Nakon što je prošle godine predstavio novu
generaciju TT-a, a prije nekoliko mjeseci i R8, Audi je ponovno
pripremio novi coupe. Prošlog smo tjedna u Veroni imali
priliku isprobati modele A5 i S5, koji osim nove karoserijske izvedbe
donose i nove, dosad nekorištene, oznake u imenovanju
Audijevih modela.
A5 karakteriziraju vrlo elegantne linije, što je postignuto
primjenom već poznatih dizajnerskih rješenja, ali sada na
platformi s međuosovinskim razmakom od 275,1 centimetara. A5 je dug
462,5, širok 185,4 te visok 137,2 cm, čime je u putničkoj
kabini ponuđeno dovoljno prostora za vozača i troje putnika. Osim toga,
na raspolaganju je i prtljažni prostor od 455 litara, što je
vrlo dobar obujam.
Prednji dio vozila karakterizira "single frame" maska, a za dizajn je
zaslužan jako poznati Walter de Silva, koji je izjavio kako je A5
najljepši automobil koji je ikad dizajnirao. Korijeni novog
modela dolaze iz konceptnog modela Nuvolari, s kojim dijeli neke
elemente.
Automobil magnetski privlači poglede gdje god se pojavi i obzira na to
gleda li ga se sprijeda, straga ili s boka. Kvalitetni
materijali, elegantan dizajn i vrhunska oprema detalji su
koji krase unutrašnjost modela A5, u što smo se i
sami imali priliku uvjeriti.
Svime učinjenim na novom modelu Audi želi privući nove klijente, s
još većim zahtjevima, pogotovo u pogledu užitka u vožnji i
voznih karakteristika. Sjesti za uprvljač modela A5 vrlo je ugodan
osjećaj, koji se dodatno popravlja nakon nekoliko prevaljenih
kilometara i boljeg upoznavanja automobila.
Na domaćem se tržištu najprije očekuju A5 3,0 TDI sa cijenom
od 53.500 eura i S5 sa cijenom od 69.900 eura, a prve bi isporuke
trebale krenuti već u drugoj polovici lipnja. Kasnije stižu i ostali
agregati.
Dva dizelaša
A5 se nudi sa 3,2-litrenim FSI agregatom te dva TDI motora. Slabiji, 2,7-litreni dolazi sa pogonom na prednju osovinu te nudi 190 konja, dok snažniji, 3,0 TDI razvija 240 KS i 500 Nm momenta, a snaga se na sva četiri kotača prenosi pomoću 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Za sada jedini benzinac, 3,2-litreni dolazi sa multitronic mjenjačem, koji osim automatskog moda nudi i ručno mjenjanje, kada je na raspolaganju 8 stupnjeva prijenosa. Kasnije će se u ponudi naći i 1,8-litreni TFSI agregat od 170 konja.
S5 s V8 agregatom od 354 konja
S je kod Audija oznaka modela s najviše sportskog pedigrea, a S5 dolazi s još dinamičnijm dizajnom i naglašenijim konturama, uz primjereni pogonski agregat. Najsnažniji model iz serije 5 pogoni 4,2-litreni V8 FSI agregat od 354 konja i 440 Nm maksimalnog okretnog momenta. Samo je 5,1 sekunda potrebna modelu S5 da stigne do stotke, a dolazi sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.