Peku ih na 50 supnjeva Celzija, lede ih na -40. Vjetar ih udara brzinom od 165 km/h. Tresu ih svom snagom, lupaju vratima do iznemoglosti. Sve te strahote automobili proživljavaju u testnim centrima svojih proizvođača. Ne, ne pokušavaju tamo otkriti 101 način kako uništiti automobil, već prije nego novi model puste na tržište proizvođači predserijske primjerke tog modela moraju testirati u svim situacijama u kojima će se automobil naći u realnom životnom vijeku. No, sva ta eventualna iskustva automobila ovdje se moraju intenzivirati i sabiti u kraće testno razdoblje.
Zračni tunel najteži ispit
Automobili se testiraju u ekstremnim situacijama, u mnogo gorim uvjetima od onih u kojima radi prosječan automobil, kako bi se prije puštanja u prodaju serijskih primjeraka mogli uočiti detalji koje treba doraditi. Testiranja o kojima ovdje govorimo prethode crash testovima kojima je svrha utvrditi koliko su automobili sigurni i u kojoj mjeri mogu u nesreći zaštititi vozača i putnike. Ovim testiranjima svrha je utvrditi koliko su automobili kvalitetni i koliko teških situacija mogu izdržati.
Najupečatljivije od modernih ‘mučilišta’ za automobile svakako je zračni tunel. U komori s ogromnim ventilatorom simulira se vjetar do 165 km/h.
Od minus 40 do plus 50 °C
Tu se gleda aerodinamika automobila, ali ispituju se i zvukovi koji se pri tom vjetru čuju u putničkoj kabini. Vrsta i intenzitet zvukova u kabini mjere se i u komori za akustička testiranja jer zvukovi koji dopiru u kabinu ne smiju biti jaki ni iritantni.
Još jedan zahtjevan test za automobile je i klimatska komora u kojoj temperature sežu od 40 stupnjeva Celzija ispod ništice do 50 Celzija iznad ništice. Ovdje se simuliraju uvjeti poput onih koji vladaju u afričkoj pustinji i na Arktiku, kako bi se utvrdilo hoće li ekstremno niske ili visoke temperature loše utjecati na rad motora i ostalih uređaja u vozilu.
U komorama se još vrše ispitivanja ispušnih plinova koje automobil proizvodi, pa slijede testiranja na vanjskim poligonima, konstruiranima kako bi se simulirale različite prometne situacije. Automobil tako mora proći kroz duboku rupu punu vode, mora juriti makadamom i prometnicom popločanom neravnim sitnim kockama te se izboriti s nizom loše izvedenih šahtova.
Na kraju, predserijski automobil mora se dokazati jureći na kružnoj stazi, kao završnom ispitu.