Kineski proizvođač električnih vozila Deepal, u biti podružnica kompanije Changan Automobile, na tržište je nedavno izbacio Deepal S07. U Kini košta upola manje od Tesle Y, čiji je konkurent – oko 22.000 eura. Taj srednje velik SUV model u Europu samo što nije stigao. Europske cijene još nisu poznate, a pretpostavlja se da će kretati od oko 58.000 eura. U Europi, pa tako i u Hrvatskoj, marku koja nastoji postati ozbiljan konkurent europskim proizvođačima trebao bi zastupati Stellantis. Deepal S07 razvijen je u suradnji s Huaweijem, a ostat će zapamćen kao najsigurniji od ukupno 41 modela koje je tijekom 2024. godine testirao EuroNCAP, europski program testiranja sigurnosti novih automobila. Od svih njih, vozača i odrasle putnike uvjerljivo najbolje štiti Deepal S07, koji je u toj kategoriji dobio 95% ukupnih bodova. Za zaštitu djece-putnika osvojio je 87% bodova. Pješake štiti sa 74-postotnom učinkovitošću, dok je za opremljenost sigurnosnim sustavima dobio 77% bodova. Sve zajedno, i više nego dovoljno za maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost.
Deepal S07, dakle, električni je automobil, SUV srednje klase. Dug je 475 cm te je 162,5 cm visok i 193 cm širok. Razmak među osovinama iznosi mu 290 cm. U prtljažnik prima 445 do 1385 litara, plus 125 l u prednjem prtljažniku (frunk). Po pitanju snage, nudi 160 kW i 320 Nm, a deklarirani mu doseg s jednim punjenjem visokoučinkovite 79.97 kWh baterije iznosi 475 kilometara. Snagu prenosi na stražnje kotače, ubrzanje iz mirovanja do stotke traje 7,9 sekundi. Deepal S07 prvi u svijetu donosi patentiranu tehnologiju zaštite EV modela od hladnoće, koja mu zahvaljujući visokofrekventnom pulsnom grijanju bateriju čitavo vrijeme drži na optimalnoj temperaturi. Dizajniran u Italiji, u Torinu, Deepal S07 sportsku siluetu i futurističke dizajnerske elemente kombinira s naprednom tehnologijom.
U kabini dominira zakrivljena konzola inspirirana jahtama te 15,6-inčni centralni dodirni zaslon visoke razlučivosti koji se može za 15 stupnjeva zakrenuti lijevo, odnosno desno, radi bolje vidljivosti. Osim glasovnim komandama, pojedinim se funkcijama u vozilu (glazbom, pozivima, pa čak i fotografiranjem) može upravljati i gestom, laganim pokretom rukom. Automobil sam pokreće i gasi motor. Vozač treba samo sjesti i zavezati sigurnosni pojas – s pametnim ključem uza sebe – a vozilo će odraditi ostalo. Isto tako, kad vozač s ključem izađe iz njega, automobil će sam isključiti motor. Stakleni krov s el. sjenilom dio je serijske opreme, kao i brojni sigurnosni sustavi, uključujući kameru koja pokriva 360 stupnjeva oko automobila. Jamstvo na auto je sedam godina, ono na bateriju traje osam.
Neke detalje zadnjeg dijela karoserije su kopirali od Peugeota. Znam da su mnogi protiv Peugeota, ali njegove linije, dizajn i opći vizualni dojam je nenadmašan. Ja vozim sasvim drugu marku vozila ali slijedeći je sigurno Peugeot. Vozio sam nekoliko zapadnoeuropskih marki automobila, s sasvim sam imao kontinuirane probleme, a moj prijatelj ima dva Peugeota jednog starog koji je prešao 500 000 km bez otvaranja motora, a jednoga novoga koji je vizualni pojam na cesti, za kojim se okreću. Peugeot definitivno nije ono što ljudi misle ili su mislili.