U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ukradeno 319 motornih vozila. Kako je u istom razdoblju prošle godine MUP zabilježio 331 krađu motornih vozila, bilježimo 3,6-postotni pad ovog kaznenog djela. Uz to, kradljivci su se pokušali domoći još 48 motornih vozila, ali u tome nisu uspjeli. U MUP-u izdvajaju i neovlaštenu uporabu motornog vozila, a takvih je slučajeva bilo 99. Zbrojimo li ta dva djela, u 418 vozila odvezao se netko tko im nije vlasnik, niti je za vožnju imao odobrenje vlasnika.
Na meti kradljivaca najviše su putnička i teretna vozila, a potom motocikli i mopedi. Iz MUP-a nam kažu kako više od 90 posto vozila otuđenih na hrvatskim cestama u prvih sedam mjeseci ove godine nije imalo dodatno ugrađenu zaštitu od krađe. Po internoj evidenciji MUP-a - koja trenutno obuhvaća 195 ukradenih automobila - kradljivci najčešće posegnu za modelima marke Volkswagen. Takvih je slučajeva bilo 78. Fiat grupa - dakle marke Fiat, Lancia i Alfa Romeo - u izvještajima o otuđenim automobilima spominjala se 32 puta. Slijede francuske marke Citroen, Peugeot i Renault, čijih je primjeraka ukradeno 19. Još je 12 kradljivaca poželjelo Opel, po sedam Ford i Audi. BMW je crnu statistiku ovdje popunio s pet automobila, Mercedes s četiri. Volkswagenovih vozila na našim je cestama najviše, pa je logično da ih je najviše i među ukradenim automobilima. Također, kradljivci već posjeduju uređaje kojima mogu ‘razbiti’ tvorničku zaštitu starijih modela.
Više je dodatnih sustava zaštite na tržištu. Među najdjelotvornijim je rješenjima blokada mjenjača, a kad se ugradi u kombinaciji s gravurom stakla malo će se koji kradljivac upustiti u ‘posao’. Ova kombinacija stoji oko 2200 kuna, a jednaka je i cijena zaštitnog sustava koji blokira upravljač i kotače, čime je onemogućeno i odvlačenje vozila.
Suvremeni sustavi zaštite - ugrađeni u nove automobile - ali i veća uočljivost takvih primjeraka na crnom tržištu vjerojatno su razlog što kradljivci ne posežu često za najnovijim modelima. Najviše ukradenih automobila - čak njih 185 - starije je od pet godina. Ovo se također odnosi na onih 195 ukradenih automobila trenutno zabilježenih u MUP-ovoj internoj evidenciji. Tri do pet godina staro je samo šest ukradenih automobila, a još manje uspjeha kradljivci su imali s automobilima starima do dvije godine. Takva su u prvih sedam mjeseci ove godine otuđena samo četiri. Sudbine ukradenih automobila kreću se u tri smjera - prodaju se u cijelosti, rastavljaju se te se prodaju u dijelovima ili se ukradenim vozilima kradljivci koriste za počinjenje drugih kaznenih djela.
>> Blokirao zaključavanje auta i odnio sve što je unutra našao
Čudi me da lopovi kradu Renault. Kome će ga prodati. Možda imaju svoj Renault pa kradu drugi da imaju za dijelove jer im se Renault stalno kvari.