ISPITIVANJA

Automobile peku, smrzavaju, tresu i udaraju naletima vjetra

Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen
09.08.2014.
u 20:00
Svrha je utvrditi koliko su automobili kvalitetni i koliko teških situacija mogu izdržati
Pogledaj originalni članak

Peku ih na 50 supnjeva Celzija, lede ih na -40. Vjetar ih udara brzinom od 165 km/h. Tresu ih svom snagom, lupaju vratima do iznemoglosti. Sve te strahote automobili proživljavaju u testnim centrima svojih proizvođača. Ne, ne pokušavaju tamo otkriti 101 način kako uništiti automobil, već prije nego novi model puste na tržište proizvođači predserijske primjerke tog modela moraju testirati u svim situacijama u kojima će se automobil naći u realnom životnom vijeku. No, sva ta eventualna iskustva automobila ovdje se moraju intenzivirati i sabiti u kraće testno razdoblje.

Zračni tunel najteži ispit

Automobili se testiraju u ekstremnim situacijama, u mnogo gorim uvjetima od onih u kojima radi prosječan automobil, kako bi se prije puštanja u prodaju serijskih primjeraka mogli uočiti detalji koje treba doraditi. Testiranja o kojima ovdje govorimo prethode crash testovima kojima je svrha utvrditi koliko su automobili sigurni i u kojoj mjeri mogu u nesreći zaštititi vozača i putnike. Ovim testiranjima svrha je utvrditi koliko su automobili kvalitetni i koliko teških situacija mogu izdržati.

Najupečatljivije od modernih ‘mučilišta’ za automobile svakako je zračni tunel. U komori s ogromnim ventilatorom simulira se vjetar do 165 km/h.

Foto: Volkswagen

Od minus 40 do plus 50 °C

Tu se gleda aerodinamika automobila, ali ispituju se i zvukovi koji se pri tom vjetru čuju u putničkoj kabini. Vrsta i intenzitet zvukova u kabini mjere se i u komori za akustička testiranja jer zvukovi koji dopiru u kabinu ne smiju biti jaki ni iritantni.

Još jedan zahtjevan test za automobile je i klimatska komora u kojoj temperature sežu od 40 stupnjeva Celzija ispod ništice do 50 Celzija iznad ništice. Ovdje se simuliraju uvjeti poput onih koji vladaju u afričkoj pustinji i na Arktiku, kako bi se utvrdilo hoće li ekstremno niske ili visoke temperature loše utjecati na rad motora i ostalih uređaja u vozilu.

U komorama se još vrše ispitivanja ispušnih plinova koje automobil proizvodi, pa slijede testiranja na vanjskim poligonima, konstruiranima kako bi se simulirale različite prometne situacije. Automobil tako mora proći kroz duboku rupu punu vode, mora juriti makadamom i prometnicom popločanom neravnim sitnim kockama te se izboriti s nizom loše izvedenih šahtova.

Na kraju, predserijski automobil mora se dokazati jureći na kružnoj stazi, kao završnom ispitu.

POPULARNA INFLUENCERICA

Ella Dvornik o bivšem suprugu: 'Svoj razvod ne doživljavam kao loš san, sigurna sam da ćemo biti prijatelji i svemu se smijati'

- Razvod još traje, ali ne doživljavam ga kao loš san. To je samo jedna faza u životu iz koje učim i idem dalje. Ne smatram to ni greškom. Da moram sve ponoviti, ponovila bih, to su sve bile lekcije i blagoslovi. I mi smo danas ljudi koji jesmo zbog toga. Zahvalna sam na cijelom iskustvu, imamo dvije divne kćerkice i puno lijepih uspomena, a sigurna sam da ćemo u budućnosti biti odlični prijatelji i da ćemo se smijati svemu što se dogodilo - priznala je Ella Dvornik u razgovoru za Večernji list.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.