Audijev AI pilot

Novi Audi A8 tehnološki je najnapredniji serijski automobil

Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG
Foto: AUDI AG
22.07.2017.
u 11:08
Sve su verzije Audija A8 ‘mild hibrid’, u kojem je klasičnom motoru dodan elektromotor od 48 volti koji na ravnim dionicama pogoni vozilo
Pogledaj originalni članak

Audi je u Barceloni - na događanju tijekom kojega je demonstrirao napredne tehnologije na kojima radi - premijerno pokazao novi A8 koji će se od jeseni prodavati na jačim europskim tržištima, a nakon toga kreće i na ostala tržišta.

U Hrvatskoj se prvi primjerci ovog luksuznog automobila očekuju u siječnju.

Početni motor od 286 konja

Novi A8, model četvrte generacije, prvi je serijski automobil koji je dostigao razinu 3 pilotirane vožnje, odnosno vozaču doslovno omogućava da se vozi bez ruku na kolu upravljača. Prvi je to serijski automobil na svijetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i pilotirani asistent vožnje u koloni. Motori s kojima će novi Audi A8 izaći na tržište su dva V6 turbo motora: 3,0 TFSI i 3,0 TDI od 340 odnosno 286 konjskih snaga. Nešto kasnije u ponudi će biti dva 8-cilindrična motora – 4,0 TDI s 435 KS i 4,0 TFSI s 460 KS. Ekskluzivna top izvedba motora je W12 sa zapreminom od 6,0 litara. Sve su verzije Audija A8 ‘mild hibrid’ gdje je klasičnom motoru serijski dodan elektromotor od 48 volti koji, primjerice, na ravnim dionicama radi umjesto benzinca ili dizelaša. Kad vozač doda gas, ponovno se aktivira konvencionalan motor. Dinamično upravljanje svim kotačima novog A8 kombinira direktno, sportsko upravljanje s naprednom stabilnošću, a upravljanje postaje još dinamičnije i preciznije sa sportskim diferencijalom. Aktivno raspodjeljuje pogonski moment između stražnjih kotača, što nadopunjuje djelovanje quattro stalnog pogona na sve kotače, koji je dio serijske opreme novog A8.

Autonomna vožnja

Pet kamera, pet radara i jedan laser brinu se za sigurnost u Audiju A8. Time što je novi A8 deklarirao kao automobil razine 3, od ukupno 5 (na toj će razini vozač biti nepotreban) u razvoju autonomne vožnje, Audi je napravio velik korak. Jer, sve dok sustave u vozilu deklarira kao sustave pomoći vozaču, za eventualnu nezgodu odgovoran je vozač. Kad se vozilo deklarira kao autonomno, to znači da su sustavi usavršeni i odgovornost preuzima njegov proizvođač. Inače, razina 1 podrazumijeva, primjerice, aktivni tempomat, na razini 2 automobil može sam predvidjeti neke situacije, dok na razini 3 može sam upravljati, bez da vozač drži volan.

Osim što plijeni markantnim nastupom, donosi inovativan koncept upravljanja putem dodirnog zaslona - dakle, svim se sustavima upravlja jednako kao funkcijama pametnog telefona. Novi Audi A8 najavljuje novu dizajnersku eru ove njemačke premium marke. Naslijedio je dizajnerska rješenja studije Prologue. U standardnoj je izvedbi dug 517 centimetara, dok A8 L ima 13 cm duži međuosovinski razmak.

Masaža stopala straga

U prostranom i raskošno uređenom interijeru sjedalo najviše klase je stražnje desno sjedalo. U izvedbi A8 L ono opcijski dolazi s četiri opcije namještanja i osloncem za noge. Tu putnik može grijati i masirati stopala, zahvaljujući masažnoj jedinici integriranoj u naslon suvozačeva sjedala. Putnici na stražnjim sjedalima mogu kontrolirati i ambijentalno osvjetljenje, kao i nova HD Matrix svjetla za čitanje. Preko odvojene kontrolne jedinice mogu i obavljati privatne telefonske pozive. U Njemačkoj će novi A8 stajati od 90.000 eura. Cijene za Hrvatsku još nisu poznate.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

ST
stjef
14:38 22.07.2017.

Kakva je vrijednost informacije da je "dodan elektromotor od 48 volti"?

Avatar Zampić
Zampić
12:18 22.07.2017.

Ne hvale ga vjerojatno bez veze, staromodne linije novih audija ne jamce nove kupce

DU
Deleted user
22:46 23.07.2017.

Audi A8 najnovije izvedbe je 🔝, a to što ljudi pričaju da je staromodan, je glupost, jer mu je unutrašnjost baš interesantna zbog tih retro izvedbi na kontrolnoj ploči.