Široka publika sve više počinje prihvaćati električne automobile zbog njihove okolišne održivosti. Osim što smanjuju emisiju stakleničkih plinova, električni automobili značajno smanjuju onečišćenje zraka u gradovima, ovisnost o nafti i njenim promjenjivim cijenama te pozitivno utječu na društveno odgovorni gospodarski rast zemalja. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost od 2014. godine osigurava subvencije za nabavku električnih vozila. Vjerovali ili ne, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u Hrvatskoj je 2012. godine bilo registrirano svega 13 električnih automobila, dok ih je u 2020. godini registrirano preko 1.300. Stoga ne začuđuje ni sljedeća brojka u kojoj je Fond uspješno ove godine osigurao čak 105 milijuna kuna za fizičke i pravne osobe, a zbog izuzetno velike popularnosti zatvoren je u lipnju. Ako ste među onima koji su propustili prijavu, za vas imamo rješenje.
Kako jeftinije do električnog vozila
Kao što sam naziv kaže, električni automobil koristi električnu energiju koja je pohranjena u bateriji, odnosno uređaju za pohranu energije unutar vozila. Energetske krize 1970-ih i 1980-ih godina dovele su do stvaranja interesa za električne automobile koji se sredinom 2000. godine povećao zbog zabrinjavajućeg rasta cijene nafte te potrebe za smanjenjem stakleničkih plinova.
Brojne vlade ponudile su gospodarske poticaje kako bi električna vozila bila što dostupnija masama. Među njima je i Hrvatska koja je uvela subvencije, porezne olakšice i druge poticaje kako bi se smanjila neto nabavna cijena električnih automobila i drugih dodatka. S ciljem poticanja čišćeg transporta u Hrvatskoj, od 2014. do 2020. godine, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost je sa 153 milijuna kuna sufinancirao nabavu više od 4.500 energetski učinkovitijih vozila.
Fond igra bitnu ulogu u poticanju zelenije vožnje upravo radi toga što je u Hrvatskoj danas registrirano više od 2 milijuna cestovnih vozila, od čega je gotovo 1,5 milijuna osobnih automobila. Prosječna starost osobnih vozila je više od 12 godina te prosječno osobno vozilo u RH godišnje emitira oko tri tone ugljikova dioksida.
Iako hibridno vozilo emitira samo jednu tonu ugljikova dioksida, električna vozila uopće nemaju emisije niti zagađuju okoliš. Radi toga 2014. godine pokrenut je projekt Vozimo ekonomično putem kojeg se građanima i tvrtkama dodjeljuju bespovratna sredstva za kupnju energetski učinkovitijih vozila.
Sufinanciranje preko Fonda funkcionira tako da Fond svake godine osigurava određenu količinu sredstava za sufinanciranje vozila te raspisuje Javni poziv za građane i tvrtke. Nabavka vozila sufinancira se do 40 posto po vozilu, dok maksimalni iznos poticaja ovisi o kategoriji vozila. Djelotvornost ovog projekta mjeri se u brojkama pa je tako 2021. godine Fond uspješno osigurao čak 105 milijuna kuna tj. 90 milijuna za fizičke i pravne osobe te 15 milijuna za javni sektor. No, zbog velikog odaziva građana i tvrtki, poziv je trajno zatvoren krajem lipnja ove godine čime je iskorišten ukupni budžet od 90 milijuna kuna za osobne automobile. Time je Fond ove godine zaprimio ukupno 1.496 zahtjeva za sufinanciranje 1.983 vozila.
Izvanredna prilika koja se ne propušta
Unatoč tomu što je subvencioniranje zatvoreno za sve pravne i fizičke osobe, nikada nije kasno odlučiti se za promjenu koja će imati pozitivan utjecaj na vas, vaše poduzeće i okoliš. Upravo zato pronašli smo posebnu akciju samo u AutoZubaku u kojoj pomoću operativnog leasinga možete uštedjeti i 40 posto od ukupne cijene automobila.
Ovo je izvanredna prilika za sva poduzeća i fizičke osobe koje žele svoj vozni park povećati ili zamijeniti s ekološki učinkovitijim vozilima. U ponudi imaju četiri automobila za koje se potpisuje ugovor na 60 mjeseci uz planiranu kilometražu od 75.000 kilometara bez učešća tj. akontacije.
Volkswagen ID.3 je dio potpuno električne obitelji vozila VW na putu ovoga proizvođača prema nultoj stopi emisija. ID.3 je dostupan na hrvatskom tržištu u VW salonima AutoZubak i idealan je mali gradski auto za sve ekološki osviještene vozače. Uz njega, tu je i Volkswagen ID.4 koji je 100% SUV i 100% električan te može koristiti dvije veličine baterija 52kWh ili 77kWh.
Škoda ENYAQ iV potpuno je novi ENYAQ iV s tri veličine baterija, s pet stupnjeva snage te pogonom na stražnje ili na sve kotače. Ovim modelom, Škoda još više podiže ljestvicu svojih električnih vozila jer je izgrađen na modularnoj platformi koja je posebno razvijena za električna vozila uz što nudi najsuvremeniju tehnologiju, brzo punjenje te velik doseg.
Audi Q4 e-tron napokon je stigao na hrvatsko tržište, a njegova pretprodaja započela je već krajem travnja. Ovo je svestrani talent za svakodnevicu, dovodi progresivan dizajn i konceptualne studije u serijsku proizvodnju te vozi bez lokalne emisije ispušnih plinova. Audi Q4 e-tron je jedno od prvih kompaktnih električnih SUV vozila marke Audi.
Nemojte čekati iduću godinu, iskoristite ovu izvanrednu priliku i uložite u ljepše, održivije i čišće sutra.
Sadržaj nastao u suradnji s AutoZubakom.