HYPERION XP-1

Auto na vodik s jednim punjenjem prijeđe više od 1600 kilometara

Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
Foto: Hyperion
18.08.2020.
u 12:28
Revolucionarni superautomobil od 1000 konja za cilj ima popularizirati vodik kao pogonsko gorivo za automobile, a cijena svakog od 300 proizvedenih primjeraka bit će izražena u milijunima eura
Pogledaj originalni članak

Dok električni automobili, koji nam se nameću kao budućnost transporta, i dalje muku muče s autonomijom, odnosno u regijama s malo punionica (poput naše) od vozača traže dobru informiranost i umijeće kombiniranja kako ne biste između dvije punionice ostali bez struje, kalifornijski proizvođač superautomobila predstavio je prototip koji između dvaju punjenja može prijeći više od 1600 kilometara. Osim što izgleda futuristički, futuristički je i pogon Hyperiona XP-1. Pogoni ga, naime, vodik, što je još jedan u nizu dokaza da električna energija nije jedino čemu bismo se trebali okrenuti. Gledajući čitav ciklus, od same proizvodnje energije, vodik je čišći od struje. Što se tiče ispuha koji nastaje radom automobila pogonjenog vodikom i onog na električnu energiju, tu je situacija ista – ni jedan ni drugi ne emitiraju štetne tvari.

Vratimo se Hyperionu XP1. Od njega očekuju da će biti jedan od modela koji će promijeniti način na koji ljudi doživljavaju tehnologiju vodikovih gorivih ćelija. Iz Hyperiona tako i kažu da je jedina svrha modela XP-1 povećati interes za vodik kao pogonsko gorivo za automobile. XP-1, navode iz tvrtke Hyperion, moći će voziti do 1000 milja, odnosno više od 1600 kilometara, s jednim spremnikom komprimiranog vodika, a njegovi će električni motori razvijati više od 1000 konjskih snaga. Automobil s pogonom na sve kotače iz mirovanja do brzine od 100 km/h može pojuriti za malo više od dvije sekunde.
Automobili s vodikovim gorivim ćelijama u osnovi su električni automobili koji koriste vodik za proizvodnju energije u automobilu, a ne koriste baterije za pohranu energije. XP-1 ne sagorijeva vodik, ali ga koristi u gorivim ćelijama koje kombiniraju vodik s kisikom iz zraka u procesu koji stvara vodu, jedinu emisiju vozila, i električnu energiju za napajanje automobila.

- XP-1 ima mnogo veći domet od električnog automobila na baterije jer komprimirani vodik ima puno više snage po litri od baterije, objasnio je za CNN izvršni direktor Hyperiona Angelo Kafantaris. Također, s obzirom na to da je vodik vrlo lagan, automobil teži mnogo manje od onoga s teškim baterijama. To, pak, automobil čini energetski učinkovitijim, pa može ići dalje i brže.
Dodatna prednost vodika je da punjenje spremnika zahtijeva znatno manje vremena nego punjenje baterije. Primjerice, da se vodikom napuni spremnik koji će Hyperionu XP-1 dostajati za putovanje od 1600 km treba  samo tri do pet minuta.
Hyperion XP-1 već je proizveden u nekoliko primjeraka, no svi su oni još uvijek na razini prototipa. Očekuje se da će prvi proizvodni primjerci (ovdje je besmisleno upotrijebiti riječ serijski…) kupcima biti isporučeni do kraja iduće godine. Točna cijena još nije objavljena, no iz Hyperiona kažu da će ovisiti o razini performansi koje pojedini kupac bude tražio. Dakle, cijena najsnažnije verzije, one sa 1000 KS, mogla bi biti izražena u milijunima eura. Najavljena je proizvodnja ukupno 300 primjeraka Hyperiona XP-1.

Mnoge automobilske tvrtke, uključujući Mercedes-Benz, Hondu, Toyotu, Hyundai i General Motors, proizvodile su – a neke još uvijek proizvode - vozila na vodik u istraživačke svrhe ili za prodaju u manjem broju. No, čini se kako ova tehnologija ipak počinje dobivati veću podršku, barem na pojedinim tržištima. Osnovni problem jednak je onome kod klasičnih električnih automobila: nedostatak punionica. Punionica vodika ima još manje nego punionica za električne automobile.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.