MRAČNA STATISTIKA

Bez zaštite od krađe čak 90% ukradenih automobila, evo koja se marka najviše krade

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Bez zaštite od krađe čak 90% ukradenih automobila, evo koja se marka najviše krade
23.09.2016.
u 18:30
Kradljivci najčešće posegnu za VW modelima, a na meti su auti stariji od pet godina jer je njihovu tvorničku zaštitu lakše ‘razbiti’
Pogledaj originalni članak

U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ukradeno 319 motornih vozila. Kako je u istom razdoblju prošle godine MUP zabilježio 331 krađu motornih vozila, bilježimo 3,6-postotni pad ovog kaznenog djela. Uz to, kradljivci su se pokušali domoći još 48 motornih vozila, ali u tome nisu uspjeli. U MUP-u izdvajaju i neovlaštenu uporabu motornog vozila, a takvih je slučajeva bilo 99. Zbrojimo li ta dva djela, u 418 vozila odvezao se netko tko im nije vlasnik, niti je za vožnju imao odobrenje vlasnika.

Na meti kradljivaca najviše su putnička i teretna vozila, a potom motocikli i mopedi. Iz MUP-a nam kažu kako više od 90 posto vozila otuđenih na hrvatskim cestama u prvih sedam mjeseci ove godine nije imalo dodatno ugrađenu zaštitu od krađe. Po internoj evidenciji MUP-a - koja trenutno obuhvaća 195 ukradenih automobila - kradljivci najčešće posegnu za modelima marke Volkswagen. Takvih je slučajeva bilo 78. Fiat grupa - dakle marke Fiat, Lancia i Alfa Romeo - u izvještajima o otuđenim automobilima spominjala se 32 puta. Slijede francuske marke Citroen, Peugeot i Renault, čijih je primjeraka ukradeno 19. Još je 12 kradljivaca poželjelo Opel, po sedam Ford i Audi. BMW je crnu statistiku ovdje popunio s pet automobila, Mercedes s četiri. Volkswagenovih vozila na našim je cestama najviše, pa je logično da ih je najviše i među ukradenim automobilima. Također, kradljivci već posjeduju uređaje kojima mogu ‘razbiti’ tvorničku zaštitu starijih modela.

Više je dodatnih sustava zaštite na tržištu. Među najdjelotvornijim je rješenjima blokada mjenjača, a kad se ugradi u kombinaciji s gravurom stakla malo će se koji kradljivac upustiti u ‘posao’. Ova kombinacija stoji oko 2200 kuna, a jednaka je i cijena zaštitnog sustava koji blokira upravljač i kotače, čime je onemogućeno i odvlačenje vozila.

Suvremeni sustavi zaštite - ugrađeni u nove automobile - ali i veća uočljivost takvih primjeraka na crnom tržištu vjerojatno su razlog što kradljivci ne posežu često za najnovijim modelima. Najviše ukradenih automobila - čak njih 185 - starije je od pet godina. Ovo se također odnosi na onih 195 ukradenih automobila trenutno zabilježenih u MUP-ovoj internoj evidenciji. Tri do pet godina staro je samo šest ukradenih automobila, a još manje uspjeha kradljivci su imali s automobilima starima do dvije godine. Takva su u prvih sedam mjeseci ove godine otuđena samo četiri. Sudbine ukradenih automobila kreću se u tri smjera - prodaju se u cijelosti, rastavljaju se te se prodaju u dijelovima ili se ukradenim vozilima kradljivci koriste za počinjenje drugih kaznenih djela.

>> Blokirao zaključavanje auta i odnio sve što je unutra našao

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

Avatar VitoBH
VitoBH
19:34 23.09.2016.

Čudi me da lopovi kradu Renault. Kome će ga prodati. Možda imaju svoj Renault pa kradu drugi da imaju za dijelove jer im se Renault stalno kvari.

MA
maximinimax
14:48 24.09.2016.

Kome ćeš prodati dijelove od Japanca kad nikome ne trebaju? Eto zašto se kradu švapski auti.

Avatar emigrant
emigrant
15:04 25.09.2016.

Samo 319 ukradenih vozila? Da nije tu ista stvar kao i s džeparanjem i ukradenim novčanicima - tolika je gnjavaža i tako je teško prijaviti krađu da većina okradenih odustanu?