatno poboljšanje korisničkog iskustva.