Novi Tucson, nasljednik više godina najprodavanijeg SUV modela u Hrvatskoj Hyundaija ix35, izgledom se naslonio na veći SUV model Santa Fe. Dizajnerski je amerikaniziran, a vraćeno mu je i staro ime koje je nosio u prvoj generaciji, prema gradu u Arizoni (SAD). Ali, bez obzira na to u potpunosti je razvijen za Europu u Hyundaijevom modernom razvojnom centru u Russelsheimu, a testiran je i na mitskom Nurburgringu gdje je napravljeno 10.000 km u 4 tjedna što je ekvivalent 80.000 km cestovne vožnje.
Uživo izgleda vrlo skladno i atraktivno. Izdužio se za 6,5 cm i s ukupno 447,5 cm postaje jedan od najvećih kompaktnih crossovera na tržištu. Zbog međuosovinskog razmaka od 267 cm (+3 cm) i tri cm veće širine, nudi i više prostora u kabini za noge i ramena, a prtljažnik prima odličnih 513 litara. Isprobali smo najjači dizelski motor u ponudi, 2-litreni CRDi sa 184 KS i velikim okretnim momentom od 400 Nm uparen sa klasičnim 6-stupanjskim automatikom. Snažan i uglađen motor lijepo pokreću Tucsona. Stari 6-stupansjki mjenjač (u turbobenzinca se ugrađuje novi automatik s dvije spojke) jest vrlo solidan, brzine prebacuje glatko uz koji lagani trzaj. Bez obzira na povišenu karoseriju Hyundaijev SUV je u zavojima stabilan, iako se osjeti da je zbog povećanih dimenzija automobil dobio na masi.
Ali, da je Tucson spreman i za terenske zadatke uvjerili smo se na cross country poligonu. Grubi makadam, Velike rupe, bočni prolazak kosine do 45 stupnjeva te svladavanje velike uzbrdice uz pomoć hill holder sustava i automatskog sustava pri spuštanju pokazuju da je Tucson spreman i za veće terenske zadatke. AWD pogon na sve kotače je automatski (temelji se na Haldex sustavu) i može poslati 50% okretnog momenta na stražnje kotače, uz mogućnost zaključavanja diferencijala (do 40 km/h).
Novi turbobenzinac 1,6 sa 176 KS nismo uspjeli isprobati, dok je ručni mjenjač sa slabijim 2-litrenim dizelašem (136 KS) i dalje vrlo solidna kombinacija, vjerojatno najisplativija. Početni dizelaš je i dalje 1,7 CRDi sa 115 KS. Početni benzinski motor jest 1,6 sa 136 KS.
Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, ali Tucson će sigurno biti skuplji od ix35. U Njemačkoj je poskupio 1800 eura, a početna cijena je 23.000 eura.
IX35 je imao korejsku unutrašnjost (k. dizajn+kvaliteta), Tucson je nešto bolje od toga ali ipak puno bolje rješenje je Qashqai ili još bolje Xtrail