Cijene kvadrata najvažnijeg domaćeg salona nisu usklađene s ponuđenim uslugama, osobito kad se uloženo i dobiveno usporede sa svjetskim salonima

Autosaloni - Zagreb dostiže Pariz, ali samo po cijeni

Foto: import
Autosaloni - Zagreb dostiže Pariz, ali samo po cijeni
16.01.2006.
u 19:01
Pogledaj originalni članak
Auto saloni u brojkama
Zagreb Auto ShowPariz Auto ShowBologna Auto Show
cijena najma kvadrata91,4 €135,0 €88,5 €
broj posjetitelja200.0001,5 milijuna1,2 milijuna
površina u četvornim metrima65.000180.000140.000
broj akreditiranih novinara1405.0003.000

Na Zagreb Auto Showu, koji će se održati od 23. ožujka do 2. travnja, najmanje se može zakupiti 15 čevornih metara, za što (s uračunatim PDV-om) valja dati 10.160 kuna, odnosno 1371 euro. Usporedbe radi, najamnina je minimalnog prostora na Pariz Auto Showu 2006.  devet kvadrata - 1215 eura, te obuhvaća i osiguranje i unos u katalog sajma. Dakle, u toj je kategoriji 12,8 posto Zagreb skuplji od Pariza.

Kad izjednačimo prostor, dobijemo 2025 eura za Pariz nasuprot 1371 za zagrebački sajam  Pariz je tada 47,7 posto skuplji od Zagreba. S druge strane, zagrebački je salon regionalnog karaktera, a pariški je, uz onaj u Frankfurtu, s kojim se izmjenjuje, najznačajniji svjetski salon automobila. Posljednji Zagreb Auto Show, održan 2004. godine, obišlo je nešto manje od 200.000 posjetitelja.

Svjetsku premijeru nije imao nijednu, na europskoj razini premijerno je predstavljen samo Ssangyong Rexton. Osam modela zagrebačka je publika vidjela odmah nakon svjetske premijere u netom zatvorenoj Ženevi (70 svjetskih premijera, oko 6000 akreditiranih novinara, 700.000 posjetitelja), i to je na tome području najveći domet, koji Zagreb Auto Show može zahvaliti samo datumu svojeg održavanja.

Pariz je pak 2004. vidjelo više od 1,5 milijuna posjetitelja, što je 600.000 više od broja posjetitelja u rujnu 2005. u Frankfurtu. Zahvaljujući cijeni ulaznice od 10 eura, salon je samo na tome okrenuo 15.000.000 eura. Pariških je posjetitelja bilo više čak 650 posto nego što ih je imao Zagreb Auto Show. Dakle sedam i pol puta više ih je došlo u Pariz.

Novci koje proizvođači automobila odvajaju za uređenje štanda na salonu svjetske razine broje se u milijunima eura. Konkretno, 430 izlagača za uređenje štanda na pariškome Auto Showu 2004. platilo je od milijun do četiri milijuna eura. Uloženo im se uvijek vrati jer je pariški salon, uz spomenute posjetitelje, obišlo oko 5000 akreditiranih novinara.

Štandovi proizvođača automobila u Parizu, Frankfurtu i Ženevi veći su najčešće od 700 četvornih metara. Po tome ne zaostaje ni Zagreb, na čijem salonu prostor ne zakupljuje proizvođač vozila, već zastupnik za naše tržište. Upravo domaći zastupnici automobilskh marki snose najveći teret precijenjenih kvadrata zagrebačkoga sajma.

Proteklih su se godina, dok se Auto Show održavao svake godine, zbog visokih cijena i lošeg stanja paviljona čak pokušavali dogovoriti o tome da "preskoče" zagrebački salon, no nisu se uspjeli dogovoriti. Izlaganje na automobilskom salonu ipak je pitanje imidža i nije se lako odlučiti na ignoriranje takve priredbe, barem dok se u Hrvatskoj ne pojavi alternativa. Stoga nije čudno što su se i ove godine gotovo svi odlučili za sudjelovanje. Trenutni saloni u Splitu i Rijeci preslabi su da bi mogli ozbiljnije konkurirati Zagrebu, ponajprije zbog nedostatka adekvatnog prostora.


Hrvatske premijere na Zagreb Auto Showu 2006.

Alfa Romeo 159 i Brera
Audi Q7 i A4 Cabriolet te konceptno vozilo
Chevrolet Lacetti WTCC racing car
Citroën C6
Fiat Grande Punto i Croma
FORD Focus ST
Hyundai Accent i Santa Fe
Jaguar XK Coupe
Lancia Musa
Mazda MX-5 i
Mazda6 MPS
Nissan Note
Opel Astra OPC, Astra TwinTop, Meriva, Vectra OPC, Zafira OPC
Porsche Cayman S i 911 Carrera 4S
Renault Megane, Espace, Clio Renault Sport, Megane RS F 1 Team
Seat Ibiza i Cordoba


Plaćaju kule u zraku

Posebno se naplaćuje i prostor koji izlagač uredi na katu koji sagradi na prostoru već plaćenom po kvadraturi. Kat na kojem se, primjerice, može urediti prostor za razgovor s poslovnim partnerima kao što je to 2004. napravio zastupnik BMW-a i Minija plaća se 40 posto cijene neuređena paviljonskog prostora. Dakle, 192,76 kuna, odnosno 26 eura po kvadratu. No to naplaćuje i Bologna Motor Show (također regionalni salon, poput zagrebačkog) 50 posto cijene klasičnog kvadrata. Bologna Motor Show održava se, inače, u prosincu, a svoje kvadrate iznajmljuje po 88,5 eura.

Pogledajte na vecernji.hr