Ni tri godine nakon što smo premijerno vozili novu generaciju, na tržište stiže osvježena verzija Kije Stonic, korejskog lifestyle crossovera B-SUV segmenta. Jednostavno, u segmentu koji već nekoliko godina bilježi vrtoglavi rast tolika je gužva i neprestano pristižu noviteti, da proizvođači konstantno moraju nuditi nešto novo.
Stonic je u tri godine u Europi prodan u 150.000 primjeraka, a u Hrvatskoj je ove godine 7. najprodavaniji novi model s 575 registracija. Tome je pridonijela i konkurentna početna cijena od 95.900 kuna. Redizajnirani Stonic kupcima nudi novosti prvenstveno ispod lima. Unaprijeđeni Stonic ima nove ‘Smartstream’ motore s inovacijama koje poboljšavaju učinkovitost. Između ostalog, nudi i Kijin novi benzinski 48-voltni blagi hibrid ‘EcoDynamics+’, koji dolazi i s novim ‘clutch-by-wire’ inteligentnim ručnim mjenjačem. Unutrašnjost i vanjština Stonica ostali su gotovo nepromijenjeni, ali će vlasnici dobiti mnogo više mogućnosti personalizacije vozila nego prije jer su na raspolaganju nove boje karoserije i krova, a dodani su i novi paketi boja i novi dizajn naplataka. S novim žutim krovom broj dvobojnih kombinacija popeo se na 20 (kontrastni krov uzima 33% kupaca). Nova su i prednja full LED svjetla.
U unutrašnjosti će vozač i suputnici najprije uočiti veći 8,0-inčni zaslon na dodir s infotainment (standardno) i navigacijskim sustavom (opcija). Novi je i visokorezolucijski 4,2-inčni digitalni zaslon na instrumentnoj ploči između mjerača brzine i okretaja. Sustav donosi inovativnu 2. fazu telematskog sustava UVO Connect, koja poboljšava povezivost i upravljanje vozila i omogućava pristup različitim podacima - prometnim informacijama uživo, vremenskoj prognozi, cijenama goriva, parking mjestima....
Prepoznavanje glasa korisnicima omogućava traženje zanimljivih mjesta ili adrese, pružanje vremenske prognoze ili slanje sms-ova glasovnim naredbama. Unaprijeđeni Stonic nudit će Kijin benzinski blagi hibrid (MHEV) ‘EcoDynamics+’. U kombinaciji s novim ‘Smartstream’ 1,0-litrenim T-GDi motorom s 48-voltnim MHEV sustavom, EcoDynamics+ pogon omogućava bolju učinkovitost i neprimjetno djelovanje elektromotora. Kompaktna 48-voltna litij-ionska polimerna baterija nadomješta benzinsku snagu električnom i tako produljuje ‘nedjelovanje’ s novim starterskim generatorom za blage hibride.
Novi Smartstream motor zamjenjuje Stonicovu prijašnju generaciju 1,0-litrenog ‘Kappa’ TGDI motora, a proizvodi jednaku snagu – 100 ili 120 KS. Primjerice, najveći okretni moment kod izvedbe od 120 KS sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT) veći je za 16% (200 Nm). Novi EcoDynamics+ motor smanjuje Stonicove emisije CO2 između 8,1 % i 10,7% (NEDC, kombinirano).
EcoDynamics+ izvedbe raspoložive su i s Kijinim inteligentnim ručnim mjenjačem (iMT). Sustav ‘clutch-by-wire’ razvijen je s ciljem pružanja boljeg iskorištenja goriva i nižih emisija CO2, dok ujedno omogućava zabavnu vožnju.
Pored EcoDynamics+ izvedbi u ponudi će biti i nehibridni benzinski motori: novi 1,0 T-GDi motor sa 100 konjskih snaga i nova izvedba 1,2-litrenog atmosferskog motora s inovativnom tehnologijom dvostrukog ubrizgavanja (Dual Port Fuel Injection) s 84 konjske snage. Novi Stonic donosi novi sustav asistencije ADAS koji uključuje sustav za sprječavanje naleta (FCA) s prepoznavanjem pješaka, vozila i biciklista, kao i čitav niz aktivnih sigurnosnih sustava pomoći vozaču.
Redizajnirani Stonic u prodajne salone stiže najesen, a cijene mu još nisu poznate.