Do stotke za 4,8 s

Isprobali smo Audi SQ7, najsnažniji dizelski SUV na svijetu

Audi
Foto: Audi
1/4
14.06.2017.
u 17:55

Starim cestama od Zagreba do mora vozili smo sve SUV Audijeve modele - novi Q2, Q3, drugu generaciju Q5 i sportsku izvedbu SQ7

Kolona Audijevih SUV automobila vijugala je zavojitom Jozefinskom cestom koja je još u 18. stoljeću povezivala Karlovac i Senj, a neizostavno zaustavljanje radi fotografiranja obavili smo podno povijesnog mosta preko riječiće Tounjčice. Tek tada smo vidjeli komletnu Audijevu Q gamu kojom smo iz Zagreba krenuli na “Q days” avanturu povijesnim cestama prema moru, od najmanjeg malog SUV-a Q2, kompaktnog SUV-a Q3, na tržište tek pridošle druge generacije srednje velikog SUV-a Q5, pa do perjanice Q linije i najvećeg modela Q7 koji je iz Audijevog sjedišta u Ingolstadtu stigao u top verziji SQ7. Njegov 4-litreni V8 TDI dizelski motor najsnažniji je na svijetu od motora koji se ugrađuju u SUV automobile. Razvija 435 KS i gotovo nevjerojatnih 900 Nm okretnog momenta.

Do Tounjčice smo se dovezli urbanim SUV-om Q2, modernim crossoverom s 1,6-litrenim TDI-jem od 115 KS prvenstveno namijenjenim za gradsku vožnju, ali sa solidnom prostranošću i komforom u vožnji koji omogućuje i duža putovanja. Cijena kreće od 193.309 kuna.

Na 150 km/h kao da stojite

Potom smo sjeli u za broj veći Q3, prvu generaciju kompaktnog SUV-a koja je na tržištu od 2011. godine. Izvana još uvijek djeluje aktualno, dok se u unutrašnjosti vidi da će uskoro dobiti nasljednika. Ispod poklopca motora provjereni 2,0 TDI sa 150 KS, prednji pogon i precizan ručni mjenjač, a koliko je još uvijek dobar svjedoči i činjenica da nas na zavojitim cestama iza sebe nisu ostavili ni jači i veći Q modeli. Početna cijena Q3 iznosi 243.737 kuna.

Upravljač Audija Q5, ovogodišnjeg Audijevog noviteta, bio je idući. Odmah se uočavaju posljednje dizajnerske novotarije i luksuzni materijali, bez obzira što Q5 2,0 TDI sa 190 KS nije bio opremljen virtualnim kokpitom, ali jest s quattro pogonom i odličnim S-tronic automatskim mjenjačem. Q5 je u ovoj kombinaciji vrlo komforan i tih, pa na autocesti pri 150 km/h imate osjećaj da stojite. Dakako, može se voziti i dinamično čemu pomaže “drive select” izbor načina vožnje. Cijena osnovnog modela je 403.161 kunu. Kao šlag na tortu na prekrasnoj Rudolfini, cesti koja povezuje Ogulin i Novi Vinodolski, stigao nam je najveći Q7 model i to u najmoćnijoj SQ7 verziji.

Velikan od 2,4 tone

Da ne znamo da je ispod poklopca motora V8 TDI s turbopunjačem i električnim kompresorom sa 435 KS, prema zvuku, ali i mogućnosti visokih okretaja djeluje kao benzinac. Do stotke sprinta za samo 4,8 s, dok mu je maksimalna brzina 250 km/h. U praksi se gotovo nevjerojatno čini kako munjevito novi V8 TDI pokreće masu od 2,4 tone i dužine 507 cm te kao po šinama prolazi zavojima. Početna cijena SQ7 je 1,002.320 kuna, dok “obični” Q7 cijenom starta s 657.286 kn.

Komentara 4

IB
ibiza
22:05 14.06.2017.

ko voli nek izvoli ja vozim novog Tiguana VW i zadovoljan...

VE
velist
20:49 16.06.2017.

ne znam šta im znače špic svjetla, ali sam siguran da će ih u dogledno vrijeme promijeniti i smisliti novi pravac pošto ih već svi godinama kopiraju

SE
serđo12
18:48 14.06.2017.

dobar auto,ali sta im znače svijetla koja idu u špic,vec 20 god nisu poradili na liniji koja je njemački hladna i monotona!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije